Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید علی آقا زاده عصر شنبه در نشست ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در محل استانداری این استان، افزود: تقسیم منابع مالی بیشتر در ستاد و یا کارگروه توسعه و برنامه ریزی استان انجام می شود و این مهم را نباید یک وظیفه برای ستاد اقتصاد مقاومتی دانست.
وی ادامه داد: بی شک آن چه که رهبر معظم انقلاب و شخص ریاست جمهوری از ستاد اقتصاد مقاومتی انتظار داشتند بسیار متفاوت تر با عملکرد امروز ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار مرکزی تاکید کرد: توزیع مناسب و عادلانه منابع دست یابی به اهداف سازمانی را تسهیل می کند و در واقع بهره گیری از ظرفیت های موجود کشور برای حرکت اقتصاد در شرایط تحریم، هدف اصلی رهبر معظم انقلاب از مقوله اقتصاد مقاومتی است.
آقازاده بیان کرد: اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی باید شرح وظایف و شاخص های این راهبرد مقام معظم رهبری را به خوبی درک کرده و نسبت به تحقق آن برنامه ریزی های کاربردی داشته باشند.
وی جذب سرمایه گذار و بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی را تنها راه تحقق امر اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: یکی از وظایف اصلی ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی می تواند شناسایی و فراهم کردن بستر جذب سرمایه گذاران در نقاط مختلف استان باشد.
استاندار مرکزی اضافه کرد: مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی باید راهکارهای جذب سرمایه گذاران خارجی را در استان فراهم کرده و در این رهگذر از ظرفیت های تشویقی نیز استفاده کنند.
وی بیان کرد: هنر مدیران دستگاه های اجرایی جذب سرمایه گذار و استفاده از بخش خصوصی در راستای تولید و اشتغال است و مدیران باید موفقیت و کارآمدی خود در تحقق این امر خطیر، تلقی کنند.
آقازاده میزان موفقیت مدیران در تحقق اقتصاد مقاومتی را بهره گیری از بخش ظرفیت های بخش خصوصی دانست و گفت: با توجه به محدودیت منابع دولت، تنها راه ایجاد اشتغال و تولید بهره گیری از بخش خصوصی است.
وی اضافه کرد: استان مرکزی در سال های نه چندان دور هم در بخش کشاورزی و هم در بخش صنعتی جزو استان های برتر کشور بود که امروزه در این 2 بخش با تنگناهایی دست و پنجه نرم می کند که می توان با مدیریت منابع دولتی و جذب سرمایه گذاری خارجی در راستای ترمیم این 2 بال پرواز استان، گام برداشت.
استاندار استان مرکزی بیان کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی کشور ایجاد 960 هزار فرصت شغلی در سال جاری را هدفگذاری کرده که سهم استان مرکزی از این تعهد باید در اسرع وقت مشخص شود و همه دستگاه های اجرایی ظرفیت های خود را در راستای تحقق این تعهد دولت به کار بگیرند.
وی اضافه کرد: بانک های عامل نیز باید تا پایان آذرماه امسال، گزارش عملکرد خود را در عین شفافیت به ستاد اقتصاد مقاومتی استان ارائه کنند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی نیز گفت: طرح عارضه یابی از واحدهای صنعتی استان از اوایل سال گذشته آغاز شد که بر این اساس یک هزار 681 واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفتند و از این تعداد 35 درصد تعطیل و یا نیمه تعطیل بودند و مابقی نیز در مجموع با 47 درصد ظرفیت اسمی خود مشغول به فعالیت بودند.
رقیه یادگاری افزود: در سال جاری 230 میلیارد ریال اعتبار طرح های اقتصاد مقاومتی و 230 میلیارد ریال نیز به عنوان کمک های فنی و اعتباری به صنایع تزریق می شود.
وی ادامه داد: بسته هایی از قبیل رونق تولید، اشتغال فراگیر، مهارت آموزی دانش آموختگان، افزایش صادرات غیرنفتی و مشوق های تسهیلاتی در راستای افزایش تولید هدفگذاری شده که وظایف هر یک از دستگاه های اجرایی برای دست یابی به این اهداف ارسال شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی با بیان اینکه طرح اشتغال پنج هزار نفری از ابتدای امسال در کشور مطرح شده است، بیان کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی از ظرفیت های تولید روستایی چشمگیری برخوردار است، می تواند سهم قابل توجهی از تخصیص این منابع داشته باشد.
وی گفت: سال گذشته 61 نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استانی در مرکز استان مرکزی برگزار شده که 546 مصوبه به دنبال داشته است.
یادگاری ادامه داد: از این تعداد مصوبه 290 مورد اجرایی شده، 64 مورد به دلیل مشکلات بانکی عملیاتی نشده و 9 مورد با قوانین و مقررات همخوانی نداشته و مابقی نیز در حال تکمیل پرونده و یا در جریان بررسی های بانکی است.
معاون برنامه‌ ریزی و سرمایه ‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز گفت: سال گذشته هفت هزار و 160 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به یک هزار و 66 واحد تولیدی تزریق شد.
سید علیرضا مصطفوی افزود: تسهیلات بازسازی صنایع کشور در سال جاری یکصد هزار میلیارد ریال است که سهم استان مرکزی 2 هزار و 800 میلیارد ریال برآورد شده است.
وی، با بیان اینکه 110 واحد صنعتی استان مرکزی متقاضی دریافت تسهیلات بازسازی تجهیزات و عوامل تولید هستند، ادامه داد: پرونده این صنایع در دست بررسی است که در صورت برخورداری از شرایط لازم به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی می شوند.
معاون برنامه ‌ریزی و سرمایه‌ گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون یک هزار 441 واحد صنعتی برای دریافت تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین یاب وزارت صنعت، معدن و تجارت نام نویسی کردند که پس از بررسی شرایط این صنایع 680 مورد این صنایع برای دریافت چهار هزار و 800 میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شدند.
وی اضافه کرد: پرونده این 680 صنایع نیز در بانک های مختلف مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد 76 واحد صنعتی حدود 530 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کردند.
مصطفوی بیان کرد: 28 واحد صنعتی نیز که از سال گذشته در سامانه بهین یاب نام نویسی کرده بودند درنیمه نخست امسال بیش از 320 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کردند.
وی ادامه داد: علاوه بر این 24 واحد صنعتی که سال گذشته بیش از 375 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کردند، برای تمدید قرارداد خود به بانک های عامل مراجعه کرده اند.
ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی تا کنون 61 نشست برگزار کرده که حاصل آن نیز 546 مصوبه بوده است.
بیش از 2 هزار و 800 واحد تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۶۶۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجان چه ظرفیت‌های صادراتی دارد؟ + فیلم

مدیرکل سرمایه‌گذاری استانداری زنجان از احصا ۵۵ طرح سرمایه‌گذاری برای ارائه به سرمایه‌گذاران خبر داد و گفت: زنجان در حوزه زیتون و نساجی زنجیره کاملی دارد. - اخبار استانها -

اسماعیل شاجری مدیرکل سرمایه گذاری استانداری زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی استان زنجان فرصتی برای معرفی و فرصت‌ قابلیت‌های صادراتی استان به سرمایه‌گذاران است؛ استان زنجان از حضور سرمایه‌گذاران استقبال می‌کند و می‌توانیم فرصت‌های سرمایه‌گذاری که ما مطالعه کرده‌ایم را به آنان ارائه دهیم.

مدیرکل سرمایه‌گذاری استانداری زنجان ادامه داد: 55 طرح و فرصت سرمایه‌گذاری احصا، جانمایی و لکه‌گذاری برای ارائه به متقاضیان سرمایه‌گذار شده است.

وی تشریح کرد: چهار طرح اطلس سرمایه‌گذاری تهیه شده و این استان به‌ عنوان استان پایلوت در کشور معرفی شده است. یکی از رویکردهای مهم دولت، ایجاد ارتباط نزدیک با بخش خصوصی است و نخستین گام در این خصوص، معرفی ظرفیت ها و توانمندی های داخلی و شناخت متقابل از ظرفیت های سایر کشورهاست که زمینه آن در نمایشگاه ایران اکسپو فراهم شده است.

شاجری گفت: با توجه به حضور بسیاری از هیات‌های تجاری خارجی و بازدید برخی سفرا ی کشورهای خارجی در این نمایشگاه، شرکت‌های بزرگ داخلی نسبت به معرفی و ارائه محصولات و توانمندی‌های خود اقدام کرده‌اند و در این دوره تمرکز بر توسعه زنجیره‌ها و شش گروه کالایی از محصولات شرکت‌های داخلی، شامل صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات،‌ صنعت، فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی و گروه پتروشیمی است و با حضور مدیران استانی، امکان تبادل نظر مذاکره و ارائه فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری به منظور جذب سرمایه گذار و همچنین ارتباط با فعالان اقتصادی داخلی و خارجی را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه سبب ایجاد گفتمان بین المللی و معرفی توانمندی‌هی کشورمان از زبان تجار بین المللی می‌شود و استان زنجان نیز تلاش دارد از این فرصت استفاده مطلوبی را ببرد.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • زنجان چه ظرفیت‌های صادراتی دارد؟ + فیلم
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر