Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@02:35:59 GMT

خوش‌بینی آمریکا به حل بحران قطر

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۷۴۰۱۴

وزیر امور خارجه آمریکا که در اولین مقصد از سفرش به خاورمیانه وارد عربستان شده، امروز (یکشنبه) در جلسه افتتاحیه شورای هماهنگی عربستان و عراق با هدف تقویت روابط دو کشور در ریاض شرکت می‌کند. ناطقان: به نوشته روزنامه الیوم السابع چاپ مصر، هیات دیپلماتیک آمریکا در عربستان روز شنبه با انتشار توئیتی اعلام کرد که از رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در ریاض استقبال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تیلرسون در اولین مقصد خود در سفر یک هفته‌ای‌اش به خاورمیانه وارد عربستان شد.
وزیر خارجه آمریکا قرار است در نشست  مسئولان عربستانی و عراقی با هدف بهبود روابط میان دو کشور و مقابله با آنچه "نفوذ رو به رشد ایران در منطقه" خوانده می‌شود، شرکت کند.
تیلرسون کمی پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از استراتژی‌اش برای "مهار ایران" سخن گفت، وارد پایگاه هوایی ملک سلمان شد.
تنها دیدار رسمی وزیر امور خارجه آمریکا در سفرش به ریاض شام کاری با عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان بود.
رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا همچنین پس از عربستان و قطر، به کشورهای آسیایی و اروپایی نظیر پاکستان، هند و سوئیس سفر کند.
خوش‌بینی تیلرسون به حل بحران قطر
وی در گفت‌وگو با خبرگزاری بلومبرگ آمریکا نسبت به دستیابی به راه حلی برای بحران قطر ابراز ناامیدی کرد و کشورهای تحریم کننده قطر را مسئول استمرار این بحران دانست.
تیلرسون تاکید کرد: قطر رویکرد روشنی در این بحران داشته است و تمایل خود را به آغاز گفت‌وگو با کشورهای تحریم کننده ابراز داشته و این رهبران چهار کشور عربی عربستان، امارات، بحرین و مصر هستند که باید تصمیم بگیرند در گفت‌وگویی برای حل این بحران شرکت کنند.
تیلرسون به خبرگزاری بلومبرگ گفت: انتظار نداریم که به راه حل فوری برای این بحران دست یابیم.
این سخن تیلرسون با اظهارات یک ماه قبل ترامپ که گفته بود، پیش بینی می‌شود بحران منطقه خلیج فارس به سرعت پایان یابد، تعارض دارد.
هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیشتر اظهار داشت: تیلرسون در سفر خود به منطقه کشورهای حاشیه خلیج فارس را به گفت‌وگو تشویق خواهد کرد.
وی افزود: ما نمی‌توانیم این کشورها را به کاری که تمایلی به انجام آن ندارند، مجبور کنیم.
منبع: ایسنا برچسب ها: حل بحران قطر ، آمریکا ، خاورمیانه

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۴۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سخنانی وضعیت جنگ در نوار غزه را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی تاکید کرد: هرگونه گسترش عملیات نظامی در غزه پیامدهای وخیمی را در پی خواهد داشت.

بن فرحان در ادامه ضمن اشاره به راه حلی که عربستان از آن در مورد مساله فلسطین حمایت می‌کند بیان کرد: راه حل دو دولتی تنها راه حلی است که عدم بازگشت به وضعیت کنونی پس از چند سال را تضمین می‌کند.

همچنین وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد: ما روی توسعه اقتصادی در منطقه و دوری از اختلافات برای رویارویی با چالش‌ها تمرکز داریم.

کد خبر 6091345

دیگر خبرها

  • توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه