Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-07@10:29:00 GMT

زنگنه: بازار نفت تهدیدهای ترامپ را نشنید

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۷۴۶۱۵

زنگنه: بازار نفت تهدیدهای ترامپ را نشنید

سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی امتداد نیوز، به تشریح جلسه صبح امروز (یکشنبه 30 مهر) فراکسیون متبوعش با بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت پرداخت.

وی اظهار داشت: آقای زنگنه با اشاره به آخرین وضعیت وزارت نفت گفت که باید اقتصاد ایران موتور محرک باشد؛ اگر بخواهیم سرمایه خارجی جذب کنیم راهی سریع‌تر و جذاب‌تر و بهتر از نفت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر سرمایه‌گذار خارجی برای نفت نیاید، برای بقیه موضوعات هم حتماً نمی‌آید.

وزیر نفت تأکید کرد: آنها نتوانستند عملا برای تحریم روسیه کاری انجام دهند زیرا روسیه ۱۰ میلیون بشکه نفت صادر میکند و نفت اروپا را تأمین میکند و این روند قابل حذف از بازار نفت نیست. یک میلیون بشکه را می توان حذف کرد زیرا کشورهای عربی جبران میکنند.

زنگنه با بیان اینکه صادرات دو میلیون بشکه نفت، امنیت ملی ما را تأمین نمیکند تصریح کرد: باید میزان صادرات نفت را افزایش دهیم. اگر 40 میلیارد دلار با اروپاییها قرارداد داشته باشیم، منافعشان اجازه تحریم به آنها نمیدهد.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم قراردادهای جدید را در بازار نفت ببندیم، هم زمان در بازار افزایش می یابد و هم به این سادگی نمی گذارند با تحریم ایران منافع شان از بین برود.

وزیر نفت در مورد قرارداد با توتال گفت: توتال اعلام کرده است که اگر شورای امنیت یک مصوبهای ایران را تحریم کند قراردادش را لغو میکند که طبق قرارداد اگر توتال کنار برود، چینی ها جایگزین آن ها خواهد شد.

زنگنه افزود: اظهارات مدیران توتال در مقابل اظهارات رئیس جمهور آمریکا موضعگیری خوبی بود زیرا اعلام کردند که تابع آمریکا نیستند. توتال قراردادش را طبق زمان بندی با ایران جلو می برد.

وی با اشاره به اینکه در قراردادهای خارجی، خاموش عمل میکند زیرا نمیخواهد عربستان و اسرائیل را تحریک کند اظهار کرد: اگر عربستان و اسرائیل متوجه قراردادهای ایران شوند مانع انعقاد آن خواهند شد.

وزیر نفت در مورد حضور صنعت نفت در داخل نیز گفت: وزارت نفت ۵ میلیارد دلار قرارداد تعریف کرد تا توسط ایرانی ها انجام شود. روش تأمین منابع آن نیز از اوراق مشارکت معادل ارزی است.

زنگنه ادامه داد: در مورد قراردادهای نفتی هم باید گفت تا زمانی که ما فاینانس می گیریم باید ۷۰ درصد پولی را که فاینانس گرفته ایم از کشور مبدأ خرید کنیم اما در قراردادهای نفتی چنین نیست و ما می توانیم کل پول را به داخل کشور بیاوریم؛ فقط یک شرط دارند، آن هم این است که صلاحیت شرکت های ایرانی مورد تأیید طرف خارجی قرار گیرد و در مناقصه واگذار شود.

وزیر نفت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به امتیاز ویژه وزارت نفت به شرکت های ایرانی خاطرنشان کرد: ایران، امتیازی برای شرکت های خارجی قائل شد که اگر توان تولید تجهیزات مورد نیاز وزارت نفت را داشته باشند، ۱۰ درصد گران تر از قیمت بازار از آن ها خرید می کنیم.

زنگنه تصریح کرد: از آقای نعمت زاده خواستم که شرکت های ایرانی را در این خصوص برای توانمندسازی توجیه کند.

وی درباره اظهارات ترامپ گفت: اگر اظهارات ترامپ در مورد تهدید ایران مورد توجه جامعه بین‌الملل قرار میگرفت، باید قیمت نفت تا حدود 65 دلار افزایش مییافت اما حرفهای ترامپ در بازار نفت اثر نکرد و بازار نفت حرفهای ترامپ و تهدیداتش را نشنید.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: قیمت نفت تا این لحظه تحت تأثیر عملیات اوپک است و تحت تأثیر حرف های ترامپ قرار نگرفته است. حوزه نفت جمهوری اسلامی برای حرف های ترامپ هیچ ارزشی قائل نشد و ما با قدرت به کار خود ادامه می دهیم.

زنگنه درباره طرح «برندینگ» جایگاه های نفت تصریح کرد: حدود 6 هزار جایگاه سوخت به صورت جداگانه و با مالکان مستقل در کشور وجود دارد. به جهت حساسیت موضوع باید جایگاه ها بررسی، کنترل و بازرسی شوند و نظارت بر آن ها صورت بگیرد. طرح برندینگ با این هدف و در راستای کنترل کیفیت بنزین ایجادشده است.

وی در خصوص جذب نخبگان اظهار کرد: ما مکانیزم دقیقی برای جذب نخبگان داریم و مصاحبه با نخبگان را آغاز کرده ایم.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۴۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) نظامیان اوکراینی ماکت ترامپ را آتش زدند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: عصرایران

دیگر خبرها

  • آقای مدودف همچنان تهدیدهای بزرگ می‌کند؛ فاجعه جهانی در راهه؟
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • چگونه بازار مرغ ترکمنستان را از دست دادیم؟
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • (ویدئو) نظامیان اوکراینی ماکت ترامپ را آتش زدند
  • مقاومت اسلامی لبنان از تهدیدهای دشمنان هراسی ندارد
  • افزایش عملیات‌های حزب الله در پاسخ به تهدیدهای صهیونیست‌ها/ توقف جنگ در نوار غزه شرط مقاومت برای پایان درگیری در شمال سرزمین‌های اشغالی+ نقشه میدانی و عکس
  • کدام محصول غذایی در بازار ایران سمی است؟