Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجرای طرح کاروزی و مهارت آموزی در محیط واقعی در راستای ارائه اموزش های مهارتی به دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در سطح کشور کلید خورده است که جزئیات بیشتر این طرح ها در گفت و گو با مدیر کل فنی و حرفه ای استان زنجان تشریح شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رضا انصاری امروز در گفت و گو با خبرنگار زنجانم از مهمترین ضرورتها برای اشتغال افراد دانشگاهی را توجه به کسب مهارتهای شغلی دانست و گفت: با توجه به اینکه بیشترین نرخ بیکاری در استان زنجان به دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی اختصاص دارد، با اجرای طرح کارورزی و مهارت‌آموزی درمحیط کار واقعی آموزش‌های مرتبط شغلی به افراد متقاضی ارائه می‌شود که ارائه این آموزش ها می تواند اشتغال پایدار را برای فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان دوره‌های آموزش مهارتی  ویژه ای را برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی تدوین کرده است، تصریح کرد: مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان تجهیزات کامل و نیروهای متخصصی دارد که می توان از این ظرفیت برای ارتقا دانش مهارتی دانشجویان استفاده کرد.

این مقام مسئول با ابراز اینکه ارائه آموزش های مهارتی به دانشجویان به صورت رایگان انجام می شود، خاطرنشان کرد: این دوره‌ها در۱۴مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ثابت به صورت رایگان و در  ۱۳۵ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد به متقاضیان آموزش مهارتی ارائه می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان تاکید کرد: مرکز جوار دانشگاهی نیز از جمله مراکز ارائه مهارت به جامعه دانشگاهی استان است که آموزش ها برای دانشجویان دانشگاههای استان بصورت رایگان ارائه می شود.

وی انتقال مهارت و تجربه  برای ورود به بازار کار و نیز ایجاد ارتباط متقاضیان اشتغال با  بنگاه های  اقتصادی را از اهداف طرح مهارت آموزی در محیط کار دانست و ابراز کرد: اجرای این طرح در سطح کشور کلید خورده است که اجرای درست آن و تحقق اهداف تعیین شده برای آن مستلزم همکاری متولیان و جامعه دانشگاهی است.

انصاری افزود: کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی درمحیط کار، جذب فارغ التحصیلان نخبه بعنوان سرباز مربی، همکاری در زمینه آموزش های مجازی، همکاری و تعامل در زمینه طرح های تحقیقی و پژوهشی از الویت های مهم اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در تعامل با دانشگاههای استان است.

 

*دوره کارورزی به صورت رایگان در حداکثر مدت ۶ ماه برای کارورزان ارائه می شود

مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان زنجان با بیان اینکه طرح‌ کارورزی در راستای ارائه مهارت های شغلی به دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی انجام می شود، گفت: دوره کارورزی به صورت رایگان در حداکثر مدت ۶ ماه برای کارورزان ارائه می شود.

وی با اشاره به جزئیات طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار تشریح کرد: آموزش ها به متقاضیان دانشگاهی در بنگاههای اقتصادی و کارگاه ها که دارای مجوز آموزش مهارتی هستند در  حداکثر مدت یک سال ارائه می شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: ارائه این دوره می تواند سبب ترغیب کارآموزان دانشگاهی برای ایجاد مشاغل کارآفرین باشد چرا که با حضور در محیط واقعی کار نیازهای آن حرفه و شغل برای این دانشجویان قابل شناسایی بوده و این افراد می توانند با ایجاد خلاقیت و بهره گیری از علم تخصصی اقدام به کارآفرینی کنند.

انصاری حداقل میزان ساعت آموزش را ۸۰ ساعت اعلام کرد و گفت: برخورداری از بیمه حوادث و نیز دریافت گواهی فنی و حرفه ای برای مهارت اموختگان پیش بینی شده است.

مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای دیگر طرح آموزش مهارتی ویژه دانشجویان و فارغ التحصیلان را طرح کارورزی اعلام کرد و گفت: این طرح که تمامی دانشجویان و فارغ التحصیلان در تمامی رشته های دانشگاهی را در بر می گیرد توسط وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی به استانها ابلاغ شده است و دانش آموختگان ودانشجویان  می توانند دوره مهارتی را در واحدهای تولیدی ، خدماتی وصنعتی و نیز تعاونی ها بگذرانند.

انصاری با بیان اینکه برای کارفرمایانی که جوانان فارغ التحصیل را به خدمت بگیرند، معافیتها و مشوق‌های بیمه‌ای خاصی درنظر گرفته شده است، عنوان کرد: مهارت آموختگان در  این طرح،  مشمول بیمه حوادث شده و یک سوم حداقل دستمزد به آنها پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به لزوم ثبت نام در سامانه ابراز کرد: علاوه بر دانش آموختگان دانشگاهی، کارفرمایان و واحدهای متقاضی جذب کارورزنیز باید در سامانه ثبت نام کنند که تسهیلات ویژه ای نیز برای کارفرمایان و واحدهای پذیرنده کارورز در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۵۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات امنیتی جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا را به تعطیلی کشاند

اعتراضات دانشجویان علیه رژیم صهیونیستی در دانشگاه کالیفرنیا جنوبی موجب تعطیلی جشن فارغ‌التحصیلی این دانشگاه شد. 

به گزارش ایسنا به نقل از سان، دانشگاه کالیفرنیا جنوبی (USC) مراسم اصلی فارغ التحصیلی خود را که زمان برگزاری آن برای ۱۰ ماه می تعیین شده بود، به دلیل نگرانی‌های ایمنی و اجرای تدابیر امنیتی جدید در پی اعتراضات اخیر حامی فلسطین در محوطه دانشگاه لغو کرد.

 این اقدامات امنیتی، فرآیند پردازش تعداد زیادی از مهمانان مورد انتظار را کند می‌کند و میزبانی این مراسم سنتی را که حدود ۶۵ هزار شرکت کننده دارد، غیرممکن می‌سازد.

دانشگاه کالیفرنیا جنوبی در راستای افزایش امنیت، برای افزایش امنیت، برای همه رویدادهای دانشگاه بلیط صادر می‌کند و دسترسی پردیس‌ها و دانشکده‌ها را به نقاط ورودی تعیین شده محدود می‌کند.

در حالی که مراسم اصلی لغو شده است، فعالیت های انفرادی، جشن‌های ویژه و مراسم کلاه‌گذاری فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری طبق برنامه پیش می‌رود.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که اعتراضات دانشجویان در آمریکا در طرفداری از فلسطین در سراسر دانشگاه‌های مختلف ایالات متحده از جمله دانشگاه کلمبیا، تگزاس آستین، هاروارد، اِم‌آی‌تی و سایر دانشگاه‌های آمریکا گسترش یافته است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به کدام استان؛ روندها رو به کاهش به چه معناست؟
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به این استان کردنشین است
  • جشن فارغ‌التحصیلی به سبک دانشجویان عراقی + فیلم
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • اقدامات امنیتی جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا را به تعطیلی کشاند