Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز از لنده، روستاهای بیشه‌ای، چها راه عالی طیب و قیام دارای ظرفیت و پتانسیل فراوانی از جمله معدن فسفات بوده که به طور حتم مناسب بودن راه ارتباطی لنده تا قیام می‌تواند نقش بسزایی در تبدیل این ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل ایفا کند.

هم اکنون قسمت‌های اصلی و فرعی  این روستاها از کیفت آسفالت و روکش مناسبی برخودار نیستند و وجود دست اندازها و نقاط حادثه خیز موجب رنجش اهالی روستاهای بیشه‌ای، چهاراه عالی طیب و قیام  که درمسیر لنده تا قیام رفت و آمد دارد، می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مسیر جاده لنده تا قیام  نیز گاردریل، علائم  راهنمایی و خط کشی وجود ندارد که این خود سبب خطرات زیادی برای رانندگان و اهالی روستاها در هنگام شب است.

 قدمعلی عسکری یکی از اهالی روستای قیام گفت: متاسفانه جاده قیام به لنده از پر پیچ ترین و خطرناک ترین جاده‌های استان بوده که هرساله شاهد حوادثی تلخ در این جاده هستیم و خانواده‌های زیادی را دغدار کرده و همچنان این جاده مخوف”جولانگاه مرگ”حادثه می‌آفریند چنانچه طی سال‌های اخیر ۶ نفراز اهالی روستایی قیام در این جاده جان خود را از دست دادند.

 وی بیان کرد: باید عوامل موثر در تصادفات چندین سال اخیر جاده قیام به لنده را شناسایی و برای رفع آنها اقدامات ویژه‌ای انجام داد تا از میزان تلفات سالانه دراین جاده کاسته شود.

 عسکری اظهار داشت: جاده قیام و لنده بواسطه گذرگاه بین دو شهرستان لنده و بهمئی ازحجم بالایی از تردد آن هم اکثرا ماشین‌های بی کیفیت و ناایمن”پراید”برخوردار است به همین جهت باید نقاط حادثه خیزدرجاده اصلاح وتعریض شوند وپیچ های خطرناک رفع شود.

احسان رضاپور عضو شورای اسلامی روستای قیام اظهار داشت: در چندین قسمت جاده عرض آن خیلی کم بوده و ۲ خودروی سواری  نمی‌توانند از کنار هم عبور کنند.

وی ضمن انتقاد از آسفالت نشدن قسمتی از جاده چهار راه به قیام در سه راهی چهار راه-کتج-قیام افزود: در صورتی در این ۴ دهه در صورتی هر سال یک متر از این مسیر آسفالت می‌شد هم اکنون مشکل این قسمت برطرف و شاهد آسفالت آن بودیم.

 وی ادامه داد:متاسفانه در اعتبارات شهرستانی و استانی سهم اصلاح نقاط حادثه خیز این جاده مغفول مانده و انتظار می‌رود باتوجه به حضور فرماندار شهرستان درسال آتی اقدامات اساسی انجام شود وردیف بودجه‌ای برای آن تعیین شود.

 عضو شورای روستای قیام تصریح کرد: سال گذشته اداره راه و شهرسازی چند کیلومتر ازیک طرف جاده لنده به قیام را آسفالت و متاسفانه همین آسفالت یک طرفه سبب شده که یک قسمت جاده بلندتر و هموارتر باشد و اکثر رانندگان تمایل دارند که از همان سمت حرکت کنند و امکان حادثه را چندین برابر کرده است.

 رضا پور گفت: امیدواریم که دولت تدبیر و امیدو مسئولان شهرستان این موضوع مهم را در دستور کار خود قرار دهند تا سالانه کمتر شاهد چنین حوادث ناگواری باشیم.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان لنده با اشاره به آسفالت نامناسب جاده لنده به قیام اظهار داشت: روکش آسفالت جاده لنده به قیام حدود ۳کیلومتر انجام گرفته و ۱٫۵ کیلومتر نیز به صورت تک باند اجرا شده است.

وی ابراز کرد: همکاران اداره راه و شهرسازی به دنبال خلع ید پیمانکار پروژه اسفالت جاده لنده به قیام بوده که در صورت تعیین تکلیف پیمانکاراین جاده ۶کیلومتر آسفالت وروکش می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه از سال ۹۳ تاکنون ۱۰ نقطه حادثه خیزدر محور لنده به قیام وروستایی برمل اصلاح شده است، ادامه داد: هم اکنون ۴۰نقطه حادثه خیز دیگر در شهرستان لنده وجود دارد که نیاز به اعتبار ویژه دارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز به حذف سایرنقاط حادثه خیز اقدام می‌شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنده با وجود پیگیری‌های مکرر خبرنگار امتداد حاضر به پاسخگویی نشد.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۶۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان/ ایمنی در همه کارها اولویت دارد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان به شش خطه شدن اتوبان فرودگاه و آزادراه معلم اشاره کرد و گفت: پیمانکار اجرای این دو پروژه تا اوایل خردادماه مشخص خواهد شد تا عملیات اجرایی هر دو طرح پس از آن آغاز شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزاد دادخواه امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در نشست خبری به مناسبت روز ایمنی حمل‌ونقل اظهار کرد: شدت خرابی راه‌های استان اصفهان در چند سال گذشته به حدود ۱۲۰۰ کیلومتر رسیده بوده که ۳۰۰ کیلومتر آن در سال ۱۴۰۱ اجرا و بهسازی شد.

به گفته وی، اصفهان استان صنعتی و محل تردد مرکزی کشور است ضمن اینکه صنایع بزرگی همچون فولاد، سیمان و شهرک‌های صنعتی بزرگ در این استان واقع شده اند که به همین دلیل تردد کامیون و اضافه تناژ بار آن‌ها نیز از جمله عامل خرابی راه‌ها محسوب می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان تصریح کرد: معادن و تردد ماشین آلات سنگین آن‌ها نیز در خرابی راه‌های استان نقش محوری دارند و در کنار تخلف ناوگان حمل‌ونقل، تخلف معادن هم یک عامل اصلی در تخریب جاده‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: به تازگی مصوبه نصب باسکول در خروجی همه معادن مصوب شده و همچنین همه بارهای خروجی از معادن باید دارای بارنامه باشند تا این روند به شکل قانونمند دنبال شده و از تخریب راه‌ها جلوگیری شود.

دادخواه با اشاره به اینکه در سال گذشته دوهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد روکش آسفالت در استان منعقد شده است، افزود: بیش از ۳۰ درصد از عملیات روکش آسفالت اجرا شده و باقی مانده راه ها در سال جاری اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ساخت و آسفالت هر کیلومتر راه سه و نیم میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اظهار کرد: عملیات راهسازی در محورهای مختلف از جمله اصفهان به طبس، فولاد شهر به نجف آباد و چندین محور دیگر در حال انجام است اما اینکه در برخی محورها تاخیر کار اجرایی را شاهد بودیم، به دلیل بارندگی‌هایی بود که اتفاق افتاد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان در ادامه به مسائل مرتبط با کیفیت آسفالت راه‌ها اشاره کرد و گفت: رویه آسفالت جاده‌ها عمر مشخصی دارد که تردد ناوگان سنگین در استان اصفهان عمر این رویه را کاهش می‌دهد و سطح آسفالت را صیقلی می‌کند.

دادخواه تصریح کرد: اداره کل راهداری به منظور کاهش خطر تصادف و بالارفتن خط ترمز خودرویی، اقدام به فعالیت‌هایی از جمله آسفالت حفاظتی و تراش سطح آسفالت راه‌ها کرده که در نمونه اخیر می‌توان به اتوبان شهید اردستانی (فرودگاه اصفهان) اشاره کرد.

وی همچنین به شش خطه شدن اتوبان فرودگاه و آزادراه معلم اشاره کرد و گفت: پیمانکار اجرای این دو پروژه تا اوایل خرداد ماه مشخص خواهد شد تا عملیات اجرایی هر دو طرح پس از آن آغاز شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان همچنین به ایمن سازی مسیر دسترسی معادن اشاره کرد و افزود: این موضوع باعث دو اتفاق خواهد شد که ابتدا از اضافه تناژ بار کامیون‌ها جلوگیری می‌کند و همچنین معدن‌داران هم خود را مکلف می‌دانند که در این رابطه نقش داشته و اجازه حمل بار اضافه را ندهند.

دادخواه خاطر نشان کرد: ایمنی در تمام فعالیت‌های این اداره کل نقش محوری دارد اما آموزش به عنوان سرفصلی مهم در بیشتر مسائل از جمله موضوع ایمنی باید مدنظر قرار بگیرد و رسانه‌ها نیز در این بخش یاری رسان ما باشند.

به گفته وی، در یک سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان به منظور رفع نقاط حادثه خیز و خطرساز هزینه شده است، افزود: عمده اعتبارات این بخش ملی بوده و ما در استان اصفهان نیازمند ۱۰ برابر این اعتبار هستیم تا بتوانیم همه کارهای باقی مانده در این بخش را انجام داده و تکمیل کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان اظهار کرد: تنها در یک نمونه سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان به منظور خط کشی راه‌های استان اصفهان هزینه شده که همین فعالیت تاثیر و نقش زیادی در ایمنی راه‌ها و کاهش خطرات دارد.

دادخواه در خاتمه این نشست از خبرنگاران و رسانه ها خواست مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای را در موضوع عامل انسانی که از جمله علل مهم تصادفات جاده‌ای است بویژه در امر اطلاع رسانی و آموزش یاری کنند.

کد خبر 749120

دیگر خبرها

  • روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه حادثه خیز درمحور‌های مواصلاتی سیستان وبلوچستان
  • آغاز بهسازی محور ابهر_ مرشون به طول ۸ کیلومتر
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • ۲۵۰۰میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در ۱۴۰۲
  • ۴ کشته و یک مصدوم در سانحه رانندگی پارس آباد
  • تکمیل بازسازی جاده شهداد - نهبندان زیر ذره بین دادستانی کرمان
  • حذف نقطه حادثه خیز حوزه شهرستان بشرویه در محور روستایی کرند
  • ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان/ ایمنی در همه کارها اولویت دارد
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان