Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نوزاد پس از ترک زندگي داخل رحم با بريده شدن بند ناف پا به عرصه وجود مي‌گذارد و از اين مرحله به بعد به مدت تقريباً دو سال نيازمند يکي از مواهب الهي يعني «شير مادر» است که اين نوع تغذيه علاوه بر رشد کودک، سبب محافظت فرزند از انواع بيماري‌ها نيز مي‌شود. در اين مطلب گياهاني را معرفي مي‌کنيم که مصرف آن‌ها نقش موثري در افزايش شير مادران شيرده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خواص رازيانهرازيانه يکي از بهترين دارو‌ها براي افزايش شير مادر است. امّا از آنجا که مي‌تواند خونريزي دوره نفاس را تشديد کند شروع مصرف آن بايد پس از اين دوره باشد. زنان شيرده بايد براي افزايش شير خود، روزانه 2 بار و هر بار نصف استکان عرق رازيانه را مصرف کنند.

خواص سياه‌دانهسياه‌دانه خونساز، تقويت کننده تخمدان‌ها و افزاينده شير است. براي اين منظور بايد 300 گرم سياهدانه را آسياب، آن را با يک شيشه بزرگ عسل (شيشه 900 گرمي) مخلوط و روزانه سه قاشق چاي‌خوري از اين ترکيب را ميل کنيد.

چند معجون شيرافزازنان شيرده بايد براي افزايش شير خود يک واحد از تخم زردک، تخم پياز، تخم شويد، تخم شلغم، تخم ترب و تخم رازيانه را با 6 واحد از نخود آبگوشتي بوداده آسياب شده، مخلوط و صبح ناشتا، 2 قاشق غذاخوري از اين ترکيب را با يک ليوان شير تازه ميل کنند.
25 گرم‏ زنيان،20 گرم‏ تخم زردک، 10 گرم زيره کرماني‏، 25 گرم رازيانه و 20 گرم تخم شويد را به خوبي بکوبيد و روزانه سه بار (صبح و ظهر و شب) يک قاشق مرباخورى از اين ترکيب را با يک ليوان شير حل و ميل کنيد.
25 گرم از تخم خرفه و انيسون را با 50 گرم بالنگ و شيرزاد و 200 گرم شکر به خوبي بکوبيد و روزانه پس از هر وعده غذا يک قاشق شربت‏‌خورى از اين ترکيب را ميل کنيد.
150 گرم خارخاسک را درون يک ليتر شير گاو روى حرارت ملايم بجوشانيد تا خشک شود، دوباره يک ليتر شير روى آن بريزيد و آن را بجوشانيد تا خشک شود، براى بار سوم نيز اين کار را انجام دهيد و پس از خشک شدن، آن‌ها را با نبات مخلوط کنيد، بکوبيد و پس از هر وعده غذا روزانه سه قاشق غذاخوري از اين ترکيب را ميل کنيد.
100 گرم تخم ترب، 100 گرم تخم شاهي، نيم مثقال زعفران، 10 گرم جوز بويا (بسباسه)، نيم مثقال هل سبز را با هم پودر و با عسل طبيعى مخلوط کنيد، روزانه دو تا سه بار و هربار به اندازه يک گردوى کوچک از اين معجون را با آب انار يا شير بنوشيد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۷۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ کیلومتر راهِ روزانه تا رسیدن سرِ کلاس درس روستا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ معلمان همواره نقشی سازنده و سرنوشت ساز در هدایت جامعه به سمت پیشرفت و علم آموزی دارند. روز معلم فرصتی مناسب برای ادای احترام به مقام شامخ معلمان و بزرگداشت اندیشه‌های والای استاد شهید مطهری است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند
  • ۷۰ کیلومتر راهِ روزانه تا رسیدن سرِ کلاس درس روستا
  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند