Web Analytics Made Easy - Statcounter

  براساس مصوبه دولت مبنی بر ایمن سازی و پایدارسازی شریان های حیاتی تهران، شهرداری موظف به راه اندازی مرکز عملیات اضطراری شهر تهران شد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، در نوزدهمین جلسه شورای دبیران مدیریت بحران مناطق22گانه شهر تهران اعلام شد براساس مصوبه دولت مبنی بر ایمن سازی و پایدارسازی شریان های حیاتی شامل شبکه های گاز شهری، مخابرات، برق، آب و نیاز اجرای این طرح ها به حفاری بخشی از معابر که با توجه شهرداران مناطق هماهنگی و تعامل لازم را برای صدور مجوزهای حفاری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این مصوبه که از سوی معاون اول رییس جمهور ابلاغ شده است، به منظور افزایش ایمنی شریان های حیاتی شهر تهران با رویکرد پیشگیرانه و همچنین آمادگی درمقابله با حوادث، همه دستگاه ها موظف شدند با نظارت سازمان مدیریت بحران کشور، اقدامات ایمن سازی و پایداری شبکه خدمات خود را طی برنامه زمان بندی تعیین شده انجام دهند. این مصوبه با اشاره به تعیین کارگروهی با حضور سازمان های تخصصی برای تسریع و تسهیل در اجرای اقدامات موضوع این مصوبه آمده است، شهرداری تهران با راه اندازی مرکز عملیات اضطراری شهر تهران موظف است با حضور نمایندگان ثابت دستگاه های اجرایی و خدمات رسان شهر تهران در محل مرکز فرماندهی و مدیریت بحران به صورت شبانه روزی فعالیت کند. به این ترتیب برای نخستین بار مرکز عملبات اضطراری شهر تهران به صورت 24 ساعته با حضور نمایندگان سازمان های خدمات شهری تشکیل وحوادث وسوانح به صورت یکپارچه و واحد پایش و طی هماهنگی میان سازمانی نسبت به عملیات مقابله اقدام می شود. به گفته نادی معاون آمادگی، عملیات و پدافند غیر عامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، باید فضایی مناسبی برای این مرکز پیش بینی شود تا نیروها و تجهیزات ارتباطی هر سازمان مستقر شده و مدیریت بحران به صورت متمرکز تحقق یابد.این مصوبه همچنین ایجاد بانک اطلاعات جامع شریان های حیاتی شهر تهران و همکاری با دیگرسازمان ها به منظور نصب دکل های ارتباطی وظایف را بر عهده شهرداری تهران گذاشته شده است. به گفته نادی، بر اساس مصوبه دولت به منظور ایمن سازی شریان های حیاتی شهر تهران 3 هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار تصویب شده تا در 10 پروژه مربوط به این شریان ها هزینه شود. همچنین نصب شیرهای خودکار قطع گاز و تعیین مکان هایی در بوستان های بزرگ برای تخلیه گاز باقی مانده در شبکه هنگام وقوع حادثه از دیگر مواردی است که در این مصوبه مورد تاکید قرار گرفته است. وی همچنین در ادامه با اشاره به همکاری های صورت گرفته با سازمان های تخصصی از تدوین تفاهم نامه ای با اورژانس خبر داد و گفت: بر اساس این توافق نامه واحدهای اورژانس در پنج ایستگاه پرتردد متروشهر تهران مستقر می شوند وهمچنین شمار واحدهای مستقر اورژانس در پایگاه های مدیریت بحران از 48 واحد به 58 واحد واحد افزایش می یابد تا زمان حضور امدادگران اورژانس در صحنه حادثه کاهش یابد. وی با اشاره به اعتبار هزار میلیارد تومانی دولت برای تقویت اورژانس هوایی افزود: مقرر شده برای همه استان ها بالگرد اورژانس تأمین شود که از این میان دو فروند بالگرد نیز برای تهران در نظر گرفته شده و مقرر است مرکز اورژانس هوایی در باند موجود بوستان ولایت (فرودگاه سابق قلعه مرغی) مستقر شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۷۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان باخت

زکریا اشکپور مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: در ساعت ۱۱ امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت، خبر گازگرفتگی حادثه به مرکز ارتباطات اورژانس مازندران اعلام و درخواست بالگرد توسط درمانگاه محمدآباد داده شد که بلافاصله بالگرد اورژانس به پرواز در آمد.

به گزارش تسنیم، در این حادثه دکتر سید احمد نصرالهی جراح دندانپزشک و پرسنل بیمارستان امام ساری به همراه فرزندش سیداسماعیل نصرالهی نخبه و رتبه برتر کنکور سال گذشته رشته علوم انسانی بر اثر نشت گاز در ویلای شخصی خود در روستای پاجی و میانای ساری دار فانی را وداع گفتند.

این مسئول تصریح کرد: همسر دکتر نصرالهی نیز به دلیل مسمومیت با مونوکسید کربن دچار افت سطح هوشیاری شده بود، ولی با انجام لوله‌گذاری در نای نیاز به انتقال به مرکز درمانی داشت که به شهرستان ساری و بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل شد.

دیگر خبرها

  • رکورد شهرداری در ایجاد مخازن آب اضطراری | پیرهادی: ۷۰ درصد مخازن در این دوره ایجاد شدند
  • جان باختن پدر و فرزند در ویلای شخصی
  • جانباختن تلخ نخبه کنکور سراسری در ویلای شخصی پدر
  • جان باختن نخبه کنکور در ویلای شخصی/ جزئیات
  • نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت گاز منوکسید کربن جان باخت
  • نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت گاز مونوکسید کربن جان باخت‌
  • نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان باخت
  • ۲ نفر در ساری براثر مسمومیت با گاز جان باختند
  • حادثه تلخ برای جوان معلول ساروی که نخبه دانشگاه بود
  • انجام چهار عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز