Web Analytics Made Easy - Statcounter

عدیل سروی روز یکشنبه در جلسه کارگروه اقتصادی استان در سالن شهید رجایی استانداری اردبیل افزود: امسال پرداخت نشدن مطالبات گندمکاران مشکلاتی را برای کشاورزان بوجود آورد اما با پیگیری های لازم بعمل آمده مقرر است اواخر آبانماه همه مطالبات آنها پرداخت شود.
وی درباره حمایت دولت از تامین بذر کشاورزان افزود: امسال با توجه به پرداخت نشدن مطالبات گندمکاران این احتمال وجود دارد که کشاورزان از خود مصرفی بذر خود برای کشت استفاده کنند که عوارض بیشتری دارد و برای پشگیری از این کار هماهنگی های لازم بعمل آمده تا در برابر مطالبات آنها بانک ها ، اداره غله ،جهاد کشاورزی و تولید کنندگان بذر از محل مطالبات گندمکاران بخشی از بذر مورد نیاز کشاورزان را تامین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: بر اساس هماهنگی های بعمل آمده با وزارت جهاد کشاورزی مقرر است بانک کشاورزی حواله بذر مورد نیاز کشاورزان را از محل مطالبات گندمکاران تحویل دهد تا آنها به تامین بذر خود برای کاشت اقدام کنند .
سروی در باره کشت چغندر افزود: کشت چغندر ریشه به منظور تامین مواد اولیه کارخانه قند مغان از سال های قبل مد نظر بود و در دشت اردبیل 510 هکتار چغندر ریشه کاشته شده که از لحاظ بازار تاثیرگذار است.
استان اردبیل دارای 225 هزار هکتار اراضی آبی ، 515 هزار هکتار اراضی دیم و 38 هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش 4.5 میلیون تن انواع محصولات زراعی ، باغی و دامی را تولید می کند.
تنوع اقلیمی ، وجود کشت و صنعت ها ، دشت های حاصلخیز ، 120 هزار بهره بردار ، 4.2 میلیون واحد دامی ، عشایر ایل سون ، سدهای ذخیره آب ، تولید چهار درصد از محصولات کشاورزی کشور ، نقش 28 درصد بخش کشاورزی در تولید ناخالص و نقش 38 درصدی بخش کشاورزی در جمعیت شاغل استان از جمله قابلیت های مهم کشاورزی استان اردبیل است.
استان اردبیل در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس ، رتبه اول تولید کلزا ، رتبه دوم تولید سیب زمینی ، رتبه سوم تولید عسل ، رتبه پنجم تولید چغندر قند ، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو در کشور را دارد.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۹۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید

معاون بانک مرکزی گفت: برات الکترونیک ابزار قدرتمند تامین مالی تولید در زمان سیاستهای انقباضی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهران محرمیان معاون بانک مرکزی در مراسم رونمایی از برات الکترونیک در وزارت اقتصاد، گفت: در راستای برنامه کنترل تورم از طریق کنترل مقداری ترازنامه بانکها مدیریت خلق نقدینگی در دستور کار قرار گرفته است.

محرمیان افزود: گفت: یگ‌نگرانی در این مسیر موضوع تامین مالی تولید است. پروژه برات الکترونیکی در زمان سیاستهای انقباضی پول به عنوان یک ابزار بسیار کارا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی افزود، شبکه بانکی برای پیاده سازی این پروژه آمادگی کامل دارند، اداره تامین مالی زنجیره تولید و حوزه فناوری های نوین موارد فنی و جزییات را به خوبی پیش برده اند.

محرمیان گفت: هماهنگی خیلی خوبی در میان وزارت اقتصاد و بانک مرکزی ایجاد شد و امروز شاهد رونمایی از سامانه برات الکترونیک هستیم.

معاون فناوریهای نوین بانک مرکزی در خاتمه گفت: وزارت ارتباطات در سامانه تعامل پذیری، شرکت خدمات انفورماتیک و.... نیز در نهایی سازی این پروژه مشارکت داشتند.

در این نشست معاون اقتصادی وزارت اقتصاد تاکید کرد، برات الکترونیک ابزار مکمل اوراق گام است و یک ابزار مهم برای تامین مالی تولید محسوب میشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • رونمایی از برات الکترونیک زنجیره تامین مالی
  • برات الکترونیک زنجیره تامین مالی رونمایی شد
  • راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید