Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی درباره اهمیت تعامل با مخاطب اظهار کرد که صدای جمهوری اسلامی و باقی رسانه ها بی نیاز از مشارکت و تعامل جدی با مخاطب در تولید آثار فرهنگی نیستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی در نشست نخستین «رزمواره مدافعان حرم» که امروز ۳۰ مهر با حضور مدیران و برگزارکنندگان این رزمواره در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد، گفت: من به متولیان برگزار کننده این رزمواره خداقوت می گویم که چند نهاد دست به دست هم داده اند تا برای اولین بار رزمواره ای را برگزار کنند که در آن یاد مدافعان حرم گرامی داشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اهمیت برگزاری این رزمواره به این دلیل است که گرامیداشت کسانی است که از ناموس و شرف انقلاب اسلامی دفاع کردند. آنها نشان دادند که رویش های انقلاب اسلامی پایان ناپذیر است، اینها از نسل نو انقلاب هستند و در مواجهه با بدترین اشرار سینه سپر کردند. از این حیث تردیدی نیست که  گرامیداشت چنین شخصیت های کم نظیری رسالت یک رسانه است.

وی تصریح کرد: تبیین استراتژی نظام در مواجهه با استکبار جهانی و سیاست کلانی که امروز جمهوری اسلامی در منطقه دارد یکی از فرصت های ضروری است که رسانه باید به آن بپردازد و این رزمواره چنین نقش مهمی را ایفا می کند. امروز در جهان اسلام هیچ رخدادی بدون حضور ایران امکان پذیر نیست. کسانی که امروز در مواجهه با دشمن از خود رشادت نشان می دهند و خط شکنی می کنند چهره های تابناکی هستند که رزمواره باید در ماموریت خود به آنها بپردازد.

شاه آبادی با اشاره به نقش رزمواره تاکید کرد: بسیاری از افراد تلاش می کنند تا نقش مدافعان را در جامعه با حرکت های فرعی کمرنگ کنند. رزمواره باید جلوی این حرکت ها را بگیرد و مانع از کمرنگ کردن این نقش شود. گاهی شدت آرامش مانع از این می شود که بدانیم عظمت و اقتداری در کنارمان است.

غنای رسانه به این تعامل مداوم با مخاطب وابسته است

معاون صدای رسانه ملی در بخش دیگری از سخنان خود از اهمیت نقش رسانه ها و تعامل با مخاطب گفت و بیان کرد: امکان ندارد یک رسانه مدعی رشد روزافزون باشد و خود را بی نیاز و مستغنی از تعامل با مخاطبانش بداند. صدای جمهوری اسلامی و باقی رسانه ها بی نیاز از مشارکت و تعامل جدی با مخاطب در تولید آثار فرهنگی نیستند و غنای رسانه به این تعامل مداوم با مخاطب وابسته است.

شاه آبادی همچنین به شهید حججی و اتفاقات هنری شکل گرفته پیرامون آن اشاره و عنوان کرد: هنرمند در خلاء اثر هنری خلق نمی کند. امروز زمان آن گذشته که تعداد محدودی نویسنده و کارگردان در اتاق های در بسته کار کنند. این هنرمندان هم امروز با توسعه تکنولوژی به میان مردم آمده اند و همه مردم نشان دادند که در تالیف ها و خلق های هنری حضور دارند و رسانه باید فرصت حضور و بروز را فراهم کند.

وی در پایان گفت: امکان ندارد گروه های تولیدی صدا بتوانند برنامه هایی بدون بهره مندی از مشارکت دوسویه به بهره برداری برسانند. من امیدوارم رزمواره هم که با این هدف اهمیت برای مخاطب تشکیل شده از فرصت خود استفاده کرده آثار نو خلق کند و ما هم به نحو مطلوب این آثار ارائه کنیم.

در بخش دیگری از این نشست، علی اصغر جعفری رئیس ستاد برگزاری نخستین رزمواره مدافعان حرم در توضیحاتی به بخش های مختلف جشنواره اشاره و عنوان کرد: رزمواره مدافعان حرم بخشی از ظرفیت جمهوری اسلامی است و تجلیل از مدافعان حرم، تجلیل از حیثیت، باورها و اعتقادات شیعی و اسلامی و همچنین تجلیل از بلوغ ملت است.

وی ادامه داد: ما وظیفه داریم از کسانی که یک شکست حتمی را به پیروزی حتمی تبدیل کردند تجلیل کنیم. ما امروز شاهد طلوع خورشید پیروزی در سرزمین های اسلامی هستیم و ان شاءالله جشن پایان داعش را برگزار کنیم.

جعفری با اشاره به رزمواره مدافعان حرم گفت: حرکتی که امروز شکل خواهد گرفت پیشنهادی بود که از سوی معاونت صدا و رادیو ایران مطرح شد و به یک رزمواره ملی در همه حوزه ها تبدیل شد.

وی به بخش های مختلف رزمواره اشاره و عنوان کرد: این رزمواره از بخش های دیداری که متولی آن علی فروغی رئیس مرکز بسیج رسانه ملی، شنیداری توسط معاونت صدا، موسیقی توسط معاونت هنری وزارت ارشاد با نمایندگی فرزاد طالبی، بخش مطبوعات و خبرگزاری ها توسط معاونت مطبوعاتی و با نمایندگی محسن فرجادی، بخش مجازی توسط معاونت مجازی سازمان صدا و سیما با نمایندگی سعید مقیسه، بخش سینمایی توسط سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس و با نمایندگی ابراهیم بهادری تشکیل شده و برگزار خواهد شد.

راه اندازی رادیو تصویری در رادیو ایران

در این نشست بهنام احمدپور مدیر رادیو ایران که دبیری رزمواره مدافعان حرم را به عهده دارد به بخش های مختلف شنیداری آن اشاره کرد.

وی همچنین در این نشست از راه افتادن رادیو تصویری در شبکه رادیو ایران در هفته جاری خبر داد که افتتاح آن همزمان با شروع به کار رزمواره مدافعان حرم خواهد بود.

علی فروغی رئیس مرکز بسیج رسانه ملی نیز در این نشست نقش مدافعان حرم را یک نقش بشردوستانه و فراتر از مذهب دانست و تاکید کرد: دفاع از حرم یک حرکت انقلابی در دفاع از انسانیت است.

فرزاد طالبی به نمایندگی از دفتر موسیقی نیز در این نشست در توضیحاتی گفت: موضوع مدافعان حرم یک موضوع ملی و بین المللی است که نه تنها همه مردم ایران بلکه بسیاری از اهالی منطقه و سایر کشورها با این موضوع درگیر هستند.

محسن فرجادی به نمایندگی از معاونت مطبوعاتی نیز اظهار کرد: در چند سال گذشته در مطبوعات با طیف وسیعی از محتوا رو به رو بودیم که به نوعی پاسخگویی به شبهات و یا تبیین مسائل مرتبط با مدافعان حرم بود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۳۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم

جانشین ریاست سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به پیشرفت ایران در قدرت دفاعی و بازدارندگی، گفت: از وابستگی مطلقی که قبل انقلاب وجود داشت اکنون به جایی رسیده‌ایم که ما را تحریم می‌کنند تا به کشورهای دیگر موشک و پهپاد نفروشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، سردار سیدقاسم قریشی امروز در آیین گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و تجلیل از مربیان بسیج استان چهارمحال و بختیاری، ضمن گرامیداشت مقام معلم و هفته عقیدتی سیاسی، اظهار داشت: پاسداران در رسالت پاسداری خود پیمانی با خدا بستند تا جان و هستی خود را در راه امنیت مردم فدا کنند.

وی با بیان اینکه الگوی ما در انقلاب اسلامی و پاسداری، حضرت اباعبدالله(ع) و حضرت امیرالمؤمنین(ع) است، عنوان کرد: برای همین است که پاسداری از انقلاب و اسلام، مقدس است.

جانشین ریاست سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف از جمله قدرت دفاعی و بازدارندگی، پزشکی، علم و فناوری، پیشرفت بسیاری داشته است، گفت: به خاطر توان دفاعی مادی و معنوی به سپاه و بسیج و نیروهای مسلح ایران باید افتخار کرد.

وی ادامه داد: در توان دفاعی و تسلیحات نظامی، از وابستگی مطلقی که قبل انقلاب وجود داشت اکنون به جایی رسیده‌ایم که ما را تحریم می‌کنند تا به کشورهای دیگر موشک و پهپاد نفروشیم.

قریشی خاطرنشان کرد: اعتقاد و معنویت عامل مهمی در توان دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • کارگردان مشهور ایرانی: تلویزیون نمی‌بینم!
  • ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید
  • حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است
  • از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • تعامل رسانه‌ها با اندیشکده‌ها باید تقویت شود/ سیاست پژوهی، نوک پیکان پژوهش است