Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-05@21:37:43 GMT

حجم بارش‌های کشور به ۸.۶ میلیمتر رسید

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۸۶۷۸۳

حجم بارش‌های کشور به ۸.۶ میلیمتر رسید

خبرگزاری میزان- آخرین وضعیت بارش های مهرماه جاری نشان می دهد ارتفاع کل ریزش های جوی از اول مهرماه لغایت ۲۹ مهرماه سال آبی ۹۷-۹۶ بالغ بر ۸.۶ میلیمتر بوده است.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از وزارت نیرو، بر اساس آخرین آمار به ثبت رسیده و ارسالی از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران، در مهرماه سالجاری همزمان با فعالیت سامانه های بارشی کشور و کاهش محسوس دما، میزان بارش های کشور در مقایسه با مدت مشابه سنوات گذشته از افزایش خوبی برخوردار بوده است به گونه ای که ارتفاع کل ریزش های جوی از اول مهرماه لغایت ۲۹ مهرماه سال آبی ۹۷-۹۶ بالغ بر ۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ میلیمتر بوده است.

بنابراین گزارش، این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت ( ۶.۷ میلیمتر) برابر ۲۸.۴ درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ( ۴ میلیمتر) ۱۱۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد. بیشترین حجم بارش های مهرماه سالجاری در حوضه آبریز اصلی دریای خزر با ۶۷ میلیمتر و کمترین حجم بارش ها در حوضه های آبریز فلات مرکزی و قره قوم با ۲ میلیمتر اتفاق افتاده است.

گفتنی است، حوضه های آبریز خلیج فارس و مرزی شرق در این ماه، از وجود بارش ها بی بهره ماندند. بارش های خوب حوضه آبریز اصلی خزر در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته ۱۰۳ درصد و در مقایسه با متوسط بلند مدت ۷۶ درصد افزایش داشته است. در مهرماه سالجاری حوضه آبریز اصلی دریاچه ارومیه ۸ میلیمتر بارندگی داشته و حوضه های آبریز اصلی خلیج فارس و دریای عمان، و مرزی شرق فاقد بارش بوده اند.

این پراکندگی بارش سبب شده تا به رغم بارش های مناسب در این ماه، تاثیری مثبتی عاید منابع آبی حوضه خلیج فارس و دریای عمان و مرزی شرق مشاهده نشود. بیشترین حجم بارش های کشور در ایستگاه رامسر- صفارود با ۵۷۲.۵ میلیمتر و کمترین حجم بارش های کشور در مهرماه جاری در استان های کردستان، ایلام ، فارس ، خراسان جنوبی، خراسان رضوی با صفر میلیمتر به ثبت رسیده است. حجم بارش های اول مهر تا پایان ۲۹ مهرماه جاری معادل ۱۴میلیاردو ۱۷۳ میلیون مترمکعب بوده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۶۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۳ میلیمتر بارش در در لیرابی

قطره کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: همچنین کمترین میزان بارش‌ها با ۸ میلیمتر در ایل بگی گزارش شد.

بیشتر بخوانید

افزایش شدت بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری

وی افزود: با افزایش ناپایداری‌ها برای دوشنبه و سه شنبه در بیشتر مناطق استان به خصوص غرب و جنوب استان رگبار باران همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ پیش بینی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش در برخی مناطق کشور طی هفته جاری
  • استان های غرب، شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور بارانی می شوند
  • پرشدگی ۸۱ درصدی سدهای خوزستان با بارش های اخیر
  • بهره‌برداری از دو طرح آبی در تابستان/از ماهیت سدچمشیر دفاع میکنیم
  • ثبت ۵۳ میلیمتر بارش در در لیرابی
  • سیلاب‌های خوزستان با مدیریت سدها مهار شد/ ذخیره سدها به 81 درصد رسید
  • ۸۱ درصد مخازن سدهای خوزستان پر شد/ آخرین وضعیت سد دز
  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • یک سد مهم کشور پُر شد؛ مردم مراقبت کنند