Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@08:26:29 GMT

حمایت تشکل های صنعت برق از وزیر پیشنهادی نیرو

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۸۱۹۶۵

حمایت تشکل های صنعت برق از وزیر پیشنهادی نیرو

تهران- ایرنا- «انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های توزیع نیروی برق»، «سندیکای تولیدکنندگان برق» و «سندیکای صنعت برق ایران» در بیانیه ای مشترک، حمایت خود را از «رضا اردکانیان» وزیر پیشنهادی نیرو اعلام کردند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، در این بیانیه آمده است: «صنعت برق بی شک یکی از عوامل اصلی در توسعه زیرساخت ها و از موثرترین مولفه ها برای دستیابی به توسعه ای پایدار، مستمر و و رفاه عمومی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این صنعتِ پایه در این مسیر با همت تلاشگران خود سال های پرفراز و نشیب و سرشار از موفقیت، سختی و تجربه را پشت سر گذاشته و با اتکا به همین تجارب ارزشمند و گرانبها امروز در زمره یکی از توسعه یافته ترین صنایع کشور،مدعی خودکفایی در همه بخش های این صنعت است».
در این بیانیه آمده است: «صنعتی که تا چهار دهه پیش کاملا وابسته به خارج از مرزها بود، امروز یکی از بزرگترین تولیدکنندگان برق در جهان است و جزو چند کشور نیروگاه ساز دنیا قرار گرفته به طوری که در حیطه ساخت تجهیزات و تولید خدمات صنعت برق سرآمد کشورهای منطقه است. این صنعت که امروز بالاترین سهم را در صدور کالا و خدمات فنی و مهندسی دارد و از سوی دیگر فراگیرترین خدمت رسانی را از نظرپوشش جمعیتی برای تأمین و توزیع انرژی برق به مردم عرضه می کند، در سایه یک مدیریت پایدار، لایق و کارآمد قادر است زمینه ساز توسعه ای پرشتاب و فراگیر برای کشور باشد».
این سه تشکل صنعت برق در بیانیه خود اضافه کرده اند: «با این وجود صنعت برق ایران و فعالان این صنعت در بخش های تولید و توزیع انرژی، همچنین سازندگان و پیمانکاران در طول بیش از یک دهه اخیر به رغم شرایط دشواری که گذرانده اند و با وجود ساختار نامناسب اقتصادی و فقدان منابع مالی کافی، در حد توان خود این صنعت را پایدار نگه داشته و تنگناها را تحمل کرده اند. بی تردید این شرایط و تداوم آن نگرانی هایی را با توجه به روند افزایش نیاز مصرف برای تأمین برق مطمئن در اقصی نقاط کشور در پی خواهد داشت».
در این بیانیه اضافه شده است: «اکنون در آستانه معرفی وزیر نیرو در دولت دوازدهم، فعالان صنعت برق امیدوارند که با انتخاب چهره ای شایسته و در سایه حمایت های دولت تدبیر و امید و مجلس محترم، صنعت بزرگ و توانمند برق برای توسعه و پیشرفت جان تازه‌ای گیرد و بتواند با شایستگی در دستیابی کشور به اهداف و برنامه های خود و جلب رضایت عمومی از خدمات برق ایفای نقش کند».
همچنین در این بیانیه آمده است: در همین راستا تشکل های بزرگ صنعت برق اعم از انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های توزیع نیروی برق، سندیکای تولیدکنندگان برق و همچنین سندیکای صنعت برق ایران، رضا اردکانیان را به عنوان وزیر نیروی دولت دوازدهم، انتخابی اصلح دانسته و حمایت قاطع خود را از وی اعلام می کند.
به گزارش ایرنا، پس از آنکه مجلس در جلسه بیست و نهم مردادماه به «حبیب الله بیطرف» رای اعتماد نداد، رییس جمهوری دیروز (29 مهر) «رضا اردکانیان» مدیر انستیتو مدیریت منابع زیست محیطی دانشگاه سازمان ملل را به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو به مجلس معرفی کرد و علی لاریجانی رئیس مجلس صبح امروز نامه معرفی وی را اعلام وصول کرد.
رییس مجلس در جلسه علنی امروز اعلام کرد: جلسه رای اعتماد به وزیران پیشنهادی علوم و نیرو یکشنبه هفته آینده (7 مهر) برگزار می شود.
اردکانیان وزیر پیشنهادی نیرو در سال 1337 در شهر یزد به دنیا آمد؛ وی دانش آموخته رشته مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شریف (1362) است؛ مدرک کارشناسی ارشد در مهندسی منابع آب (1372) و دکتری خود را در زمینه مدیریت منابع آب (1376) از دانشگاه مک مستر کانادا (Mac Master)اخذ کرده است‎.‎‏
اردکانیان مدیری اجرایی در زمینه مدیریت منابع آب است که پارسال به عنوان هماهنگ کننده کارگروه برنامه ریزی سازماندهی دهه جدید بین المللی آب (1407-1397) مصوب مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب شد.
وی پیش از این به عنوان مدیر موسس برنامه دهه اول بین المللی آب و سرپرست معاونت اروپایی دانشگاه سازمان ملل فعالیت کرده و در سالهای اخیر استاد تمام دانشکده علوم زیست محیطیِ دانشگاه فنی درسدن آلمان بوده است.
در طول سه دهه گذشته، اردکانیان مدیر موسس و راه اندازی واحدهای مختلفی در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی بوده و به عنوان مقام ارشد سازمان ملل متحد، نقشی کلیدی در پیاده سازی اهداف توسعه پایدار در بخش آب و محیط زیست ایفا کرده است.
پیش از مسئولیت های بین المللی، وی به عنوان قائم مقام وزیر نیرو و نخستین معاون امور آب در وزارت نیرو فعالیت کرده است.
اردکانیان در سالهای 1368 تا 1370 معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو (بیژن زنگنه) بود؛ وی در دولت نخست اصلاحات، قائم مقامی وزارت نیرو را بر عهده داشت و همچنین در دولت دوم اصلاحات (سالهای 1380 تا 1384) معاون امور آب وزارت نیرو بود و مدیریت عامل شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران را بر عهده داشت.
مدیر موسس مرکز منطقه ای مدیریت آب شهری تحت پوشش یونسکو، مدیر موسس برنامه دهه بین االمللی آب در شهر بُن آلمان، سرپرست معاونت دانشگاه سازمان ملل متحد در اروپا، مدیر موسس انستیتوی مدیریت منابع زیست محیطی دانشگاه سازمان ملل متحد و همچنین عضویت در هیات علمی دانشکده علوم زیست محیطی دانشگاه فنی «درسدن» آلمان از مسوولیت های بین المللی اردکانیان است.
وی معتقد است مدل و نوع حکمرانی دولت ها در عرصه آب در مناطق خشک و نیمه خشک، معرف سطح توسعه یافتگی آنهاست.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام**9189*2025*خبرنگار:اسماعیل داودی*انتشار: لیلا جودی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۱۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تشکر وزیر کشور برای یافتن یسنا

متن پیام احمد وحیدی وزیر کشور برای تلاش‌های نیرو‌های امدادی به ویژه هلال احمر برای یافتن کودک گمشده گلستانی  به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

پیدا شدن یسنا دختر گمشده کلاله‌ای پس از پنج روز جست‌وجوی نیرو‌های امدادی اعم از هلال احمر و تیم‌های امدادی محلی، دل همه مردم ایران را شاد کرد.

ضمن تقدیر و تشکر از امدادگران و نیرو‌های انتظامی جهادگر و دلسوز ایران اسلامی که همواره دغدغه آسودگی مردم عزیز کشورمان را دارند، پیدا شدن دختر ایران زمین را به خانواده «یسنا» و ملت شریف ایران تبریک می‌گویم.

امیدوارم همه دختران، پسران، زنان و مردان ایران عزیزمان، همواره در امنیت و آسودگی خاطر و به دور از بلایا به سر برند.

احمد وحیدی، وزیر کشور

«یسنا» دختر بچه چهار ساله اهل کلاله از عصر روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در زمین‌های کشاورزی روستای «یلی بدراق» کلاله استان گلستان مفقود شده بود. از همان لحظات اولیه دریافت گزارش مفقود شدن یسنا، تیم‌های متعدد امدادی و انتظامی با حضور فوری در منطقه، عملیات جست‌وجو را آغاز کردند.

نهایتا مدیرعامل جمعیت هلال احمر از زنده پیدا شدن این کودک ۴ ساله توسط تیم پاراگلایدر سوار با رصد مزارع از آسمان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • حمایت قاطع بیش از ۵۰۰ گروه تبلیغی از نیروی انتظامی و طرح نور
  • انتقاد امام جمعه اردبیل از وزارت نیرو در مدیریت سدها
  • معاون وزیر علوم: دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند هزینه تحصیل‌شان رایگان است
  • پیام تشکر وزیر کشور برای یافتن یسنا
  • نماینده کارگران: وزیر کار به دنبال کنار گذاشتن تشکل‌های کارگری است
  • بازداشت بیش از ۲۰۰ دانشجو فقط در یکی از دانشگاه‌های آمریکا
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد
  • ۷۲ هزار میلیارد تومان از بدهی تولیدکنندگان برق پرداخت شد
  • دستگیری ۴۱ مظنون داعشی در ترکیه
  • بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون حوادث دانشگاه‌های آمریکا