Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سردار عباس علیشاهی، مدیر اجرایی ستاد اربعین استان لرستان گفت: با توجه به هم مرز بودن ایران به کشور عراق، جمهوری اسلامی ایران سعی می‌کند تا حماسه اربعین حسینی به نحو احسن برگزار شود.

وی افزود: با دستور رهبری دولت مکلف شده است از هر جهتی که می‌تواند به برگزاری هرچه بهتر حماسه اربعین حسینی کمک کند که برای این امر ستادی در وزارت کشور تشکیل شده است تا با هماهنگی سایر سازمان‌ها و نهاد‌ها به زوار اربعین حسینی سرویس دهی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اجرایی ستاد اربعین استان لرستان با اشاره به اینکه از ایران سه میلیون زائر در اربعین حسینی شرکت می‌کند عنوان کرد: با توجه به این حجم عظیم زائر همه دولت باید در این مدت بسیج شود تا بتوانند به زائران خدمت رسانی شود.

وی بیان کرد: دولت در بحث اربعین حسینی نقش تسهیل اگر را دارد و بحث این است که مردم حضور فعال‌تری داشته باشند در استان لرستان نیز ستاد اربعین حسینی به ریاست استاندار لرستان تشکیل شده است.

علیشاهی گفت: با توجه به اینکه استان لرستان هم مرز با دو تا سه استان است و خروجی به طرف کربلا و عراق را دارد معین استان ایلام قرار گرفته است و باید استان ایلام را به عنوان اصلی‌ترین گذرگاه پشتیبانی کند.

وی با اشاره به اینکه ستاد اربعین در لرستان کار خود را از دو تا سه ماه پیش آغاز کرده است تصریح کرد: در استان لرستان در بخش‌های مختلف بین دستگاه‌های اجرایی تقسیم کار انجام شده است و هر دستگاهی در وظایفی که به آن محول شده در حال انجام وظایف است.

مدیر اجرایی ستاد اربعین استان لرستان خاطرنشان کرد: پیش بینی شده است استان لرستان در خارج از کشور ۱۰ هزار زائر را خدمات رسانی کند که این خدمات رسانی اعم از اسکان و تغذیه (در سه وعده) است.

وی اظهارداشت: لرستان تنها استانی است که در سه نقطه مهران، کربلا و نجف خدمت رسانی می‌کند. در داخل استان نیز در تمامی ورودی‌های استان موکب‌هایی برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی برپا شده است.

علیشاهی با اشاره به اینکه در داخل شهر‌های استان موکب‌هایی برای پذیرایی از زائران اربعین برپا شده است افزود: استان لرستان بنیه اقتصادی قوی ندارد، اما مردم سخاوتمندی دارد و برای خدمت برسانی به زائران اربعین پیش قدم هستند.

وی عنوان کرد: استان لرستان برای خدمت به زائران اربعین در کربلا هفت مدرسه در اختیار دارد به پنج هزار نفر سروسی دهی کند در نجف نیز یک پادگان بزرگ را در اختیار دارد.

مدیر اجرایی ستاد اربعین استان لرستان با بیان اینکه کار فرهنگی مسجد حنانه در عراق نیز به استان لرستان محول شده است بیان کرد: کار‌های اجرایی ستاد اربعین به سپاه پاسداران استان محول شده است که اقدمات خوبی در این زمینه انجام گرفته است ستاد نیز از نظر نیرو و امکانات از سپاه پشتیبانی می‌کند.

وی گفت: برای مستند سازی خدمات رسانی مردم لرستان در اربعین نیز کمیته‌ای تشکیل شده است تا خدمات انجام شده مستند سازی و ثبت شوند البته این فعالیت‌ها را فقط می‌توانیم در رسانه‌های داخلی منعکس کنیم، چون برای انعکاس رسانه‌های جهانی مشکل داریم.

علیشاهی تصریح کرد: در شهر مهران نیز پارکینگ‌های زیادی برای خودرو‌های زائران در نظر گرفته شده است و هرساله با توجه به حجم زیاد جمعیت منازل مردم نیز به خوابگاه و پارکینگ زائران تبدیل می‌شود و از آنجا که حجم جمعیت زیاد می‌شود در روز‌های پایانی دولت اعلام می‌کند زائران از مرز‌های دیگر وارد شوند.

وی اظهارداشت: برای انجام خدمات بهداشت و درمان موکب‎های استان لرستان نزدیک ۱۰ پزشک اعزام می‎شود و در این زمینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دارو و تجهیزات برای موکب‎های در نظر گرفته شده ارسال می‌شود در مرز مهران نیز یک اکیپ سلامت در نظر گرفته شده است.

مدیر اجرایی ستاد اربعین استان لرستان افزود: سال گذشته هفت هزار نفر در موکب‎های استان لرستان ویزیت شدند به طوری که حتی برخی جراحی‎های جزیی نیز در این موکب‎ها انجام گرفت، اما پیش بینی می‎شود امسال بتوانیم در این زمینه به ۲۰ هزار نفر خدمات رسانی کنیم.

وی عنوان کرد: امسال در بحث بهداشت و درمان دو اکیپ کامل همراه ۱۰ پزشک و تجهزات و امکانات به موکب‎های لرستان اعزام می‎شوند به طوری که یک اکیپ در کربلا، یک اکیپ در نجف مستقر می‎شود در استان نیز اکیپ‎هایی حالت آماده باشد دارند.

علیشاهی در رابطه با هزینه ویزا نیز بیان کرد: برای هر زائر ۴۰ دلار گرفته می‎شود البته قیمت آن نیز به دلیل نوسان قیمت ارز مقداری افزایش یافت، بخشی از این هزینه برای بیمه عمر و بخشی برای دریافت سرویس دهی است.

وی افزود: امسال تمهیداتی اندیشده شده تا افرادی که دارای گذرنامه و ویزا هستند از مرز عبور کنند برای این کار نیز از سه کیلومتر قبل از مرز بررسی لازم انجام می‌شود.

مدیر اجرایی ستاد اربعین استان لرستان گفت: پیش بینی می‎شود هزینه‌های خدمات رسانی لرستان در اربعین حسینی حداقل به دو میلیارد تومان برسد که ۷۰ درصد ان از سوی مردم کمک رسانی می‎شود.

انتهای پیام/د

خدمت رسانی به ۱۰ هزار زائر اربعین توسط موکب‎های لرستان انجام می‎شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۸۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۳مرکز معاینه فنی خودرو در استان تهران به مردم خدمت رسانی می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل دربانی عصر سه شنبه با اشاره به فعالیت ۳۲ شهر از ۱۶ شهرستان استان تهران، در حوزه معاینه فنی، اظهار کرد: مجموعاً ۶۳ مرکز معاینه فنی خودرو در استان تهران به مردم خدمات رسانی می کنند.

دربانی با بیان اینکه طی سال گذشته سه میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو توسط مراکز معاینه فنی پذیرش شده اند، گفت: از این تعداد ۷۳.۳ درصد موفق به دریافت گواهینامه، حدود ۲۵.۷ درصد برای اصلاح نواقص رد و مشمول آزمون مجددو یک درصد نیز ابطال پذیرش شده اند.

دبیر شورای ترافیک استان تهران مشکلات در بخش های ترمز، آلایندگی، وضعیت ظاهری خودرو، وضعیت کمک فنرها و انحراف محور را از موارد عمده ایراد خودروها عنوان کرد و افزود: به طور میانگین بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار عیب در خودرو مشاهده شده است.

وی بیشترین حوزه ایرادات را با ۳۱ درصد فراوانی در تست آلایندگی خودروها اعلام کرد و گفت: وضعیت ظاهری اعم از شکستگی شیشه و یا موارد مرتبط با برف پاکن و چراغ خطر با ۳۰ درصد فراوانی مقام دوم ایرادات را کسب کرده است.

دربانی بیان کرد: مقام سوم ایرادات به تست ترمز با ۱۹ درصد فراوانی و مقام چهارم و پنجم به ترتیب به انحراف خودروها با ۱۲.۵ درصد و تست کمک محورها با ۷.۵ درصد تعلق گرفته است.

دبیر شورای ترافیک استان تهران به انجام آزمون های چشمی در حوزه خودروهای دوگانه سوز در استان تهران اشاره و بیان کرد: در ۱۴ شهرستان و ۴۷ مرکز، این خدمت ارائه و طی سال گذشته بالغ بر ۲۰۰ هزار و ۷۵۸ پذیرش انجام و ۷۹ درصد قبول و مابقی مردود شده اند و مقرر شد، مخازن سوخت و موار ارتباطی با آنها تعویض شود.

کد خبر 6093501

دیگر خبرها

  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • رسالت بسیج، تسهیل خدمت‌رسانی به مردم است
  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • ۶۳مرکز معاینه فنی خودرو در استان تهران به مردم خدمت رسانی می کنند
  • قدردانی از ۱۰۶ نفر از اعضای شورا‌های شهرستان فریدن
  • کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی پناهگاه دوم زائران است/خدمت عاشقانه خادمیاران مشاور در حریم رضوی
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال