Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@10:52:03 GMT

متاسفانه مشکلات وزارت علوم جدی گرفته نشده است

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۸۹۰۷۸

متاسفانه مشکلات وزارت علوم جدی گرفته نشده است

رئیس دانشگاه تهران گفت: متاسفانه مشکلات وزارت علوم جدی گرفته نشده است و به همین دلیل اختیارات آن را تقسیم کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، محمود نیلی احمدآبادی در جلسه هم‌اندیشی روسای دانشگاه‌های سطح یک کشور گفت: مشورت و خرد جمعی اساس همه کارهای دانشگاهی است و امیدواریم این شیوه عمل که پشتوانه بسیار خوبی برای اجرای تصمیمات است، ادامه یابد و تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به انتخاب یک رئیس دانشگاه از سوی رئیس جمهور برای تصدی وزارت علوم افزود: ما خوشحالیم که یک رئیس دانشگاه این مسئولیت را بر عهده می‌گیرد.

رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: کسی که تجربه مدیریت دانشگاه را که سخت‌ترین نوع مدیریت بشمار می رود را داشته باشد، برای وزارت علوم گزینه مناسبی است.

نیلی احمدآبادی خاطرنشان کرد: جلسه رای اعتماد تریبون بسیار خوبی برای طرح مطالبات و مشکلات دانشگاه‌ها و آموزش عالی است.  

وی تاکید کرد: متاسفانه مشکلات وزارت علوم جدی گرفته نشده است و به همین دلیل اختیارات آن را تقسیم کرده‌اند. اما هرچه وزارت علوم مقتدرتری داشته باشیم بنابراین وزارت علوم و درکل آموزش عالی جدی‌تر گرفته می‌شود.

رئیس دانشگاه تهران یادآور شد: روسای دانشگاه‌ها لازم است ظرفیت‌های دانشگاه‌ها را به خوبی شناسایی و از آنها استفاده کنند.

نیلی احمدی آبادی تاکید کرد: به طور مثال قانون هیات امنا یک امکان و ظرفیت مناسب است که باید بیشتر از آن بهره ببریم.  هیات امنا باید جایی برای ارائه توان فکری دانشگاه‌ها باشد.

وی با اشاره به اهمیت اولویت‌های دولت تاکید کرد: بزرگترین دغدغه دولت در حال حاضر اشتغال است. دانشگاه‌ها در این زمینه می‌توانند به دولت کمک کنند به شرطی که دولت در انجام تعهدات خود مانند دانشگاه عملکردی صد درصدی داشته باشد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۹۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدوم شدن مرد ۶۰ ساله براثر حمله خرس در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: در پی حمله یک قلاده خرس به یکی از عشایر واقع در منطقه گورخرس از توابع بخش سردشت شهرستان دزفول یک مرد ۶۰ ساله مصدوم شد. 

رضا معمارزاده افزود:: این فرد مصدوم جهت درمان به درمانگاه شهدای سردشت منتقل و از آنجا توسط آمبولانس به بیمارستان بزرگ دزفول انتقال یافت.

وی ادامه  داد: این فرد مصدوم پس از درمان با حال عمومی خوب از بیمارستان بزرگ دزفول ترخیص شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهار کرو: اگر با خرس مواجه شدید، آرام بمانید و از حرکات ناگهانی که موجب تحریک خرس می‌شود، پرهیز کنید.

دیگر خبرها

  • اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی به کار خود پایان داد
  • مصدوم شدن مرد ۶۰ ساله براثر حمله خرس در دزفول
  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • پایتخت تقسیم می شود؟