Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر تجاری کشور از ابتدای امسال تاکنون به بیش از 86 میلیون تن افزایش یافته که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 3.6 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ از ابتدای امسال تاکنون میزان تخلیه و بارگیری کانتینری در بنادر کشور به یک میلیون و 800 هزار کانتینر رسیده است که 28.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 افزایش نشان می دهد.
در این مدت میزان تخلیه و بارگیری کالاهای فله ای خشک در بنادر کشور به 26 میلیون و 900 هزار تن افزایش یافته که 26.9 درصد رشد داشته است.
همچنین از ابتدای سال 96 تاکنون میزان تخلیه و بارگیری کالاهای فله ای مایع در بنادر کشور2 میلیون و 800 هزار تن بوده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 550 درصد رشد نشان می دهد.
تخلیه و بارگیری کالاهای عمومی در بنادر تجاری کشور 11 میلیون و 200 هزار تن بوده که کاهش داشته است.
تخلیه و بارگیری مواد نفتی نیز در بنادر کشور نیز 27 میلیون و 400 هزار تن بوده که در مقایسه با زمان مشابه پارسال 6.8 درصد کاهش یافته است.
همچنین در دو سال اخیر اقدامات زیربنایی در احداث و بهره برداری از بنادر مسافری منجر به افزایش قابل توجه سفرهای دریایی شده است و در طول سال بیش از 20 میلیون سفر دریایی در کشور به خصوص در بنادر مسافری استان هرمزگان انجام می شود.
بندرشهید حقانی? بندرهرمز? بندرذاکری? بندر شهید باهنر? بندر لافت? بندر پهل? بندر لنگه ? بندرلارک ? بندر بهمن? بندر چارک? بندر آفتاب? بندرابوموسی و بندر کیش از مهمترین بنادر استان هرمزگان برای انجام سفرهای دریایی هستند.
علاوه بر انجام سفرهای داخلی در بنادر کشور? از بندر باهنر به بندر شارجه در کشور امارات متحده عربی و از بندرعباس به بندر خصب در کشور عمان سفرهای دریایی خارجی نیز از استان هرمزگان برقرار شده است.
عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور در سال جاری تاکنون از طریق بندرآبادان، آستارا، امام خمینی، امیرآباد، انزلی، بوشهر، جاسک، چابهار، خرمشهر، شهید باهنر، شهید رجایی، فریدون کنار، قشم، گناوه، لنگه، نکا، نوشهر انجام شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۱۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد

غلامرضا قنبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر گفت: ۱۰۱ فروند کشتی محصول غلات به وزن ۲۸۱ هزار تن فروردین ماه امسال  در بندر امیرآباد تخلیه شد.

او افزود:این غلات شامل ذرت دامی، جو دامی و گندم از کشور روسیه و قزاقستان بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر گفت: این کشتی‌ها توسط پست قرنطینه گیاهی بندرامیرآباد این شهرستان بازدید، نمونه‌برداری و و مجوز تخلیه صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • افزایش ۳۵ درصدی بارگیری راه آهن لرستان در نخستین ماه سال
  • تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد