Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وقتي صحبت از سدان هاي جذاب و دوست داشتني به ميان مي آيد اولين اسمي که به ذهن مي رسد سدان A7 آئودي است.
خط توليد اين خودروي آلماني از سال 2012 تا کنون در حال فعاليت بوده و نسل اول اين خودرو در آن سال راهي جاده ها شده است.
با معرفي مدل 2019 اين خودرو در شب گذشته ما شاهد نسل دوم اين سدان هاي دوست داشتني بوديم که تغييرات گسترده اي را نيز با خود به همراه داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اينجا ما قصد داريم که تا با دقت و ظرافت نسل دوم اسپرت بک اين سدان را بررسي کرده و آن را با نسل قبلي مقايسه کنيم.
در ادامه با ما همراه باشيد که از ابعاد مختلف اين خودرو را بررسي کنيم:
نماي روبه رو

هرچند که در ابتدا تفاوت چنداني بين نماي جلويي اين دو نسل و جلوبندي آن ها ديده نمي شود اما اگر کمي دقت به خرج دهيم تغييراتي را که در نسل دوم رخ داده مشاهده خواهيم کرد. جلو پنجره A7 جديد اندکي به سمت بالا حرکت کرده و علاوه بر ريزنقش تر شدن، حالت تهاحمي تري را نيز به خود گرفته است.
چراغهاي جلو اين سدان نو به نوار هاي LED جديد مجهز شده و طراح خودرو توانسته ظاهري شکيل تر را به آن ها ببخشد. دريچهاي هوايي که عموما بر روي جلوپنجره تعبيه مي شوند در نسل قبلي ظاهر پررنگ تري داشته و بيشتر به چشم مي آمدند اما در A7 جديد اين ديريچه ها حضور کمرنگ تري داشته و نگاه متفاوت تر طراح را به رخ بينده مي کشد.
به صورت کلي آئودي توانسته نماي تهاجمي و اسپرت در هردو نسل پياده سازي کند. اما دستيابي به اين تم در مدل 2019 به صورت موفقيت آميز تري صورت گرفته است.
نماي جانبي

نسل دوم اين شاهکار آئودي نيز درست مثل نسل قبلي بر پايه استايل اسپرت بک پياده سازي شده و حتي ما مي توانيم تاثير فراوان و حضور واضح اين استايل را در مدل 2019 نسبت به نسل قبلي بيشتر مشاهده کنيم.
خطوطي که در نيمرخ بدنه هردو نسل به چشم مي آيد در A7 جديد پررنگ تر و قوي تر شده و حتي اندکي نيز به سمت قسمت پايينتر بدنه خودرو حرکت کرده است.
در واقع سه خطي که در نماي جانبي بر روي بدنه اين نسل جديد به چشم مي آيد کابين را کوچکتر و گلگير را عريض تر نشان مي دهند.
در مجموع تغييرات خطوط روي بدنه ظاهر شکيل تر و بروزتري را به مدل 2019 بخشيده است.
نکته جالبي که در مورد نماي جانبي A7 جديد به چشم مي آيد حالت عريض تر و تيزتر گلگيرها و شانه هاي عقبي آن است. در واقع اين موضوع سبب شده که درب باک سوخت در اين خودرو تقريبا به صورت افقي بر روي گلگير قرار گيرد.
اضافه شدن چرخ هاي 21 اينچي با اسپوک هاي برجسته تر و بزرگتر از جمله ديگر تغييراتي که در نسل جديد شاهد آن هستيم. طول کلي بدنه مدل 2019، 4.97 متر عنوان شده و قد خودرو نيز با ارتفاع 1.42 متري در حدود 15.24 ميليمتر نسبت به مدل سال 2012 کوتاه تر است.
نماي عقب

با يک مقايسه ساده مي توان لقب بزرگترين تغيير ظاهري A7 را در نسل جديد به چراغ هاي عقب اين خودرو اختصاص داد.
چراغ هاي عقب علاوه بر کم عرض تر شدن، به صورت سراسري از روي قوس يکي از گلگير هاي پشتي شروع شده و با حرکت از روي درب صندوق عقب، و عبور از بين پلاک و آرم چهار حلقه تودرتو آئودي به قوس گلگير ديگر رسيده است.
اين چراغ ها که از 13 نوار ال اي دي جداگانه با عرض متفاوت متشکل شده جايگزين مدل قبلي شده اند. پکيج تغييرات نماي پشتي نسل دوم سدان A7 را ديفيوزري کامل مي کند که از جنس کروم بوده و به اگزوز خودرو ظاهري هنري و جذاب مي بخشد.
نماي داخل کابين

درست شبيه نماي پشتي درون کابين اين نسل جديد نيز تغييرات فراواني رخ داده است. درون کابين اين سدان يک فرمان کاملا دايره اي و بسيار ساده به چشم مي خورد که بر خلاف فرمان نسل قبلي در قسمت پاييني خود زاويه دار نشده است.
درست شبيه طراحي داخلي A8 آئودي، در کابين اين خودرو نيز خطوط افقي و زاويه دار فراواني در اطراف پنل هاي داشبورد و رودري ها به چشم مي آيد.
حتي سيستم اطلاعات-سرگرمي (اينفوتيمنت) که A8 به آن مجهز است نيز در اين خودرو نيز وجود دارد.
در پشت فرمان به جاي صفحه آمپر آنالوگ نسل قبلي يک صفحه آمپر ديجيتالي 12.3 اينچي مجازي به چشم مي خورد.
دومين سيستم اينفوتيمنت خودرو يک صفحه نمايش کوچکتر 8.6 اينچ است که در زير نمايشگر 10.1 اينچي قرار داشته و عمدتاً براي کنترل سيستم تهويه هوا اتومبيل مورد استفاده قرار مي گيرد. البته از اين صفحه نمايش براي نمايش يک صفحه کليد يا يک نوت پد در جهت نوشتن آدرس يا وارد کردن شماره تلفن نيز استفاده مي شود.
عليرغم کاهش طول خودرو در قسمت بيروني به لطف پلتفرم جديدي که اين نسل جديد بر اساس آن ساخته شده ما شاهد افزايش 21 ميليمتري طول فضاي داخلي خودرو هستيم.
امکان سفارش اين سدان در هر دو حالت 5 نفره و 4 نفره وجود داشته و در هردو حالت فضاي زانو و سر افزايش پيدا کرده است. همچنين صندلي ها نيز به صورت جزئي دچار تغييراتي شده و بروز رساني شده اند.

در زير کاپوت نسل دوم A7، يک موتور بنزيني توربوشارژ 3 ليتري شش سيلندر قرار دارد که توانايي توليد قدرتي 340 اسب بخاري و گشتاوري 500 نيوتن متري را داشت.
از آنجا که قواي محرکه اين سدان درست شبيه خودروهاي A8 است بنابراين علاوه بر موتور درون سوز گفته شده، يک سيستم الکتريکي 48 ولت نيز به همراه باطري‌ هاي ليتيوم يوني در زير کاپوت اين خودرو قرار خواهد گرفت.
با وجود اين سيستم الکتريکي در مواقع خاص حتي مي توان موتور خودرو را خاموش کرد.
هرچند که هردو مدل A7 و A8 در قواي محرکه مشابه اند اما جعبه دنده اين دو مدل متفاوت بوده و A7 جديد مجهز به يک گيبرکس 7 سرعته دو کلاچه است. آئودي همچنين مدعي است که موتورهاي شش سيلندر و چهار سيلندر بنزيني و ديزلي اين خودرو نيز در آينده در اروپا در دسترس قرار خواهد گرفت.
به واسطه موتور درون سوز و سيستم هيبريدي ياد شده، A7 جديد مي تواند سرعت صفر تا 100 کيلومتر را تنها در 5.3 ثانيه طي کرده و در نهايت قدرت به سرعت 250 کيلومتر در ساعت برسد.
گفته مي شود که علاقه مندان اين سدان آلماني قادر خواهند بود که A7 جديد را از ماه فوريه سال 2018 در آلمان و از اواخر سال آينده ميلادي يا اوايل سال 2019 در ايالات متحده خريداري کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۱۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروانه‌ لکه‌ دار واریا از نمای نزدیک(عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • (تصاویر) پروانه لکه دار واریا از نمای نزدیک
  • پروانه‌ لکه‌ دار واریا از نمای نزدیک(عکس)
  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • (ویدئو) تصاویری دیدنی از تکامل پورشه در طول زمان
  • بخشی از تکامل در پورشه (فیلم)
  • جیمزوب پازل شکل‌گیری کهکشان‌ها را به هم ریخت
  • مقایسه‌های مهران مدیری که مسئولین باید با شنیدنش آب شوند!
  • سیر تکامل ب‌ ام‌ و را خیلی سریع ببینید
  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد
  • برادر فیدلیتی با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد /عکس