Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@04:08:34 GMT

صادرات سنگ‌آهن ایران ۱.۵برابر شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۹۱۵۷۳

صادرات سنگ آهن ایران در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایسنا،بر اساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران از تجارت خارجی ایران در نیمه نخست سال جاری هشت میلیون و ۶۹۰ هزار تن سنگ آهن هماتیت دانه بندی با خلوص آهن بیش از ۴۰ درصد به هم فشرده نشده از کشور صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بر این اساس ارزش مجموع سنگ آهن صادراتی در این مدت به ۴۹۱ میلیون و ۸۲۰ هزار دلار می‌رسد. به این ترتیب صادرات سنگ آهن در این مدت ۱۴.۸ درصد از وزن و ۲.۳۲ درصد از کل ارزش صادرات ایران را به خود اختصاص داده است.

این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، میزان صادرات سنگ آهن ایران هشت میلیون و ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۳۱۹ میلیون و ۲۵۳ هزار دلار بوده است. در همین مدت صادرات سنگ آهن ۱۳.۲۲ درصد از ارزش وزنی و ۱.۵ درصد از ارزش دلاری صادرات ایران را به خود اختصاص داده بود.

مقایسه میزان صادرات سنگ آهن در این دو مدت، نشان دهنده افزایش هفت درصدی صادرات سنگ آهن هماتیت دانه بندی با درجه خلوص بیش از ۴۰ درصد از لحاظ وزنی و افزایش ۵۴ درصدی صادرات ایران ماده معدنی از لحاظ ارزش دلاری است.

سنگ آهن ایران در این مدت به کشورهای آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، اسلوونی، افغانستان، آلمان، امارات، ترکمنستان، ترکیه، چین، عراق و هند صادر شده که از مجموع حدود ۴۹۲ میلیون دلار سنگ آهن صادراتی، بیش از ۴۷۶ میلیون دلار آن به چین صادر شده است.

این در حالی است که در همین مدت ۳۵۲ هزار تن سنگ آهن هماتیت دانه بندی با درجه خلوص کمتر از ۴۰ درصد نیز صادر شده که ارزش صادراتی آن تنها هفت میلیون و ۳۰۰ هزار دلار است.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۱۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش اولویت استان همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمجتبی حسینی صبح دوشنبه در ششمین نمایشگاه اکسپو ایران، گفت: صادرات، محور اصلی زنجیره‌های ارزش است و از آنجایی که زنجیره‌های ارزش سفال و کشمش تکمیل‌ترین زنجیره‌های همدان هستند لذا توسعه آنها اولویت استان است.

وی افزود: امسال هدف از حضور استان همدان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی، در کنار معرفی توانمندی‌های صادراتی و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، معرفی بیشتر و بهتر دو زنجیره ارزش مهم سفال و کشمش است.

حسینی تصریح کرد: انتظار داریم با برنامه‌ریزی صورت گرفته و ورود خوب استان به بحث زنجیره ارزش سفال و کشمش؛ میزان بهره‌وری، تولید و صادرات این محصولات افزایش چشمگیری پیدا کند.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی و راهکار چگونگی بهبود طراحی، تولید، بسته‌بندی و فروش سفال و کشمش با مقیاس اندازه‌گیری سالانه در استان انجام شده به طوری که به راحتی می‌توان میزان پیشرفت توسعه این زنجیره‌های ارزش را مطابق با آن ارزیابی کرد.

حسینی گفت: در کنار سفال و کشمش، دو زنجیره اصلی و شناخته شده استان؛ مبل و منبت، پوشاک، گیاهان دارویی، سنگ‌های قیمتی و چرم نیز زنجیره‌هایی ارزشی هستند که توسعه آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: زنجیره‌های ارزش راهبردی استان‌ها به صورت ملی و به همت معاونت اقتصادی وزارت کشور تعریف شده و برای هر زنجیره ارزش برنامه عملیاتی، چشم‌انداز و طرح توسعه تدوین شده است.

کد خبر 6092247

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش اولویت استان همدان
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید