Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@02:49:13 GMT

زخم هایی که از ۳ سرطان کشنده‌تر است

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۹۳۱۴۴

رییس دومین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت به عوارض زخم پای دیابت اشاره کرد و گفت: مرگ و میر پنج ساله بر اثر ابتلا به زخم پای دیابت از 3 سرطان سینه، پروستات و هوچکین ( نوعی سرطان خون) بیشتراست. آفتاب‌‌نیوز : دکتر سید مهدی طبایی روز یکشنبه در نشست خبری دومین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت در سالن همایش سازمان مرکزی جهاد دانشگاهی بر ضرورت توجه بیشتر به زخم پای دیابت در کشور اشاره کرد و گفت:مرگ و میر کسانی که دچار زخم پای دیابت هستند در 5 سال اول حدود 45 درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه قطع عضو و ناتوانی از جمله عوارض زخم پای دیابت است، گفت: زخم پای دیابت تا 25 درصد منجر به قطع عضو می شود.
طبایی با اشاره به اینکه مردان بیشتر دچار قطع عضو می شوند، گفت: اغلب قطع اندام از زخم کوچک آغاز می شود که با درمان ساده قابل رفع بود، که به دلیل بی توجهی به قطع عضو منجر می شود.
وی درادامه به شیوع زخم مزمن در دنیا اشاره کرد و گفت: یک تا 2 درصد مردم دنیا به این بیماری مبتلا هستند؛ مهمترین و اولین علت زخم مزمن بیماری های قلبی - عروقی است که 70 درصد زخم های تحتانی بدن بر اثر این بیماری ایجاد می شود.
طبایی دیابت را دومین علت زخم مزمن اعلام کرد و گفت: این بیماری شیوع وحشتناکی در دنیا دارد و پیش بینی می شود که 370 میلیون نفر در دنیا به دیابت مبتلا باشند.
رییس دومین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت بیان کرد: کسانی که دیابت آنها طولانی می شود تا 25 درصد دچار زخم شدید می شوند. زخم شدید نشان می دهد که دیابت بر روی ارگان های اصلی بدن از جمله قلب ، چشم و کلیه اثر مخرب داشته است.
** لیزر به کمک درمان زخم ها آمده است
دبیر علمی بخش بالینی دومین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت نیز به پیشرفت ها در زمینه درمان زخم اشاره کرد و گفت: لیزر در کنار سایر درمان ها به کمک درمان زخم ها آمده است.
دکتر پروین منصوری در این نشست اظهار کرد: قدم های بزرگی در این مورد برداشته شده تا خدمات مطلوب تری به این دسته از بیماران ارائه شود.
وی ادامه داد: محققان در تلاش هستند با استفاده از شیوه هایی مانند نانو یا سلول های بنیادی، خدمات بهتری به افراد مبتلا به زخم های مزمن ارائه و آنان را از درد و آلام این بیماری نجات دهند.
منصوری با اشاره به اینکه زخم مشکل جهانی است، گفت: در آمریکار تعداد افرادی که دچار زخم هستند بیشتر از سایر بیماری ها از جمله سرطان است.
وی به شیوع زخم پای دیابت در کشور اشاره کرد و گفت: افزایش بیماری دیابت سبب شیوع این بیماری شده و بالا رفتن سن هم در ابتلا افراد به زخم پای نقش موثر دارد.
دومین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت با حضور تعدادی از پایه گذاران درمان زخم و محققان صاحب نام داخلی و خارجی از 3 تا 5 آبان ماه در سالن همایش بیمارستان میلاد تهران برگزار می شود.
دبیر علمی بخش علوم پایه دومین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی زخم و ترمیم به استقبال خوب محققان از این رویداد علمی اشاره کرد و گفت: تعداد مقالات دریافتی به این کنگره 30 درصد افزایش داشته که این موضوع نشان می دهد که علاقه به فعالیت های تحقیقاتی در زخم های مزمن بیشتر شده است.
دکتر منصور جمالی اظهار کرد که از مجموع مقتالات دریافتی، 160 مقاله پذیرفته شده که از این تعداد 93 مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه 60 درصد مقالات در حوزه بالینی است، اظهار کرد: این موضوع نشان دهند توجه به حوزه بالین است که این روند باید با سرعت بیشتری ادامه یابد تا خدمات بهتری به بیماران ارائه شود.
دبیر اجرایی دومین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی زخم و ترمیم نیز در این نشست خبری گفت: تقویت بخش دانشجویی از رویکردهای این کنگره است و از سه کارگاه تخصصی یک مورد در زمینه دانشجویی است.
به گزارش ایرنا، محسن فاتح به برگزاری سه کارگاه تخصصی در این همایش اشاره کرد و گفت: درمان کمکی با پانسمان های جدید، وکیوم تراپی و روش های تدوین مطالعات سه کارگاه تخصصی هستند که در این رویداد علمی برگزار خواهند شد.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۳۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، این مقاله را بخوانید

بسیاری از رانندگان و مالکان خودروهای تجاری قصد دارند کشنده‌ای با کیفیت‌ مثل فاو J6-460 را مالک شوند ولی نسبت خرید در بورس کالا مردد و نگران هستند. برخی از آنها تصور می‌کند خرید کشنده در بورس کالا، کاری پیچیده و سخت است اما واقعیت این است که مراحل خرید خودرو در بورس کالا بسیار راحت‌تر از ساعت‌ها چانه‌زنی با دلال‌های خودور است. 

حال اگر برای خرید کشنده فاو J6-460 در بورس کالا ابهام دارید، کافیست:

•    پنج دقیقه یک ویدئو آموزشی که در سایت رسمی بورس کالا در بخش «خودرو» بارگذاری شده را تماشا کنید و صفر تا صد خرید خودرو بورس کالا را یاد بگیرد:

سری به سایت بورس کالا به آدرس ime.co.ir بزنید. از منوی بالای صفحه به قسمت «خودرو »  بروید؛ پایین صفحه مراحل خرید خودرو توضیح داده شده و اگر نیاز به توضیحات بیشتری دارید، روی قسمت «بیشتر» بزنید تا ویدئو آموزشی پخش شود.

•    می‌توانید از عاملیت‌های تجاری گروه بهمن بخواهید در این کار شما را راهنمایی کنند. 

عاملیت‌های تجاری گروه بهمن در سراسر کشور، آمادگی دارند شما را در این خصوص راهنمایی کنند؛ بنابراین با مراجعه یا تماس با عاملیت‌ها اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیار شما می‌گذارند.

•    برخی کارگزاری‌های بورسی این خدمت را به مشتریان خودشان می‌دهند! با کارگزاری بورسی خودتان تماس بگیرید.

برخی کارگزاری‌های بورسی این خدمت را به مشتریان خود ارائه می‌دهند و راهنمایی‌های لازم را انجام می‌دهند.

ضمن اینکه:

•    در روز معامله بورس کالا نیازی نیست، تمام مبلغ کشنده فاو در حساب شما باشد! در این نوبت حداقل ده درصد مبلغ پایه خودرو در حساب شما باشد، می‌توانید در قیمت‌گذاری شرکت کنید که در این طرح فروش حدود 478 میلیون تومان می‌شود.

•    معامله در بورس کالا در شرایط فعلی بازار، به صرفه است و نیازی نیست پولی که با زحمت بدست آوردید را به دلال‌ها بدهید. در بورس کالا شما خودتان تعیین کننده قیمت هستید اما وقتی محصول در اختیار دلال باشد، شما باید مطیع و تابع باشید.

دیگر خبرها

  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد 
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، این مقاله را بخوانید
  • صندوق نوآوری حامی زیست‌بوم پیشگیری و درمان سرطان
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد
  • صندوق نوآوری حامی پیشگیری از سرطان شد
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، بخوانید