Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان تعداد حامیان طرح محسنین در استان همدان را ۸۳۰۰ نفر اعلام کرد.

پیمان ترکمانه در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه طرح «محسنین» از سال ۹۰ به صورت آزمایشی در ۵ استان کشور با هدف حمایت مالی از کودکان با سرپرست ناتوان شروع شد، گفت: در حال حاضر تعداد حامیان طرح محسنین در استان همدان هشت هزار و ۳۰۰ نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان همچنین تعداد حامیان طرح اکرام در استان همدان را ۱۸ هزار و ۹۳۲ عنوان و اضافه کرد: حامیان ماهیانه حداقل ۵۰ هزار تومان به افراد تحت پوشش خود می پردازند.

وی با بیان اینکه در طرح اکرام ایتام مردم به ایتام مستمری پرداخت می کنند، اظهار داشت: در مواردی حامیان ایتام به چند نفر می رسد اما کودکان نیازمند دارای سرپرست نیز وجود دارند که در قالب طرح محسنین به این کودکان کمک می شود.

ترکمانه با اشاره به اینکه سال قبل ۲۰ میلیارد تومان از محل کمک مردمی و پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل اکرام ایتام به کمیته امداد استان همدان کمک شد، اظهار داشت: تنها اهرم رسیدگی به فقرا کمک مردم است.

وی افزود: کمک های مردمی همدان در قالب صندوق های صدقات طی سال قبل ۱۰ میلیارد تومان و در شش ماهه نخست سال جاری نیز پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده که از ۲۵۶ هزار صندوق در منازل و امکان عمومی و معابر جمع آوری شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۴۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بیش از ۲۵۰۰ معلم اردبیلی از ایتام

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل از حمایت ۲۵۸۷ نفر از معلمان اردبیلی از ایتام و محسنین خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد، در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهید مرتضی مطهری اظهار کرد: هم اکنون ۲۵۸۷، معلم با ثبت‌نام در طرح اکرام ایتام و محسنین حامی فرزندان تحت حمایت این نهاد هستند.

وی افزود: این تعداد از معلمان حامی، حمایت از ۳۶۲۵ نفر از ایتام و محسنین استان اردبیل را بر عهده گرفته‌اند که به صورت ماهیانه کمک‌های خود را به حساب فرزندان معنوی خود واریز می‌کنند.

حسین‌نژاد بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ معلمان نیکوکار در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین بیش از دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی به کودکان و نوجوانان تحت حمایت کمک کرده‌اند.

وی افزود: با انجام اقدامات متعدد و فعالیت‌های صورت گرفته در راستای خودکفایی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد این نهاد سال گذشته ۲۰۰۰ خانوار را پس از دستیابی به خودکفایی از چرخه حمایتی خود خارج کرد.

وی با بیان اینکه مدت زمان حمایت‌های کمیته امداد تا دست‌یابی به خودکفایی مددجویان ۱۸ ماه پس از دریافت تسهیلات است، بیان کرد: درصورت کسب توان مالی، ماهانه به میزان حقوق قانون کار از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می شوند.

کد خبر 749214

دیگر خبرها

  • تجلیل از معلمان خیر مراغه‌ای
  • تجلیل از معلمان خیر مراغه ای
  • بیش از ۱۳۴ هزار حامی جدید در طرح اکرام ایتام و محسنین با فراخوان در برنامه محفل
  • جشن برآورده شدن آرزو‌های ایتام و محسنین در بهشهر
  • حمایت ۶۴۴۰ معلم کرمانی از ایتام کمیته امداد
  • شاهرودی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند
  • حمایت ۵۱۴۰ معلم لرستانی از ایتام
  • ایرانی‌ها سال گذشته چقدر صدقه دادند؟
  • حمایت بیش از ۲۵۰۰ معلم اردبیلی از ایتام
  • ۲ هزار و ۳۵۷ معلم بوشهری حامی ایتام هستند