Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیته تغذیه فدراسیون پزشکی ورزشی پس از پایان اولین کنگره بین‌المللی تغذیه ورزشی در اصفهان گفت: هرچند در بخش علمی، خدمات تغذیه ورزشی را با کیفیت ارائه دادیم، اما در زمینه مطرح کردن جایگاه واقعی این رشته و تغییر نگرش مسوولان نسبت به تغذیه ورزشی با خلاءهای زیادی مواجه هستیم.

دکتر محمد حضوری در گفت وگو با ایسنا، پس از پایان اولین کنگره بین‌المللی تغذیه ورزشی در اصفهان اظهار کرد: در این کنگره هرچند در شناساندن جایگاه واقعی تغذیه ورزشی به اهدافی که پیش‌بینی کرده بودیم، نرسیدیم و در معرفی این جایگاه با خلاءهای زیادی مواجه هستیم، اما در تولیت بخش علمی تغذیه ورزشی به یک اجماع کلی رسیدیم و با حضور اساتید داخلی و خارجی و متخصصان تغذیه توانستیم در بخش علمی گام‌های موثری برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته در بخش اجرا هنوز تنگناهای زیادی داریم و نیاز به همکاری و حمایت بیشتر فدراسیونهای مختلف ورزشی کشور هستیم.

وی گفت: هدف ما از برپایی چنین کنگره‌ای این بود تا کمیته تخصصی تغذیه ورزشی فدراسیون پزشکی ورزشی را به عنوان یک ارگان اصلی در زمینه برنامه‌ریزی، هدایت‌گر و ارائه خدمات تخصصی تغذیه به تیم‌های ورزشی معرفی کنیم که متاسفانه این شرایط فراهم نشد و بیشتر بعد علمی کنگره مطرح بود تا بعد اجرایی. البته برقراری ارتباط تنگاتنگ با فدراسیونهای مختلف و جلب اعتماد آنها برای بهره گرفتن از متخصصان تغذیه ورزشی این کمیته نیاز به زمان دارد. بنابراین با برگزاری یک کنگره 2 روزه نمی‌توان انتظار تحول بزرگ در جایگاه تغذیه ورزشی کشور را داشت.

حضوری همچنین پیرامون راه‌اندازی کلینیک تخصصی تغذیه ورزشی در محل فدراسیون پزشکی ورزشی افزود: فدراسیون پزشکی ورزشی به عنوان متولی امر سلامت در ورزش کشور، با هدف ارتقای سطح سلامت ورزشکاران (آماتور، حرفه‌ای و سایر اقشار جامعه) این کلینیک را در محل درمانگاه فدراسیون دایر کرده تا خدمات تخصصی در زمینه تغذیه به ورزشکاران ارائه دهد. این کلینیک تحت نظر متخصصان تغذیه به ارزیابی و تنظیم برنامه غذایی افراد مراجعه‌ کننده اقدام می‌کند. البته کسانی که دارای کارت بیمه ورزشی هستند، با 30درصد تخفیف می‌توانند از خدمات تخصصی این کلینیک بهره ببرند و ورزشکاران حرفه‌ای با داشتن معرفی‌نامه از سوی فدراسیونهای خود می‌توانند از خدمات این کلینیک به صورت رایگان استفاده کنند.

وی اضافه کرد: این کلینیک در حال حاضر  روزهای شنبه و چهارشنبه در درمانگاه فدراسیون پزشکی ورزشی با حضور متخصصان تغذیه ورزشی خدمات تخصصی به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌دهد. البته تصمیم داریم در روزهای آینده زمان خدمات این کلینیک را افزایش دهیم تا ورزشکاران و سایر اقشار جامعه بتوانند در زمانهای بیشتری از خدمات تخصصی این کلینیک استفاده کنند.

رییس کمیته تغذیه فدراسیون پزشکی ورزشی در پایان همچنین از تربیت مشاوران تخصصی تغذیه برای رشته‌های مختلف ورزشی خبر داد و خاطرنشان کرد: برای این که در آینده هر تیم ورزشی از متخصص تغذیه مربوط به رشته خود برخوردار باشد، در حال تربیت تعدادی مشاوران تغذیه هستیم که مربیان تحت آموزش پس از گذراندن 3 دوره آموزش تئوری و عملی، به صورت تخصصی برای هر رشته ورزشی تحت آموزش قرار خواهند گرفت تا در آینده هیچ تیم ورزشی با کمبود متخصص تغذیه خاص رشته خود در بخش زنان و مردان مواجه نشود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۷۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه هشدار دهنده وزیر ورزش خطاب به تاج

به گزارش ورزش سه و به نقل از رسانه اطلاع رسانی وزارت ورزش،  در نامه کیومرث هاشمی خطاب به رییس فدراسیون فوتبال آمده است: «همان‌طور که مطلع هستید موضوع امکان حضور بانوان محترم علاقه‌مند فوتبال در ورزشگاه‌های کشور در شرایطی مورد موافقت مراجع تصمیم‌گیرنده قرار گرفت که فدراسیون فوتبال به عنوان متولی فوتبال کشور و هم‌چنین باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال در جهت بهبود زیرساخت‌ها، ساماندهی هر چه بهتر هواداران زن و مرد و هم‌چنین ارتقای جو اخلاقی و فرهنگی حاکم بر استادیوم‌های فوتبال تلاش کنند که متأسفانه نه تنها شاهد بهبود شرایط فرهنگی حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال نیستیم، بلکه شاهد بروز و ظهور صحنه‌ها و اتفاقاتی هستیم که هرگز در شأن هواداران ایرانی نبوده و متأسفانه رفتار برخی هوادارنماها زمینه ایجاد خدشه بر منزلت و کرامت زن ایرانی را نیز فراهم کرده است که رصد و کنترل این افراد معدود وظیفه باشگاه‌هاست.

هاشمی در این نامه تاکید کرده است: «معتقدم بروز این نوع حوادث، ناشی از فقدان برنامه جامع فرهنگی برای بهبود جو حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال و هم‌چنین ناشی از کم‌توجهی برخی باشگاه‌های فرهنگی ورزشی فوتبال کشور است که متأسفانه لفظ «فرهنگی» را به عاریه یدک کشیده و فاقد اهتمام لازم برای ساماندهی هواداران خود هستند. بر همین اساس باید تأکید کنم مشاهده این نوع اتفاقات که دل مردم علاقمند به ورزش‌ کشور را نیز به درد آورده، به هیچ عنوان برای مجموعه ورزش کشور قابل قبول نبوده و همان‌طور که بارها تأکید کرده‌ام؛ «ورزش بدون ارزش برای نظام جمهوری اسلامی ایران فاقد اعتبار است».

و اما درخواست وزیر: با استفاده از ظرفیت قانونی در فدراسیون فوتبال، محرومیت خاطیان و هم‌چنین ارسال گزارش آسیب‌شناسی با محوریت بررسی علل وقوع حوادث این‌چنینی ظرف یک هفته، تدابیر لازم جهت ساماندهی دائمی هواداران با رویکرد قبول مسئولیت از سوی باشگاه‌ها پیش‌بینی شده و مراتب برنامه‌ریزی‌های عملیاتی در اسرع وقت به این وزارتخانه منعکس شود.

در پایان نامه قید شده: بدیهی است معاونت قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، تحقق این مأموریت مهم را تا اخذ نتایج ملموس با جدیت هر چه تمام‌تر پیگیری خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • بهترین کلینیک‌ های لیزر موهای زائد آقایان در تهران
  • نبود کارشناس تغذیه در تنها کلینیک دیابت کرمانشاه
  • تعرفه سالن های ورزشی شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • تعرفه سالن های ورزش شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • بازگشت بسکتبال ۳ به ۳ دانشگاه آزاد به لیگ برتر
  • خلیلی: طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت در کشور دنبال می‌شود
  • تیم بسکتبال دانشگاه آزاد در مسیر بازگشت به لیگ برتر
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی
  • نامه هشدار دهنده وزیر ورزش خطاب به تاج
  • عرضه مکمل‌های ورزشی تنها از طریق داروخانه‌ها مجاز است