Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ نعمت‌الله رضایی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در کارگروه آمایش سرزمین، محیط‌ زیست و توسعه پایدار، تدوین سند جامع و ملی توسعه مناطق مرزی روستایی خراسان شمالی اظهار کرد: با توجه به اینکه ۱۶ استان ایران دارای مرز مشترک با کشورهای همسایه است ازاین‌رو ضرورت دارد پیوند بین مرزی به‌منظور توسعه اقتصاد پایدار به وجود آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی با اشاره به تدوین سند جامع و ملی به‌صورت پایلوت برای توسعه پایدار مناطق مرزی کشور، گفت: با توجه به اینکه خراسان شمالی ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد باید به اشتغال پایدار و برنامه‌های جامع در این زمینه توجه ویژه‌ای شود.

وی بابیان اینکه درآمد خانوارهای روستایی ۴۰ درصد کمتر از درآمد شهری‌ها است، مطرح کرد: از این‌رو باید در راستای اشتغال پایدار و افزایش درآمد برنامه‌ریزی دقیقی انجام داد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اضافه کرد: متأسفانه درآمد روستاییان خراسان شمالی ۲۵ درصد پایین‌تر از سطح کشور است.

وی ابراز امیدواری کرد: با عملیاتی شدن این سند حمایت همه‌جانبه از منابع به‌منظور ایجاد اشتغال انجام شود.

رضایی گفت: به‌طورقطع در اجرای این طرح، مشکلاتی که در طرح‌های گذشته وجود داشته، تکرار نخواهد شد.

وی اظهار رد: ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع برای اجرای طرح‌های توسعه اشتغال مناطق محروم در نظر گرفته‌شده که درمجموع امسال ۱۹ هزار میلیارد تومان منابع تسهیلات از سه محل، قابلیت سرمایه‌گذاری در کشور را دارد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: در حال حاضر ۷۳۵ هزار نفر بیکار در سطح کشور وجود دارد که ۲۶ درصد این افراد را روستاییان تشکیل داده‌اند.

انتهای پیام/آ

 درآمد روستاییان خراسان شمالی از میانگین کشوری پایین است  

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۸۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه مکانیزاسیون کشاورزی به گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ صالح محمدی با اشاره به پرداخت ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون به ۷۸۰ نفر از کشاورزان گیلانی خبر داد و گفت: این تسهیلات برای خرید ابزارآلات کشاورزی شامل تیلر، نشاکار، کمباین، تراکتور، پمپ آب و دستگاه وجین هزینه شده است.
وی با اشاره به اعتبار ۱۴۶ میلیارد تومانی گیلان در بخش مکانیزاسیون در سال ۱۴۰۲ افزود: به دلیل مشکل در سامانه سمات بانک کشاورزی این میزان اعتبار کامل به استان تخصیص نیافت. 
 رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: اعتبار ویژه مکانیزاسیون امسال ۲۴۰ میلیارد تومان است که پس از هماهنگی با مدیریت شعب بانک کشاورزی، توزیع می‌شود.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت اماکن ورزشی در شهر قدس
  • لزوم توجه ویژه به توسعه زیرساخت‌های آموزشی در مناطق محروم کرج
  • اختصاص ۴ هزار میلیارد برای اقتصاد دانش بنیان به به ۲۵ استان
  • اختصاص ۳۰ همت برای اشتغال مددجویان کمیته امداد
  • خراسان شمالی میزبان فلامینگو‌های مهاجر
  • توافق‌نامه همکاری سازمان‌های بسیج اقشار و سازمان بسیج رسانه با بسیج سازندگی امضاء شد
  • اختصاص بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه مکانیزاسیون کشاورزی به گیلان
  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • بسیج سازندگی، رکنی اساسی در تحقق آرمان‌های نظام در مناطق محروم