Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-08@03:27:27 GMT

بهانه ترامپ برای امتناع از رفتن به جنگ ویتنام

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۹۸۵۲۱

بهانه ترامپ برای امتناع از رفتن به جنگ ویتنام

سناتور جان مک کین از ایالت آریزونا در گفتگویی درباره جنگ ویتنام به تلاش دونالد ترامپ برای حاضر نشدن در جنگ ویتنام اشاره کرد و گفت: وی با گواهی پزشکی از رفتن به جنگ امتناع کرد.

ترامپ که در جوانی در آکادمی نظامی خصوصی نیویورک حضور داشت، پنج بار گواهی پزشکی در خلال جنگ ویتنام دریافت کرده بود از جمله گواهی پزشکی که زائده ای را در استخوان پای وی تشخیص داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ و مک کین از زمانی که رئیس جمهور بازرگان آمریکایی در تبلیغاتش در سال دو هزار و شانزده، خدمت نظامی این سناتور جمهوری خواه از ایالت آریزونا را به سخره گرفته بود، به جنگ لفظی مبادرت کردند. ترامپ در موارد متعددی اعلام کرده بود مک کین قهرمان جنگی نبوده است چرا که در خلال جنگ ویتنام اسیر شده است. ترامپ از عذرخواهی بابت این اظهاراتش خودداری کرد و اختلاف این دو نفر به دولت وی کشیده شد جایی که مک کین به یکی از منتقدان سرسخت ترامپ در کنگره تبدیل شده است.

سناتور مک کین در گفتگویی با شبکه تلویزیونی سی اسپن در مصاحبه ای درباره جنگ ویتنام گفت: «یکی از ابعاد این مناقشه که من هرگز نمی پذیرم این است که ما قشری کم درآمد و قشری پردرآمد داریم که به دنبال پزشکی می گردند تا به آنها بگوید زائده استخوانی داری. این کاملا غلط است. اگر ما از هر آمریکایی بخواهیم خدمت کند، همه باید خدمت کنند.»

مک کین هیچ اشاره مستقیمی به ترامپ در این مصاحبه نکرد اما گواهی پزشکی رئیس جمهور به سبب زائده استخوانی کاملا مشخص است و خانواده رئیس جمهور آمریکا در آن زمان جزء اقشار مرفه جامعه بوده اند. ترامپ در سال دو هزار و شانزده به نیویورک تایمز گفته بود پزشکی به وی گواهی بسیار مستدلی درباره پاشنه پایش داده بود و باگذشت زمان این مشکل برطرف شد.

مک کین در این گفتگو گفت از جمله درس هایی که از جنگ ویتنام گرفته است این است، آمریکا باید راهبرد و توانمندی برای پیروزی قبل از ورود به یک مناقشه داشته باشد.

مک کین پنج سال به عنوان زندانی جنگی در جنگ ویتنام بوده و به رغم آنکه فرزند یک دریاسالار آمریکایی بود، از استفاده از موقعیت پدر خود برای آزادی خودداری کرده است.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۸۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ درگیری جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها به بهانه فلسطین

بیش از ۳۰ سناتور آمریکایی طرح کاخ سفید برای پذیرش پناهجوی فلسطینی از غزه را تهدیدی برای امنیت ملی این کشور دانستند؛ مخالفت گسترده جمهوری‌خواهان نشانگر رویکردی جدید برای حمله سیاسی به نامزدی بایدن پیش از برگزاری انتخابات آتی است.

دریافت 25 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: حمیدرضا برزگر

دیگر خبرها

  • پوتین در مراسم تحلیف: روسیه از گفتگو با کشور‌های غربی امتناع نمی‌کند
  • بورسیه دستیاران تخصصی پزشکی برای ارائه خدمت در رشته‌های مورد نیاز
  • معامله نخستین گواهی سپرده سکه صادره خزانه بورس کالا
  • سرمربی جدید تیم ملی ویتنام باز هم از کره
  • باجه معطله در انتظار مراجعه حضوری!
  • فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث، رایگان است
  • ۵۱ میلیون ایرانی گواهی‌نامه رانندگی دارند
  • شیائومی یک ساعت فوق‌مقاوم با ۱۵ استاندارد نظامی ساخت!/ عکس
  • ویدیو/ درگیری جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها به بهانه فلسطین
  • تلف شدن صدها هزار ماهی در ویتنام