Web Analytics Made Easy - Statcounter

وضع حاشیه نشینی در این نقطه خراسان نگران کننده است عضو شورای شهر بجنورد می گوید: یک‌ سوم جمعیت شهر حاشیه‌نشین هستند و این پدیده در حال گسترش است.

ایران آنلاین/سید محسن موسوی  اظهار داشت: شهر خوب به‌‌معنای ساخت بزرگراه و آزادراه نیست بلکه شهر خوب شهری است که پاسخگوی نیازهای شهروندان باشد.

وی افزود: امروزه در شهر بجنورد با پدیده‌ای به‌نام حاشیه‌نشینی روبه‌رو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاشیه‌نشینی پدیده‌ای است که نه‌تنها رو به افول، بلکه رو به گسترش است٬ به‌طوری که حدود یک‌ سوم از جمعیت شهر بجنورد حاشیه‌نشین هستند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بجنورد تصریح کرد: علی‌رغم اینکه حاشیه‌نشینی گسست کاربردی دارد٬ از جنبه پیوست عملکردی نیز برخوردار است. به‌ لحاظ حاشیه‌نشینی شهر بجنورد٬ دومین شهر حاشیه‌نشین کشور است.

موسوی ضمن اشاره به بافت فرسوده بجنورد ادامه داد: بافت شهری بجنورد فرسوده و ناکارآمد است و حدود 154 هکتار بافت فرسوده در شهر بجنورد دیده می‌شود. بافت‌های فرسوده که دچار فرسودگی عملکردی و فعالیتی هستند تهدیدی جدی برای امنیت شهر به شمار می‌رود.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد بیان داشت: یکی از اهداف دوره پنجم شورای شهر تشکیل شورای محلات است که با تشکیل این شورا از مشارکت مردم در راستای برقراری امنیت استفاده می‌کنیم. اعتقاد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر این اساس است که هرچه مردم در برقراری امنیت سهیم باشند آن امنیت پایدارتر و واقعی‌تر خواهد بود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بجنورد افزود: طراحی شهری نقش مؤثری در کاهش مخاطرات امنیت شهری دارد لذا مجموعه پلیس امنیت، باید به ارزیابی محیطی از مجموعه شهری برسند.

وی دو عامل مبلمان شهری و روشنایی را در امنیت شهر مؤثر دانست و گفت: باید به‌دنبال شهرهای 24 ساعته باشیم چرا که هر چه میزان استفاده از فضاهای شهری بیشتر باشد پویایی و سرزندگی و امنیت شهر بیشتر خواهد بود.

موسوی در پایان اضافه کرد: بسیاری از ناهنجاری‌های موجود در جامعه در پارک‌های شهری اتفاق می‌افتد لذا در این خصوص باید راهکاری جدی اتخاذ شود. در منطقه گلستان شهر بجنورد به‌لحاظ پراکندگی موقعیتی شاهد بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و حتی بزهکاری هستیم که باید در ایجاد امنیت در این منطقه هم برنامه‌ای ویژه صورت گیرد./تسنیم

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۹۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست‌درازی به کاربری باغات خط قرمز شورای شهر کرج است

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج گفت: ممیزی در حفظ و توسعه فضای سبز با اولویت احداث و تجهیز پارک‌های محله‌ای، حاشیه معابر و جلوگیری از دست‌درازی به کاربری باغات از برنامه‌های موثر شورای دوره ششم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، جواد چپردار امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ با همراهی مدیر منطقه سه کرج در بازدید میدانی از پارک‌ها و فضای سبز عمومی در جریان روند احداث، حفظ، نگهداری و توسعه پارک‌های این منطقه قرار گرفت و اظهار کرد: با وجود سرانه فضای سبز نسبتاً مطلوب در این منطقه، حفظ و توسعه سبزینگی شهر و جلوگیری از دست درازی به فضای سبز عمومی و باغات اولویت تکالیف شورا و مدیریت شهری است.

وی افزود: تراکم جمعیتی کلان‌شهر کرج و ظرفیت ساخت‌وساز و اسکان بخشی از جمعیت انسانی در منطقه سه ما را مکلف و مجاب به حفظ و توسعه فضای سبز می‌کند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: در یکی از جلسات علنی شورای شهر به شهردار در ایجاد محدودیت دسترسی مردم به فضای سبز عمومی و گلایه‌مندی شهروندان منطقه تذکر داده‌ام، در این راستا و با بازدید از موارد مطرح شده با حضور مدیر و عوامل شهرداری منطقه سه از نزدیک با شهروندان فاز سوم دیدار و گفت‌وگوی صمیمانه انجام شد.

چپردار عنوان کرد: این شورا به موازات تأمین فضای سبز عمومی و حفظ کاربری باغات در بستر تعاملات فرهنگی، حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و تحکیم مبانی خانواده به ویژه نسل جوان با ترویج الگوی دینی و اسلامی نیز تکالیفی دارد که پرداختن به تأمین دوسویه این اولویت نیاز به هوشمندی شورای شهر و مدیریت شهری داریم.

کد خبر 749687

دیگر خبرها

  • دست‌درازی به کاربری باغات خط قرمز شورای شهر کرج است
  • ارتقای شاخص‌های عمران شهری بجنورد نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
  • ۴ پروژه شاخص شهری بجنورد در اولویت اجرا است
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • یک حاشیه کوچک، کمر استقلال و پرسپولیس را می‌شکند
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • نبود کارخانه نوین باعث بی کیفیتی‌ آسفالت بجنورد می‌شود
  • ۲۰ درصد سهم تامین اعتبار اتوبوس‌های بجنورد برعهده شهرداری است
  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری
  • برخی شهرهای استان مرکزی با پدیده حاشیه‌نشینی روبرو است