Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مسئولان اتاق تجارت و صنایع افغانستان می‌گویند که دولت پاکستان مالیات بر کالاهای صادراتی این کشور را سه برابر کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، خان جان الکوزی، معاون اتاق تجارت و صنایع افغانستان با بیان اینکه دولت پاکستان مالیات بر کالاهای صادراتی این کشور را سه برابر کرده است، گفت: این اقدام پاکستان تجارت و صادرات افغانستان را به طور چشم‌گیر متضرر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی این اقدام دولت پاکستان را خلاف قوانین سازمان تجارت جهانی خوانده و افزود: در این قوانین هیچ ماده‌ی مبنی بر افزایش مالیات گمرکی بر کالاهای صادراتی وجود ندارد.

هرچند دولت افغانستان هنوز در این باره واکنش نشان نداده، اما الکوزی از سران دولت افغانستان خواست تا برای حل این مشکل با مقامات پاکستانی وارد مذاکره شود.

دولت پاکستان از بندرکراچی که بیشترین تجارت افغانستان از طریق این بندر صورت می‌گیرد، همواره به عنوان ابزار فشار بالای افغانستان استفاده کرده است.

اما دولت افغانستان تلاش دارد تا وابستگی خود به این بندر را کاهش دهد. احداث بندرچابهار که افغانستان را به آب‌های آزاد وصل می‌کند، اتکای این کشور به پاکستان را کاهش می‌دهد.

افق نوشت: توافقنامه احداث بندرچابهار چند سال قبل میان سران افغانستان، ایران و هند امضا شد. قرار است که این بندر تا سال آینده به بهره برداری برسد.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۹۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم

رهبر حزب «جمعیت علمای اسلام» در پاکستان مدعی شد: برای این که جهت بهبود روابط پاکستان و حکومت طالبان تلاش کرده‌ام اکنون توسط دولت مجازات می‌شوم. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «مولانا فضل‌الرحمان» رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان گفت پیش از این برای بهبود روابط افغانستان و پاکستان تلاش کردم به همین دلیل دولت اسلام‌آباد به دنبال مجازات من است.

وی در یک گردهمایی در شهر «کراچی» اظهار داشت «ما به دلیل تلاش برای بهبود روابط میان پاکستان و افغانستان مجازات می‌شویم».

این اظهارات در حالی است که حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان در انتخابات 8 فوریه 2024 میلادی در این کشور نتوانست رأی قابل توجهی به دست آورد.

فضل الرحمان این انتخابات را پر تقلب خواند و خواستار برگزاری مجدد آن شده است.

روزنامه پاکستانی: فضل الرحمان در افغانستان با سران گروه‌های مخالف دولت اسلام‌آباد دیدار کرده است«فضل الرحمان»: پاکستان هرگز تسلیم عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نمی‌شودفضل الرحمان: نمایندگان احزاب اپوزیسیون در پارلمان پاکستان آماده استعفا هستند

رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان در این گردهمایی همچنین سیاست اسلام‌آباد در قبال فلسطین و رژین اسرائیل را مورد انتقاد قرار داد.

مولانا فضل الرحمان پیش از این نیز مدعی شده بود حزبش به دلیل تقویت روابط با حکومت افغانستان و محکومیت جنایات رژیم اسرائیل در انتخابات این کشور شکست خورده است.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • تمدید اقامت دوماهه پناهجویان افغانستانی در پاکستان
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • چگونه بازار مرغ ترکمنستان را از دست دادیم؟
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • تجارت ایران و پاکستان چقدر است؟ | جزئیات تجارت ایران و پاکستان را ببینید
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • وضعیت تجارت سیمان در ایران و جهان
  • وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است