Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، اخبار حوادث همیشه و در تمامی برهه‌های تاریخ مخاطبان «پَروپاقرصی» داشته و از دهه‌های گذشته تا به امروز همچنان در زُمره پربازدیدترین اخبار قرار داشته است، از سالیان دور نیز تعداد زیادی از خوانندگان، روزنامه را می‌خریدند تا صفحه حوادث آن را بخوانند.

اکنون نیز با حضور خبرگزاریها و سایتهای خبری، هرروزه بخش قابل توجهی از پربازدیدترین اخبار هر رسانه‌ای به اخبار حوادث تعلق می‌گیرد و صفحه حوادث روزنامه‌ها همچنان پربازدید و پابرجاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای بازخوانی حوادث و پرونده‌های جنایی در دهه‌های گذشته به‌سراغ اخبار حوادث یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار کشور در دهه 50 رفتیم و در قالب سلسله گزارشهایی به بازخوانی این پرونده‌ها البته با ادبیات و «قلم حوادث‌نویسی» خاص آن ایام (بدون دخل و تصرف در نحوه تنظیم آن) می‌پردازیم.

در ادامه به بازخوانی حوادث و وقایع جنایی بیست و یک شهریور 1355 می‌پردازیم.

زن مسیحی با ضربات دسته هاون کشته شد

جنازه یک زن مسیحی که با ضربات دسته هاون به قتل رسیده بود در خانه‌اش واقع در خیابان بهرامی، کوچک صائب آپارتمان شماره 19 پیدا شد.

هنگامیکه همسایه‌ها وارد خانه زن مسیحی شدند پسر جوان او مهندس ادموند را که در حالت اغماء در کنار تخت خواب افتاده بود، به بیمارستان رساندند، یکی از بستگان این زن، از صبح چند بار به خانه آنها تلفن زده و جواب نشنیده بود و چون دیشب به خانه‌ آنها آمد و همسایه‌های این خانواده با اطمینان به او گفتند که زن مسیحی و پسرش در خانه هستند، نگران شد و با کمک همسایه‌ها قفل در را شکست و وارد خانه شد که با جنازه خون‌آلود زن مسیحی روبه‌رو شد.

جریان قتل زن مسیحی به کلانتری مرکز اطلاع داده شد و مأموران ضمن بازرسی خانه «دسته هاون» خون‌آلود را در کنار جنازه پیدا کردند، جسد خون‌آلود یک گربه نیز در اتاق پذیرایی افتاده بود، مأموران همچنین در کنار تخت‌خواب ادموند یک شیشه قرص پیدا کردند.

شب گذشته مأموران برای بازجویی مهندس جوان که متهم به قتل مادرش است به بیمارستان رفتند اما چون ادموند قادر به تکلم نبود، بازجویی به بعد موکول شد.

بستگان مقتول به مأموران گفتند این مادر و پسر با هم هیچگونه اختلافی نداشتند.

دعوای دیرینه یک زن و شوهر به خاطر خدمتکار زن

اختلاف قدیمی یک زن و شوهر به خاطر خدمتکار شهرستانی با شکستن شیشه‌‌های در و پنجره خانه توسط شوهر، به دادسرا کشید.

زنی به نام مریم به مأموران پلیس اطلاع داد شوهرش از حالت طبیعی خارج شده و با چکش و چوب، شیشه‌های تمام خانه و اتومبیل را شکسته است، مأموران به خانه مریم که در جعفرآباد است، رفتند و مشاهده کردند شیشه‌های تمام ساختمان شکسته است.

با شکایت مریم، همسرش احمد دستگیر و به کلانتری جلب شد، در تحقیقاتی که از مریم به عمل آمد او گفت: 30 سال است با احمد ازدواج کردم و از او دارای سه فرزند هستم که یکی از آنها دانشجو است، دو سال قبل خدمتکاری به نام مهناز داشتم که شوهرم عاشق او شده است و از وقتی مهناز از پیش ما رفته، شوهرم در هر فرصت برای دیدن او به شهر نور (محل سکونت مهناز) می‌رود.

مریم افزود: شوهرم چند بار از من خواست است با ازدواج او با مهناز موافقت کنم و امروز نیز مجدداً این پیشنهاد را تکرار کرد که مخالفت کردم و او ناراحت شد و با چوب تمام شیشه‌‌ها را شکست.

در تحقیقاتی که از پسر بیست و و دو ساله این زن و شوهر به عمل آمد او گفته‌های مادرش را تأیید کرد و گفت: پدرم عاشق خدمتکار سابقشان شده است، احمد در تحقیقات منکر اتهامات بود و گفت: همسرم را یک‌بار به خاطر همین تهمت‌ها طلاق دادم، بعد به ناچار بار دیگر با او ازدواج کردم اما او حاضر نیست دست از این حرفها بردارد.

پرونده این زن و شوهر برای رسیدگی به دادسرای تهران فرستاده شد.

16 نفر به اتهام شرکت در قتل بر سر فوتبال دستگیر شدند

با مرگ علی جوان بیست و یک ساله‌ای که در نزاع جمعی بین عده‌ای از جوانان نازی‌آباد و جوادیه بر سر مسابقه فوتبال به قتل رسید، 16 نفر از منازعان بازداشت شدند.

در نزاعی که بین جوانان دو محله جوادیه و کوی چهارم آبان نازی‌آباد روی داد، جوان بیست و یک ساله‌ای به نام علی بر اثر ضربات چاقو کشته شد و برادر او به نام ولی که محصل سال پنجم دبیرستان است، مجروح شد.

جوانان دو محله که با چوب و چماق به جان هم افتاده بودند، بعد از مجروح شدن علی و رسیدن مأموران پاسگاه کلانتری 17 متواری شدند، دو نفر از متهمان نزاع به نام ماشاءالله و علی‌اکبر که متواری بودند، دیروز خود را به مأموران کلانتری 17 تهران معرفی کردند.

ماشاءالله نزد مأموران گفت: متهم واقعی علی‌اکبر است.

پس از بازجویی از آنها پرونده بار دیگر برای رسیدگی به دادسرای تهران فرستاده شد و تحقیقات ادامه دارد.

705

جسد قتل دسته هاون خون آلود ماموران مقتول بازرسی جسد بی‌جان گربه

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۰۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹ کارگر در استان سمنان جان خود را از دست دادند

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله محقق بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی خانه کارگر سمنان، ضمن اشاره به حوادث کار و فراوانی رخ دادن آنها در استان سمنان بیان کرد: در حوادث کار استان طی سال قبل متأسفانه ۱۹ کارگر جان خود را از دست دادند.

وی کنار گذاشتن قانون کار یکی از عوامل روز حوادث کار دانست و تاکید کرد: یکی از آسیب‌های عدم اجرای قانون کار فقدان ایجاد کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت در محیط کار است.

دبیر خانه کارگر استان سمنان با بیان اینکه فصل چهارم قانون کار به صراحت بر راه‌اندازی کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار تاکید دارد اما به راحتی توسط کارفرمایان نادیده گرفته می‌شود، تاکید کرد: کمیته‌های حفاظت فنی می‌توانند از بروز حوادث جلوگیری کنند.

محقق با بیان اینکه یکی از وظایف کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار، جلوگیری از بروز حوادث در محل کار است، بیان کرد: اگر این کمیته‌ها وجود داشتند در سال گذشته نباید این میزان حوادث کار و جان باخته را در استان سمنان شاهد بودیم.

وی از بررسی علل و عوامل بروز حوادث کارگری در استان خبر داد و افزود: ارزیابی که کارشناسان ما صورت داده‌اند نشان می‌دهد که راه‌اندازی کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار می‌تواند تا ۵۰ درصد، بروز حوادث کارگری را در سراسر استان کاهش دهد که رقم قابل توجهی است.

دبیر اجرایی خانه کارگر در ادامه با اشاره به مشکلات کارگران بیان کرد: حقوق کارگران امسال ۳۵ درصد افزایش یافته در صورتی که تورم طبق آماری که بانک مرکزی و مرکز آمار ایران داده زیر ۴۲ درصد نیست و لذا این امر برای کارگران مشکلات بزرگی ایجاد کرده است.

محقق با بیان اینکه افزایش حقوق و دستمزد کارگران متناسب با تورم و گرانی کالاها و خدمات نیست، ابراز کرد: برای مثال باید گفت که امروز یکی از بزرگترین مشکلات کارگران تأمین مسکن مورد نیازشان است.

وی افزود: برای کارگران در حقوق و مزایای شأن ۸۰۰ هزار تومان حق مسکن در نظر گرفته‌اند که همین رقم سال قبل هم بدون تفاوت بود، لذا باید پرسید که در کجای استان امروز می‌توان با ماهی ۸۰۰ هزار تومان یک اتاق کرایه کرد؟

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان همچنین بیمه کارگران را یکی از دیگر مشکلات جامعه کارگری استان دانست و تاکید کرد: دولت اگر بتواند مطالبات تأمین اجتماعی را پرداخت کند شاهد ارائه خدمات بهتر از سوی این نهاد به کارگران خواهیم بود.

کد خبر 6090346

دیگر خبرها

  • (تصاویر) این زن زندگی خود را وقف گربه‌ها کرد
  • سیل کنیا ۷۶ کشته و ۱۹ مفقودی برجا گذاشت
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • ۱۹ کارگر در استان سمنان جان خود را از دست دادند
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • بُرد ارزشمند تیم پاریزه ر کردستان در خانه
  • پرسپولیس حریف گربه سیاه نشد/ حضور یک تیم از لیگ دسته اول
  • پرسپولیس ِ بانکی حذف شد! ۴ چنگ گربه‌سیاه اراکی برصورت سرخ‌ها / اوسمار در پنالتی‌ها هم کامبک خورد!
  • آلومینیوم گربه سیاه پرسپولیس / حذف سرخپوشان در بازی نفس گیر در ضربات پنالتی +فیلم