Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، مراسم افتتاحیه شصت و دومین دوره نمایشگاه کتاب بلگراد شامگاه روز گذشته (۳۰ مهرماه) با شعار «کلید در کتاب‌هاست» برگزار شد. این نمایشگاه در فضایی به مساحت ۳۰ هزار مترمربع برگزار می‌شود که در آن ۵۰۰ ناشر از صربستان  و ۵۰ ناشر از کشورهای دیگر حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه چهار کشور آلمانی‌زبان، آلمان، اتریش، سوئیس و لیختن‌اشتاین هستند. کشورهای مهمان با هزار عنوان کتاب در نمایشگاه حضور یافته‌اند که ۳۵۰ عنوان برای اولین بار در این نمایشگاه معرفی می‌شوند.

کارل مارکوس گاووس و میرو ووکسانوویچ ۲ نویسنده مشهور آلمانی و صربی سخنرانان مراسم افتتاحیه نمایشگاه بودند.

کشورهایی همچون آلمان، اتریش، ایران، سوئیس، لیختن‌اشتاین، آنگولا، روسیه، بلاروس، بوسنی و هرزگوین، هند، ژاپن، کانادا، چین، مقدونیه، رومانی، ترکیه، اوکراین، کرواسی، مونته‌نگرو، چک و امارات متحده عربی در این دوره از نمایشگاه حضور دارند.

موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به نمایندگی از نشر ایران در غرفه‌ای به مساحت ۲۵ مترمربع به‌صورت مبادله‌ای حضور دارد. نمایش ۳۵۰ عنوان کتاب در حوزه‌های کودک و نوجوان، ادبیات، شعر، ایران‌شناسی، هنر و دین، معرفی صنعت نشر ایران به زبان صربی و انگلیسی، معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و دعوت از ناشران خارجی برای حضور در این نمایشگاه، معرفی ۱۰۱ نویسنده برتر کودک در قالب بروشور، معرفی طرح‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اجرای ورک شاپ خوشنویسی و تصویرگری از جمله برنامه‌هایی است که در غرفه ایران دنبال می‌شود.

 نمایی از غرفه ایران در نمایشگاه امسال کتاب بلگراد

بررسی ادبیات داستانی معاصر ایران با حضور محمد کشاورز و محمدرضا بایرامی و نویسندگانی از صربستان در دانشکده ادبیات دانشگاه بلگراد، برنامه روز ایران و دیدار نویسندگان ایران و صربستان با حضور سفیر و رایزن فرهنگی ایران در صربستان، بررسی تصویرگری کتاب کودک در ایران با حضور امیر شعبانی پور و تصویرگران صربی در محل غرفه ایران، معرفی هنر معاصر ایران با حضور محمد حسین رضایی و امیر شعبانی‌پور در دانشکده هنر دانشگاه بلگراد، رونمایی کتاب «قصه‌های سبلان» به زبان صربی با حضور محمدرضا بایرامی و ناشر صربی در سالن نشست جئوپوئتیکا، بررسی ادبیات کودک و نوجوان معاصر ایران با حضور محمد کشاورز و محمدرضا بایرامی در محل غرفه ایران از جمله نشست هایی است که به مناسبت حضور ایران در این دوره از نمایشگاه برگزار می‌شود.

امیر شعبانی‌پور فومنی تصویرگر و برنده جایزه نامی ۲۰۱۷ کره جنوبی و محمد حسین رضایی یکی از خوشنویسان برتر کشور در ایام برگزاری نمایشگاه در غرفه ایران به تصویرگری، خوشنویسی و اجرای ورک‌شاپ می‌پردازد. جمهوری اسلامی ایران سال گذشته مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد بود.

شصت و دومین دوره نمایشگاه کتاب بلگراد از ۳۰ مهر تا ۷ آبان برگزار می‌شود.

true برچسب ها : محمد کشاورز محمدرضا بایرامی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی نمایشگاه کتاب بلگراد true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۰۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشر پویانما با «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳

انتشارات پویانما امسال در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳، با یک عنوان جدید حضور خواهد داشت و قرار است از کتاب «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» به تألیف دکتر علی بوذری در نمایشگاه رونمایی و به بازار نشر عرضه خواهد شد.

به گزارش ایبنا؛ انتشارات پویانما امسال در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳، با یک عنوان جدید حضور خواهد داشت و قرار است از کتاب «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» به تألیف دکتر علی بوذری در نمایشگاه رونمایی و به بازار نشر عرضه خواهد شد.

همچنین کتاب‌های «تاریخچهٔ انیمیشن ایران و جهان»، «۲۰ روش برای طراحی دوخت»، «نشان داشت مجموعه نشانه‌های علیرضا وکیلی»، «آموزش کاربردهای نرم‌افزار کرل دراو x۸ در طراحی گرافیک»، «مبانی هنرهای تجسمی»، «هنر و تمدن در ایران باستان» و «چرخهٔ اقتصاد هنر در ایران» تجدید چاپ می‌شوند.

مهدی رضایی، مدیر انتشارات پویانما در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: همچنین کتاب‌های تازه‌ای همچون «برای حافظان سلامت»، «رابطه رنگ تبعیض ۲»، «آناتومی حروف؛ تطبیق ساختاری تایپ فارسی و لاتین» و «ماه ایرانی»، در نمایشگاه کتاب برای مخاطبین این حوزه به نمایش و در بازار نشر عرضه خواهد شد.

همچنین وی تأکید کرد: انتشارات پویانما امسال هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت مجازی شرکت خواهد کرد و کتاب‌های تجدید چاپ به‌صورت دیجیتالی و محدود در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • انتشارات جمکران با ۵۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • نشر پویانما با «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه «اکسپو۲۰۲۴»
  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه«ایران اکسپو۲۰۲۴»
  • بازدید و رایزنی تجاری ۱۲ هیات خارجی از غرفه گلستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • قم در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور یافت
  • نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد