Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@03:05:35 GMT

آغاز فعالیت‌ ایران در نمایشگاه کتاب بلگراد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۹۹۱۶۷

آغاز فعالیت‌ ایران در نمایشگاه کتاب بلگراد

همزمان با شروع به کار شصت و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد، فعالیت‌های غرفه ایران در این نمایشگاه که قدیمی‌ترین رویداد فرهنگی جنوب شرق اروپا به شمار می‌رود کلید خورد.

به گزارش ایسنا بر اساس خبر رسیده، مراسم افتتاحیه شصت و دومین دوره نمایشگاه کتاب بلگراد شامگاه گذشته (۳۰ مهرماه) با شعار «کلید در کتاب‌هاست» برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشگاه در فضایی به مساحت ۳۰ هزار مترمربع برگزار می‌شود که در آن ۵۰۰ ناشر از صربستان  و ۵۰ ناشر از کشورهای دیگر حضور دارند.
مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه چهار کشور آلمانی‌زبان، آلمان، اتریش، سوئیس و لیختن‌اشتاین هستند. کشورهای مهمان با هزار عنوان کتاب در نمایشگاه حضور یافته‌اند که ۳۵۰ عنوان برای اولین بار در این نمایشگاه معرفی می‌شوند.
کارل مارکوس گاووس و میرو ووکسانوویچ دو نویسنده آلمانی و صربی سخنرانان مراسم افتتاحیه نمایشگاه بودند.
کشورهایی همچون آلمان، اتریش، ایران، سوئیس، لیختن‌اشتاین، آنگولا، روسیه، بلاروس، بوسنی و هرزگوین، هند، ژاپن، کانادا، چین، مقدونیه، رومانی، ترکیه، اوکراین، کرواسی، مونته‌نگرو، چک و امارات متحده عربی در این دوره از نمایشگاه حضور دارند.
بنا بر اعلام، موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به نمایندگی از نشر ایران در غرفه‌ای  به مساحت ۲۵ مترمربع به‌صورت مبادله‌ای حضور دارد. نمایش ۳۵۰ عنوان کتاب در حوزه‌های کودک و نوجوان، ادبیات، شعر، ایران‌شناسی، هنر و دین، معرفی صنعت نشر ایران به زبان صربی و انگلیسی، معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و دعوت از ناشران خارجی برای حضور در این نمایشگاه، معرفی ۱۰۱ نویسنده کودک در قالب بروشور، معرفی طرح‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اجرای ورک‌شاپ خوشنویسی و تصویرگری از جمله برنامه‌هایی است که در غرفه ایران دنبال می‌شود.

بررسی ادبیات داستانی معاصر ایران با حضور محمد کشاورز و محمدرضا بایرامی و نویسندگانی از صربستان در دانشکده ادبیات دانشگاه بلگراد، برنامه روز ایران و دیدار نویسندگان ایران و صربستان با حضور سفیر و رایزن فرهنگی ایران در صربستان، بررسی تصویرگری کتاب کودک در ایران با حضور امیر شعبانی‌پور و تصویرگران صربی در محل غرفه ایران، معرفی هنر معاصر ایران با حضور محمدحسین رضایی و امیر شعبانی‌پور در دانشکده هنر دانشگاه بلگراد، رونمایی کتاب «قصه‌های سبلان» به زبان صربی با حضور محمدرضا بایرامی و ناشر صربی در سالن نشست جئوپوئتیکا و بررسی ادبیات کودک و نوجوان معاصر ایران با حضور محمد کشاورز و محمدرضا بایرامی در محل غرفه ایران از جمله نشست‌هایی است که به مناسبت حضور ایران در این دوره از نمایشگاه برگزار می‌شود.
امیر شعبانی‌پور فومنی تصویرگر و برنده جایزه نامی ۲۰۱۷ کره جنوبی و محمدحسین رضایی یکی از خوشنویسان کشور در ایام برگزاری نمایشگاه در غرفه ایران به  تصویرگری، خوشنویسی و اجرای ورک‌شاپ می‌پردازد. جمهوری اسلامی ایران سال گذشته مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد بود.
شصت و دومین دوره نمایشگاه کتاب بلگراد از ۳۰ مهر تا ۷ آبان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۹۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم

یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پاسخ به این سوال که سال گذشته غرفه‌هایی که وابستگی دولتی داشتند، از وضعیت مطلوب جانمایی در نمایشگاه کتاب برخوردار بودند، گفت: ملاک اختصاص غرفه به ناشران تعداد قابل توجه اثر آنهاست. دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

احمدوند در پاسخ به این سوال که آیا رصدی انجام شده که چند درصد از مردم کتاب‌های خریداری شده نمایشگاه کتاب تهران را مطالعه می‌کنند، گفت: خواندن کتاب به عهده خود خریداران است. کتابی که خریداران وقت می‌گذارند، هزینه و خریداری می‌کنند، حتماً انتخابی پشتش بوده است. در پاسخ به آمار‌هایی که نشان می‌دهد سرانه مطالعه کشور اندک است، باید گفت که سرانه مطالعه کشورمان در مقایسه با کشور‌ها دیگر پایین نیست. ما نسبت به وضعیت مطلوب کشور خودمان فاصله داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • حضور غایب بزرگ پارسال در نمایشگاه کتاب امسال
  • با ۱۴ اثر جدید به نمایشگاه کتاب می‌آییم/ غرفه انتشارات را هرروز به یکی از شهدا اختصاص دادیم
  • افزایش یارانه خرید از نمایشگاه کتاب تهران | تحویل غرفه‌های ناشران آغاز شد
  • اجاره‌بهای غرفه‌های نمایشگاه یک پنجم هزینه‌ها هم نیست
  • افزایش اعتبار بن دانشجویی در نمایشگاه کتاب
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم
  • نمایشگاه کتاب تهران پس از ۳۵ دوره به قوام رسیده است
  • نشست خبری جشنواره کتاب در حال برگزاری است
  • ۱۹ اردیبهشت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاح می‌شود
  • حضور ۶۰ ناشر خارجی با ۵۰ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب/ توزیع نقشه جانمایی غرفه‌ها از فردا