Web Analytics Made Easy - Statcounter

آذربایجان غربی رتبه ششم را در زمینه تولید انواع محصولات کشاورزی در بین استان های کشور دارد اما این استان با میزان ۶/۳ میلیون تن محصول هنوز در جایگاه واقعی خود قرار ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، یک کشاورز نهال درختی را می کارد و چندین سال به خیال فروش بهتر میوه ها به آن رسیدگی می کند، که شاید بعد از گذشت حدود ۵ سال ثمره این درختان روزی حلال برای خود و خانواده اش باشد؛ اما وای به روزی که کشاورز حتی هزینه کاشت، داشت و برداشت خود را نیز کسب نکند؛ این ماجرا حکایت وضعیت کشاورزان امروزی در آذربایجان غربی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آذربایجان غربی که به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی ۶ درصد تولیدات کشاورزی کشور را تولید می کند، امروزه به دلایل مختلفی در حال نابودی است.

یکی از مهم ترین دلایل به کما رفتن وضعیت کشاورزان، ناتوانی در فروش محصولات تولیدی است که با کمی گشت و گذار در شبکه های اجتماعی می توان به عمق ماجرا پی برد.

« قطع درختان باغات (روستای چنقرالو) به دلیل فروش نرفتن محصولات »

« قطع درختان میوه شلیل – روستای تازه کند ارومیه »

 

تصاویر بالا تنها بخش اندکی از قطع درختان میوه در روستاهای مختلف آذربایجان غربی را نشان می دهد که فقط چند روز اخیر در برخی گروه ها و کانال های تلگرامی مربوط به این استان منتشر شده و حتما هستند کشاورزانی که از کم آبی، به فروش نرفتن یا فروش به مبلغ ناچیز میوه هایشان، عطایش را به لقایش بخشیده و اقدام به قطع درختان خود کردند.

آذربایجان غربی که همواره به قطب کشاورزی ایران شهره بوده است، امروز با یک تهدید اساسی رو به رو است، این تهدید همانا به فروش نرفتن محصولات کشاورزی به قیمت معقول است، امروز اگر مدیران استانی و شهرستانی صدای یاری خواهی کشاورزان را نشنوند، فردا به راحتی نخواهند توانست شرایط را به حالت عادی بازگردانند.

آذربایجان‌غربی۳ برابر نیاز خود محصول کشاورزی تولید می کند، حال مسئولین باید پاسخ دهند که چرا کشاورزان باید محصولات خود را زیر قیمت تمام شده به فروش برسانند ؟ چرا هیچ نظارت و مدیریتی در توزیع محصولات وجود ندارد؟

حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان نیز در برنامه های انتخاباتی خود حمایت های ویژه دولت از کشاورزان را وعده داده بود و گفته بود که “باید در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری کافی صورت گیرد”.

وی در جمع مردم تبریز نیز وعده داده بود که “آذربایجان را از نظر کشاورزی و قدرت مقتدرتر خواهیم کرد”

با این حال چشم امید کشاورزان بعد از خدا به مسئولین است تا ساز و کار بهبود وضعیت کشاورزی این منطقه را با سرمایه گذاری، تسهیل صادرات و حمایت های ویژه از بخش کشاورزی فراهم کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۰۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۳ درصدی درآمد کچاد در فروردین ۱۴۰۳

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در ۱ ماهه منتهی به فروردین ۱۴۰۳ حدود ۴۰۹۸ میلیارد تومان درآمد کسب کرد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در 1 ماهه منتهی به فروردین 1403 حدود 4098 میلیارد تومان درآمد کسب نمود. 

این شرکت در فروردین سال مالی 1402 بالغ بر 3336 میلیارد تومان فروش به ثبت رساند. گفتنی است مبلغ درآمد این شرکت عمدتاً از محل فروش کنسانتره و فولاد بوده که نسبت به مدت مشابه قبل 23% رشد داشته است.

در فروردین  امسال متوسط نرخ فروش کنسانتره 40,710,045 ریال و نرخ فروش فولاد 215,136,143 ریال به ازای هر تن بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۵۰ هزار هکتار از باغات کشور به سیب درختی اختصاص دارد
  • بازدید هیات اعزامی از کشور عراق از توان تولیدی و صادراتی استان آذربایجان غربی در محصول سیب 
  • توزیع 725 تن کود کشاورزی در ساری
  • هشدار هواشناسی به کشاورزان ۲۵ استان
  • رشد ۲۳ درصدی درآمد کچاد در فروردین ۱۴۰۳
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • ۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند
  • مشکلی در تأمین و تدارک کودهای پتاسه و فسفاته نداریم
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی