Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی‌اکبر محتشمی‌پور عضو مجمع روحانیون مبارز در چهلمین سالگرد سید مصطفی خمینی اظهار کرد: هر انسانی در این دنیا دارای آثاری است که گاهی این آثار در دوران حیات است و گاهی بعد از رحلت پدیدار می‌شود.

وی افزود: انسان‌هایی هستند که هم به وسیله حیات‌شان و هم رحلت‌ یا شهادتشان باعث تحول در جامعه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرحوم حاج آقا مصطفی یکی از انسان‌های بزرگی است که هم حیاتش و هم شهادت او مبارک بود.

محتشمی‌پور تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) وارد عرصه مبارزه شد و رژیم شاه را مورد خطاب قرار داد. مرحوم آیت‌الله مصطفی خمینی نیز سایه به سایه با او حرکت می‌کرد.

عضو مجمع روحانیون مبارز بیان کرد: اما در روز عاشورای سال 42 قدم به مدرسه فیضیه گذاشت و سخنرانی آتشینی کرد که نتیجه آن باعث دستگیری و زندانی‌شدن وی شد. همچنین مرحوم سیدمصطفی خمینی نیز سیزدهم ماه محرم همان سال وارد صحن حرم حضرت معصومه (س) شد و حرکت عظیم مردم را رهبری کرد.

وی ادامه داد: اگر امام خمینی(ره) در راه و هدف خود به زندان افتاد مصطفی خمینی نیز راه او را پیمود و اگر امام خمینی (ره) تبعید شد، حاج آقا مصطفی نیز دچار چنین مسئله‌ای شد.

محتشمی‌پور تأکید کرد: یکی از عادات و برنامه‌های منظم مصطفی خمینی در مراسم‌های مختلف عبادت‌هایی بود که او همه‌ساله در مسجد کوفه انجام می‌داد و اعتکاف او در این مسجد زبانزد عام و خاص و همه طلاب بود.

عضو مجمع روحانون مبارز عنوان کرد: آیت‌الله بجنوردی در کنار حاج آقا مصطفی هر چهارشنبه عبا را روی خاک می‌انداخت و مشغول عبادت در مسجد سهله می‌شد. البته ایشان این سبک برنامه را در مسجد قم نیز داشته‌اند.

وی ادامه داد: مرحوم مصطفی خمینی مقید بود که در ماه رمضان شب تا صبح را در حرم امیرالمؤمنین بگذراند و ذکر انا انزلناه بگوید، همچنین فراموش نمی‌کنم که ایشان سالی چهار بار به کربلا مشرف می‌شد.

محتشمی‌پور اظهار کرد: دو جریان مرحوم مصطفی را به خوبی شناخته بود اول شخص امام راحل او را به خوبی می‌شناخت چرا که وی در دامن امام خمینی(ره) پرورش یافته بود و همه سجایای اخلاقی او را بهتر از همه می‌دانست و زمانی که موعد شهادت وی فرارسید گفت سیدمصطفی امید همه مسلمانان بود.

عضو مجمع روحانیون مبارز تأکید کرد: رژیم شاه نیز شخصیت وی را به خوبی می‌شناخت، به همین دلیل او را هدف قرار داده بود، چرا که تصور می‌کرد امام خمینی(ره) ممکن است چند صباحی بیشتر زنده نباشد و آنچه برای آینده رژیم پهلوی خطرناک است، حیات مصطفی خمینی است. به این دلیل که او می‌توانست مرجعیت مردم را برعهده بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین ساواک که به رژیم پهلوی مشورت می‌داد، به شاه می‌گفت که مصطفی امام خمینی(ره) را برای مبارزه تحریک می‌کند و اگر او از بین برود، می‌توانیم با یک تیر دو نشان بزنیم. این برنامه‌ریزی آنها برای به شهادت رساندن مصطفی از قبل به اطلاع وی رسیده بود.

 


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۱۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در پی درگذشت خانم معصومه حائری

در پی درگذشت حاجیه خانم معصومه حائری یزدی حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی کمساری، رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) پیام تسلیتی را صادر کرد.

به گزارش جماران، متن پیام تسلیت در پی می آید:

انا لله و انا الیه راجعون

ضایعه درگذشت همسر مکرّمه آیت الله شهید حاج سید مصطفی خمینی، حاجیه خانم معصومه حائری یزدی موجب تأثر فراوان گردید.

جایگاه آن بانوی با فضیلت، پرهیزگار و فداکار در بیت شریف امام راحل عظیم الشان و تحمل سختی های دوران مبارزات امام خمینی(س) پس از شهادت همسر گرامی شان، آیت الله حاج آقا مصطفی خمینی در دوران تبعید، و تحمل رنج های فراوان، از ایشان همسری نمونه یک شهید به یادگار گذاشت.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به بیت شریف و رفیع امتم امام خمینی (س) و فرزندان داغدیده ایشان برای آن بانوی محنت کشیده انقلاب، غفران الهی و برای بازماندگان آرزوی صبر و اجر از خداوند متعال دارم.

علی کمساری

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)

 

دیگر خبرها

  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • عکسی از سیدحسین خمینی در هنگام نماز بر پیکر مادرش
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • عروس بزرگ امام چرا همسرش را «داداش» صدا می‌زد؟
  • عروس بزرگ امام چرا همسرش را «داداش» صدا می زد؟ /آقا مصطفی اصلا از وضعیت نجف راضی نبود /او نمی خواست مثل بقیه پوشیه بزنم
  • تسلیت رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در پی درگذشت خانم معصومه حائری
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟