Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام حسن روحانی در همایش چهلمین سالگرد شهادت آیت‌الله مصطفی خمینی گفت: شخصیت سید مصطفی خمینی از ابعاد مختلف جای بررسی و بهره‌برداری دارد. از یک طرف جایگاه شخص او به عنوان عالم فقیه، مجتهد فیلسوف، عارف انقلابی مبارز و از طرف دیگر جایگاهی که ایشان در بیت امام و نهضت اسلامی داشت، باید مورد بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهم سخنان وی از این قرار است:

* مرحوم حاج مصطفی خمینی امید همه انقلابیون بود، نگاهش این بود که اگر خدایی ناکرده امام در میان ما نباشد فردی هست که بتواند این پرچم را بر دوش گیرد و نهضت را به ثمر نهایی برساند. از طرف دیگر ایشان به عنوان مشاور و معاون و یار بزرگ در کنار امام بود. آیت‌الله مصطفی خمینی تنها فرزند امام نبود، خود جایگاه ویژه‌ای داشت در انقلاب و نهضت ما هم جایگاه او ممتاز بود.

*در ماجرای روز ۱۵ خرداد سال ۴۲ که از سحرگاه در سراسر قم ولوله ایجاد شد، امام را دستگیر کردند، جمعیت زمان طلوع آفتاب از همه جای قم به سمت منزل امام سرازیر شدند. حاج مصطفی از منزل خارج شد و با جمعیت وارد صحن حرم حضرت معصومه شدند. برخی مدرسین و فضلا از جمله آیت الله مرعشی حضور پیدار کردند و در قسمت شرقی صحن تجمع کرده بودند. ایشان روی پله آخر نشستند و سخنران‌ها ایستاده سخنرانی کردند. چند نفر صحبت کردند و ماجرای شب قبل را بیان کردند. هر لحظه جمعیت بیشتر شد و کسی نمی‌دانست باید چه کند و به کجا برود. وسط این جمعیت عظیم زنان شمشیر به دست با عکس امام و با فریاد «یا مرگ یا خمینی» وارد صحن شدند، ورود زن‌ها یک هیجان را در میان همه مردم بوجود آورد و اصرار مردم از حاج مصطفی این بود که اجازه دهند مردم از صحن خارج شوند ایشان یک لحظه با دست خود به سمت درب جنوبی اشاره کرد و با اشاره او جمعیت بیرون ریخت و به سمت پل آمدند و وارد خیابان شدند. شعار جمعیت یا مرگ یا خمینی بود، مقداری که نزدیک چهارراه شدیم ماشین‌های نظامی با چراغ‌های روشن و بوق‌های ممتد وارد شدند و در آنجا برخی شهید شدند که برخی از آنها از زنان بودند و آن حادثه عظیم را مردم قم آفریدند.

* اگر حادثه ۱۵ خرداد نبود به تصور من یا جان امام در خطر بود و یا برای همیشه در زندان می‌ماند. آن فداکاری و ایثار و حضور مردم در قم و تهران و ورامین و شهرهای دیگر ایران باعث شد رژیم احساس کند شخصیت امام شخصیتی نیست که بتوانند آن را حذف کنند یا جامعه را محروم کنند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۷۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در پی درگذشت خانم معصومه حائری

در پی درگذشت حاجیه خانم معصومه حائری یزدی حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی کمساری، رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) پیام تسلیتی را صادر کرد.

به گزارش جماران، متن پیام تسلیت در پی می آید:

انا لله و انا الیه راجعون

ضایعه درگذشت همسر مکرّمه آیت الله شهید حاج سید مصطفی خمینی، حاجیه خانم معصومه حائری یزدی موجب تأثر فراوان گردید.

جایگاه آن بانوی با فضیلت، پرهیزگار و فداکار در بیت شریف امام راحل عظیم الشان و تحمل سختی های دوران مبارزات امام خمینی(س) پس از شهادت همسر گرامی شان، آیت الله حاج آقا مصطفی خمینی در دوران تبعید، و تحمل رنج های فراوان، از ایشان همسری نمونه یک شهید به یادگار گذاشت.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به بیت شریف و رفیع امتم امام خمینی (س) و فرزندان داغدیده ایشان برای آن بانوی محنت کشیده انقلاب، غفران الهی و برای بازماندگان آرزوی صبر و اجر از خداوند متعال دارم.

علی کمساری

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)

 

دیگر خبرها

  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • عکسی از سیدحسین خمینی در هنگام نماز بر پیکر مادرش
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
  • عروس بزرگ امام چرا همسرش را «داداش» صدا می‌زد؟
  • عروس بزرگ امام چرا همسرش را «داداش» صدا می زد؟ /آقا مصطفی اصلا از وضعیت نجف راضی نبود /او نمی خواست مثل بقیه پوشیه بزنم
  • تسلیت رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در پی درگذشت خانم معصومه حائری