Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله موسوی بجنوردی تاکید کرد که شهادت سیدمصطفی خمینی علت تامه‌ای برای پیروزی انقلاب اسلامی بود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیدمحمد موسوی بجنوردی صبح امروز در همایش بزرگداشت چهلمین سالگرد شهادت آیت‌الله سیدمصطفی خمینی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به ذکر خاطره روز شهادت مصطفی خمینی، گفت: بعد از اینکه احوال ایشان بد بود و به بیمارستان مراجعه کردیم پزشک تاکید کرد که مسمومیت بوده و کالبدشکافی انجام شود اما امام دستور داد این کار صورت نگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بعد از آن تشییع مفصلی انجام شد و همه مراجع آمدند و بازار بزرگ نجف نیز تعطیل شد. زمانی که می‌خواستند جنازه را حرکت بدهند امام گفتند که آیت‌الله خویی نماز بخوانند و نهایتا تشییع جنازه باشکوه و با عظمتی صورت گرفت.

این حقوقدان تصریح کرد: قبر ایشان حدود 10 متر با مرقد امیرالمومنین فاصله داشت که اجازه دفن هم از رییس‌جمهور وقت عراق گرفته شده بود. قبر دیگری هم کنار آن قرار داشت که همسر امام اصرار داشتند که می‌خواهم آنجا دفن شوم و جا دارد از ایشان و صبر عظیمی که داشتند یادی کنیم.

موسوی بجنوردی خاطرنشان کرد: حدود 10 روز درس‌های حوزه تعطیل بود و امام خود آمد و کلاس‌ها را آغاز کرد و گفت که شهادت حاج آقا مصطفی از الطاف خفیه الهی بود و حدود 45 دقیقه در این رابطه صحبت کردند، همه گریه می‌کردند اما امام مثل کوه مقاومت کرد.

وی با بیان اینکه امام عاشق حاج آقا مصطفی بود، ادامه داد: دشمن فکر می‌کرد با شهادت حاج آقا مصطفی کار تمام شده است.

این حقوقدان در ادامه گفت: حاج آقا مصطفی قطعا شهید شد. در بدن ایشان لکه‌های سیاه وجود داشت و پزشک نیز اصرار بر شهادت ایشان داشت. در آن زمان حوزه نجف را تعطیل کردند اما امام خودش درس‌ها را شروع کردند. واقعا صبری که امام و خانم ایشان داشت قابل توجه بود. با تمام این شرایط چشم دشمن کور شد و با این اتفاق پیروزی انقلاب اسلامی صددرصد شد به طوری که شهادت حاج آقا مصطفی تحرکی در ایران ایجاد کرد که به پیروزی انقلاب انجامید.

موسوی بجنوردی گفت: شهادت حاج آقا مصطفی علت تامه‌ای برای پیروزی انقلاب اسلامی بود و در عین حال نقش حاج احمد آقا که به نحو احسن حوزه، امام و انقلابیون را اداره می‌کرد بسیار قابل توجه بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۲۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عروس ارشد امام(ره) درگذشت

خانم معصومه حائری عروس امام خمینی و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح امروز پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بانو حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی بود که علی‌رغم رنج‌های بسیاری که در دوره‌های مختلف زندگی؛ غربت در روزگار تبعید حضرت امام (ره)، شهادت همسر و چشیدن مصائب این فقدان نقش مادری و ستون خانه بودن را به جا آورد و تا جان در بدن داشت بر عشق خود نسبت به «مصطفی» و «امامِ مصطفی» استوار ماند.

کد خبر 747828

دیگر خبرها

  • عکسی از سیدحسین خمینی در هنگام نماز بر پیکر مادرش
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • عروس بزرگ امام چرا همسرش را «داداش» صدا می‌زد؟
  • عروس بزرگ امام خمینی درگذشت
  • معصومه حائری، عروس امام خمینی درگذشت
  • عروس بزرگ امام خمینی درگذشت؛ معصومه حائری که بود؟
  • همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • عروس ارشد امام(ره) درگذشت
  • همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • عروس امام خمینی درگذشت؛ معصومه حائری که بود؟