Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-06@23:16:35 GMT

خبرهایی که نباید تیتر شوند

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۰۳۱۲۶

به گزارش خبرنگار سلامت امتداد نیوز، ایرج حریرچی در حاشیه نشست خبری پنجاه و یکم سخنگوی وزارت بهداشت درباره برخی اخبار مبنی بر اینکه طرح تحول سلامت به نفع اغنیا بوده است، اظهار داشت:‌ این مسئله براساس شاخص‌ها به هیچ عنوان صحیح نیست زیرا براساس آمار؛ ۲۴ میلیون نفری که در این ۴ سال بستری شدند ۴۱ درصد آنان از جمعیت ۲۱ میلیونی روستاییان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین در ۸ کلان شهر فقط ۲۲ درصد بستری شدند، یعنی روستاییان دوبرابر از خدمات بستری استفاده کردند و  هر ۱۰۰ فقیر ۷٫۵ بار بستری و از خدمات طرح تحول بهره مند شدند ولی از ۱۰ درصد اغنیا فقط ۳٫۵ درصد از خدمات بستری استفاده کردند.

حریرچی همچنین درباره واگذاری برخی خدمات وزارت بهداشت توضیح داد: طبق قانون باید وزارت بهداشت ۱۰ درصد خدمات را به بخش غیردولتی واگذار کند و این کار خصوصی‌سازی نیست و هزینه‌ها نیز با تعرفه دولتی است و هزینه‌ای به مردم اضافه نمی‌شود.

سخنگوى وزارت بهداشت با اشاره به بدهی سازمان‌های بیمه‌گر به وزارت بهداشت، گفت: نسبت به میزان بدهی‌ها، میزان اعتباری که نقدى گرفتیم جوابگو نیست و در دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها دچار مشکل هستیم؛ البته پیش‌بینی می‌شود تا چند روز آینده مقداری نقدینگی و مقداری اوراق دریافت کنیم که به محض دریافت میزان آن را اعلام می‌کنیم.

حریرچى با بیان اینکه تاثیر فضای مجازی بسیار مهم است و آسیب‌هایی را به همراه دارد، درباره انتشار اخبار خودکشى نیز توضیح داد: رسانه‌ها اکنون به عنوان موضوعی جذاب برای مخاطب به این حوزه می‌پردازند و موجب قبح زدایی می‌شوند. طبق گزارش‌های جهانی، انتشار اخبار خودکشی در رسانه‌های بزرگ تا یک هفته ۱۰ درصد آمار خودکشی را افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: بالاترین میزان خودکشی در افراد مبتلا به افسردگی شدید دیده می‌شود، ولی انتشار خبر درست نیز در کاهش و پیشگیری تأثیر می‌گذارد، همچنین خبرنگاران باید نگاه بازدارندگی داشته باشند و تعداد خودکشی را نسبت به جمعیت بیان کنند و منبع واقعی و معتبر باشد و همچنین از بزرگنمایی اطلاعات و استفاده از کلماتی همچون اپیدمی خودکشی خودداری کنند.

حریرچى با بیان اینکه باید از کارشناسان سلامت روان برای انتشار اخبار خودکشی استفاده شود و به پوشش احساسی خبر نپردازند، گفت: از چاپ عکس فرد، چه بر سر صحنه چه در مکان معمولی و توصیف مکان و پخش اخبار در رسانه‌های پرمخاطب خودداری شود، همچنین نباید از خودکشی به عنوان روشی برای سازگاری با محیط استفاده شود و این کار را اقدامی معمولی نشان داد.

قائم مقام و مدیرکل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه به اثرات سوء اخبار خودکشی که روی اطرافیان می‌گذارد و معلولیت‌های ناشی از خودکشی ناموفق پرداخته شود، خاطرنشان کرد: در برخی کشورها انتشار خبر مربوط به خودکشی با فونت بزرگ و رنگی ممنوع است.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۳۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر سال ۲۰۲۳ میلادی تاکنون، به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، دشمن صهیونیستی سه مورد جنایت علیه ساکنان این منطقه انجام داد که بر اثر آن ۲۶ نفر شهید و ۵۱ نفر نیز مجروح شدند.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین افزود: در نتیجه حملات مستمر ارتش رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه، از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون ۳۴ هزار و ۶۵۴ فلسطینی شهید و ۷۷ هزار و ۹۰۸ نفر نیز مجروح شدند.

پس از گذشت ۲۰۸ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۸ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، شکست دهد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • هر ۱۰ روز یک پزشک خودکشی می‌کند
  • ۳۰ درصد پلیس‌های ترکیه در فکر خودکشی
  • استقبال دانشجویان و جای خالی مسئولین در اولین روز جشنواره «تیتر ۱۳» + فیلم
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد
  • آیا قانون افزایش ظرفیت پزشکی متوقف می‌شود؟
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد
  • زاکانی به حواشی قرارداد چینی واکنش نشان داد/ شکایت می‌کنیم
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • اعلام آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • واکنش زاکانی به حواشی قرارداد چینی: شکایت می‌کنیم