Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد همه برنامه‌ریزی‌ها در دانشگاه‌ها باید منطبق با دیدگاه‌های مقام معظم رهبری و اهداف نظام طراحی شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر علی‌اکبر ولایتی رئیس هیات مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل به اهمیت جایگاه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: «معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سعی دارد تلفیقی بین نمایندگان مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با مسئولان فرهنگی انجام دهد که در نهایت بیشتر کار در دست نهاد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او افزود: «نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها یک واحد سازماندهی شده زیر نظر مستقیم مقام معظم رهبری است و برای همه مراکز آموزش عالی یک برنامه عمومی دارد و لذا همه برنامه‌ریزی‌ها در دانشگاه‌ها باید منطبق با دیدگاه‌های مقام معظم رهبری و اهداف نظام طراحی شود.»

حذف پست‌های غیرضروری، کاهش هزینه‌ها را به دنبال خواهد داشت

رئیس هیات مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی بر کاهش هزینه‌های غیرضروری تاکید کرد و افزود: «لازم نیست واحدها همه پست‌های سازمانی به خصوص در حوزه اجرایی را داشته باشند، حذف پست‌های غیرضروری، کاهش هزینه‌ها را به دنبال خواهد داشت.»

او گفت:« رقابت مطلوب بین واحدها و مراکز دانشگاهی سبب می‌شود تا توانایی‌های بالقوه آنان بالفعل تبدیل شود.»

ولایتی به برگزاری کلاس‌های مشترک در علوم پایه اشاره کرد و افزود: «در تاسیس و جذب رشته محل‌ها، بازار کار و نیاز جامعه را در نظر بگیرید.»

رئیس هیات مؤسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه آینده کشور بستگی به تربیت متخصصین متدین دارد، گفت: «ارتقای کیفیت مدارس و آموزشکده‌های سما می‌تواند نیاز کشور به متخصصین متعهد و زبده را تامین کند.»

رئیس هیات مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سخنان خود به شخصیت ممتاز مرحوم شیخ صفی‌الدین اردبیلی اشاره کرد و گفت: «ایشان از فقهای بزرگ شیعه هستند که برخی به اشتباه می‌گویند سنی شافعی بود.»

او افزود: «زیارت قبر مرحوم شیخ صفی‌الدین اردبیلی آرزوی برخی از فقهای سلفی است، ایشان شاگرد شیخ زاهد گیلانی از فقهای شیعه که به لحاظ عرفان و فقهی از بزرگان هستند.»

ولایتی ادامه داد: «عده‌ای مغرض سعی می‌کنند مرحوم شیخ صفی‌الدین اردبیلی را صوفی شافعی معرفی کنند، چرا‌که می‌خواهند بگویند شیعه ریشه درستی در اسلام ندارد و از صفویه شروع شده است.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۳۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکل‌گیری امید‌آفرینی در جامعه پس از مشاهده دستاوردهای پژوهشی سمپادی‌ها

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزای علم و فناوری آنا، مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در نشست خبری با موضوع دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی سمپاد که امروز بعد از ظهر برگزار شد، با اشاره به فرازی از بیانیه گام دوم بود که مقام معظم رهبری تکلیف کردند، اظهار کرد: در قسمتی از این بیانیه آمده است که جز با تجربه خود یا دیگران نمی‌توان دانست، ما دیده‌ایم و شما خواهید دید، دهه‌های آینده دهه شماست، از انقلاب خود حراست کنید، برای برداشتن گام‌های استورار در آینده باید گذشته را درست رد کرد و از تجربه‌ها درس گرفت، وگرنه مورد تهدید آینده قرار خواهیم گرفت. 

بهرامی با بیان اینکه متنی که خواندم فرازی از بیانیه گام دوم بود که مقام معظم رهبری تکلیف کردند، ابراز کرد: مقام معظم رهبری بر امید و استمرار کارها بر پایه گذشته تاکید دارند. بر همین اساس با اعتماد سازمان ملی استعدادهای درخشان به آموزش و پرورش کشور بر مبنای اسناد بالادستی و برنامه هفتم توسعه بر این شدیم تا نمایشگاه دستاوردهای استعدادهای درخشان را تشکیل دهیم. تاکنون باز خوردهای خوبی از آن دریافت کرده‌ایم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان استان تهران خاطرنشان کرد: تلاش است که بعد از دیدن دستاوردهای دانش‌آموزان سمپاد، سایر دانش‌آموزان سراسر کشور هم علاقه‌مند شوند و امید آفرینی در جامعه شکل بگیرد. برای پیشرفت امید لازم است و برای امید جلوه‌هایی از موفقیت در گذشته مهم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن
  • طرح آمایش سرزمین ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد
  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • شکل‌گیری امید‌آفرینی در جامعه پس از مشاهده دستاوردهای پژوهشی سمپادی‌ها
  • تعلیم و تربیت احیاکننده تمدن عظیم اسلامی است
  • قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی: چک‌های بی محل و پرداخت‌های خارج از ضوابط در دانشگاه آزاد وجود ندارد
  • نشست گفتمان سازی بیانات مقام معظم رهبری
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین بازتاب نامه‌‌های مقام معظم رهبری است