Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید آقابابایی دبیر ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره مهم‌ترین تصمیمات اتخاذ شده در وزارت کشور برای برگزاری مراسم اربعین، اظهار کرد: در مهم‌ترین تصمیمات با مقامات عراقی، برای صدور روادید دلار را حذف کردیم.

آقابابایی افزود: هماهنگی‌های لازم برای اتباع افغانستان که در خاک ایران به صورت مجاز حضور و قصد دارند در مراسم اربعین شرکت کنند، انجام دادیم و از روز شنبه عملا ثبت نام برای صدور ویزای این زائران با اجازه دولت عراق آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزینه صدور ویزا برای اتباع افغان در ایران تفاوتی با زائران ایرانی ندارد

وی ادامه داد: هزینه صدور ویزا برای اتباع افغان که در خاک ایران حضور دارند با همان هزینه صدور ویزای اتباع ایرانی یکسان است و تفاوتی ندارد.

دبیر ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: زائران کشور پاکستان و سایر کشورها برای تهیه روادید اربعین باید پیگیری لازم را برای دریافت روادید عراق از کشور خودشان انجام دهند.

آقابابایی با اشاره به دلیل افزایش هزینه صدور روادید اربعین گفت: مبلغ هزینه صدور روادید برای زائران در مجموع با احتساب همه دریافتی‌ها 199 هزار و 500 تومان است و این مبلغ با نوسانات نرخ ارز به این میزان رسید و تغییر آنچنانی نداشته است.

وی افزود: تحولات ارزی در صدور روادید اربعین برای زائران تأثیر گذار بود به همین دلیل با هماهنگی دولت عراق برای صدور روادید دلار را از چرخه مبادلات ارزی حذف کردیم.

مشکل خاصی برای اعزام زائران اربعین به کشور عراق وجود ندارد

دبیر ستاد مرکزی اربعین در ادامه با اشاره به مهم‌ترین تصمیماتی که قرار است با دولت عراق در زمینه برگزاری اربعین اتخاذ کنند، گفت: روند پیگیری خروج زائران برای شرکت در مراسم اربعین با شیب ملایم آ‌غاز شده است و با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین تعداد زائران افزایش می‌یابد، مشکل خاصی هم برای اعزام زائر به کشور عراق وجود ندارد.

آقابابایی با بیان اینکه منتظر اعلام دولت عراق برای اعزام زائران از مرز خسروی هستیم، افزود: اکنون در حال انجام هماهنگی و پیگیری هستیم و منتظر اعلام زمان بازگشایی مرز خسروی توسط دولت عراق هستیم تا زائران اربعین ازاین پایانه مرزی به کربلا مشرف شوند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پنجم ماه صفر مرز خسروی برای خروج زائران بازگشایی می‌شود، گفت: دولت عراق هنوز به صورت رسمی بازگشایی مرز خسروی را ابلاغی نکرده است و  گمانه زنی دراین باره دقیق نیست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۳۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق گفت: باید تدابیر لازم در کشور عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی (ع) صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمدکاظم آل‌صادق امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت‌_ در نشست مشترک با مشاور وزیر داخلی عراق اظهار کرد: با شکوه برگزار شدن مراسم اربعین‌حسینی سال گذشته مرهون تعامل و همدلی مسئولان دو کشور بود.

وی با تاکید بر اینکه تدابیر لازم در کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی صورت گیرد، افزود: مقرر شده خط‌مشی راه‌ها و نصب علائم بیشتر در مسیرها کار شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق اضافه کرد: با توجه به اینکه تردد زائران بیشتر در گذرگاه مهران است باید در ایام اربعین‌حسینی با هماهنگی دو کشور امکانات از جمله سرویس‌های بهداشتی، سوله‌های خنک‌کننده و منابع نگهداری آب و یخ فراهم شود.

کد خبر 751171

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • مرز خسروی روز به روز مورد استقبال بیشتر زائران قرار می‌گیرد
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول دیدار کردند: تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم بین دوکشور