Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس سازمان برنامه و بودجه با بيان اينکه در جلسه روز گذشته مجلس موضوع بودجه‌ريزي بر مبناي عملکرد و نحوه جديد تخصيص‌ها با نمايندگان مطرح شد گفت: در خصوص مديريت بازار ارز نظر رئيس جمهور بر مديريت قيمت ارز و جلوگيري از رشد آن است. به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري تسنيم، محمدباقر نوبخت در جمع خبرنگاران در حاشيه همايش روز آمار گفت: روز گذشته جلسه مهمي به صورت غيرعلني با نمايندگان مجلس برگزار شد و در اين جلسه در خصوص رويکرد جديد دولت در بودجه‌ريزي بر مبناي عملکرد بحث‌هاي متنوعي مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: ما به دنبال اين هستيم که با طراحي بودجه 97 بودجه‌ريزي بر مبناي عملکرد از هزينه جاري دستگاهها کم کرده و هزينه‌هاي عمراني کشور را افزايش دهيم.
نوبخت با بيان اينکه در سال 95 نسبت به سال 92 هزينه‌هاي عمراني 90 درصد افزوده شده گفت: اين در حاليست که در مقايسه اين دو سال هزينه‌هاي جاري حدود 63 درصد افزايش پيد اکرده است.
وي در پاسخ به سوالي در خصوص قيمت‌گذاري نفت و ارز در بودجه سال آينده گفت: بايد منتظر ماند و در روزهاي آينده قيمت نفت و ارز را در بودجه تعيين کنيم. اين قيمت‌ها از اساسي‌ترين شاخص‌هاي لحاظ شده در بودجه هستند و بدون آمار و اطلاعات دقيق نمي‌توان آنها را تعيين کرد.
نوبخت گفت: آنچه که رئيس جمهور در خصوص قيمت ارز مطرح مي‌کند مبتني بر تقويت پول ملي و افزايش قدرت خريد مردم است. عده‌اي به دولت فشار مي‌آورند که براي افزايش اشتغال اشکالي ندارد که نرخ تورم افزايش پيدا کند. اين در حاليست که رئيس جمهور معتقد است افزايش نرخ تورم به معناي کاهش قدرت خريد و افزايش مشکلات معيشتي در جامعه است.
وي افزود: در همين راستا سازمان برنامه و بودجه به عنوان سازماني که بايد از اين ديدگاه رئيس جمهور حراست کند به دنبال افزايش قيمت ارز نيست چرا که با افزايش قيمت ارز قدرت پول ملي کاهش يافته و به اين ترتيب قدرت خريد مردم نيز کم مي‌شود.
نوبخت ادامه داد: در واقع بر اساس نظرات رئيس جمهور به دنبال ايجاد يک روند طبيعي هستيم که جلوي افزايش قيمت دلار را بگيريم. کاهش قيمت دلار به کانال 4 هزار تومان نيز مويد همين نظر است.
نوبخت در پاسخ به سوال خبرنگار تسنيم در خصوص گذشت 7 ماه از سال 96 و آماده نشدن آيين‌نامه‌هاي اجرايي برنامه ششم توسعه و اعتراض‌هاي نمايندگان پيرامون آن گفت: در روزهاي آينده به نمايندگان مجلس در اين خصوص توضيح و موضوع را شفاف مي‌کنم. به عنوان مثال اينکه دولت به معناي بودجه‌ريزي مبنايي عمل کرده است عمل به احکام برنامه ششم توسعه است از سويي ديگر وقتي در راستاي حرکت به سمت نظام آماري ثبتي مبنا حرکت مي‌کنيم اين موضوع هم مويد اجراي حکم ديگري در برنامه ششم است.
وي افزود: حرکت به سمت رشد اقتصادي 8 درصد، حفظ نرخ اشتغال و کاهش بيکاري نيز در راستاي اهداف و شاخص‌هاي برنامه ششم توسعه انجام مي‌شود. همه اين موارد مويد‌ آن است که دولت براي اجراي مفاد و احکام برنامه ششم که در مجلس تصويب شده است در حال اقدام است.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۳۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

آفتاب‌‌نیوز :

بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت‌ها در جریان معاملات نسبت به روز گذشته است.

آخرین نرخ اونس طلا

هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۰۹ (دو هزار و سیصد و نه) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۲۵ درصدی داشته است.

قیمت گرم طلا ۱۸ عیار امروز

قیمت طلا افزایش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۴۴۹،۹۰۰ (سه میلیون و چهارصد و چهل و نه هزار و نهصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۲.۴ درصدی داشته است.

آخرین نرخ مثقال طلا ۱۸ عیار

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با افزایش ۲.۳۸ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۴،۹۴۰،۰۰۰ (چهارده میلیون و نهصد و چهل هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دلار مبادله‌ای

قیمت دلار مبادله ای، امروز به ۴۴،۵۸۸ (چهل و چهار هزار و پانصد و هشتاد و هشت) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۳۳ درصدی داشته است.

آخرین نرخ یورو مبادله‌ای

یورو مبادله ای، امروز به ۴۷،۹۸۲ (چهل و هفت هزار و نهصد و هشتاد و دو) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۲۸ درصدی داشته است.

قیمت پوند امروز

پوند امروز با افزایش ۱.۱ درصدی، از ۷۶،۴۰۰ (هفتاد و شش هزار و چهارصد) تومان به ۷۷،۲۵۰ (هفتاد و هفت هزار و دویست و پنجاه) تومان رسید.

قیمت درهم امارات مبادله‌ای امروز

همچنین درهم امارات مبادله‌ای با افزایش ۰.۳۳ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۲،۱۴۱ (دوازده هزار و یکصد و چهل و یک) تومان معامله شد.

آخرین نرخ لیر ترکیه

لیر ترکیه، امروز به ۱،۹۰۰ (یک هزار و نهصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۱.۰۵ درصدی داشته است.

آخرین نرخ دلار کانادا

دلار کانادا امروز با افزایش ۰.۷۷ درصدی، از ۴۴،۵۵۰ (چهل و چهار هزار و پانصد و پنجاه) تومان به ۴۴،۹۰۰ (چهل و چهار هزار و نهصد) تومان رسید.

قیمت دلار استرالیا امروز

همچنین دلار استرالیا با افزایش ۱.۲۲ درصدی نسبت به روز قبل، ۴۰،۷۰۰ (چهل هزار و هفتصد) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دینار عراق

دینار عراق، امروز به ۴۷ (چهل و هفت) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۲.۱۲ درصدی داشته است.

آخرین نرخ سکه امامی

قیمت سکه امامی به ۴۱،۲۰۰،۰۰۰ (چهل و یک میلیون و دویست هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۲۴ درصدی داشته است.

آخرین نرخ نیم سکه

نیم سکه، امروز به ۲۴،۱۰۰،۰۰۰ (بیست و چهار میلیون و یکصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۲.۰۷ درصدی داشته است.

قیمت ربع سکه امروز

همچنین ربع سکه با افزایش ۴.۵۱ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۵۰۰،۰۰۰ (پانزده میلیون و پانصد هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه گرمی

هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۷،۲۰۰،۰۰۰ (هفت میلیون و دویست هزار) تومان قیمت خورد.

دیگر خبرها

  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و تارا + جدول
  • واریزی مددجویان تحت پوشش در سال جدید چند برابر شد؟
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • فوری | واریزی مددجویان تحت پوشش ۳ برابر شد