Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اعلام اینکه ریل و جاده در هیچ کجای جهان با یکدیگر رقیب نیستند بلکه تکمیل‌کننده هم در شبکه حمل‌ونقل کشور محسوب می‌شوند، گفت: تنظیم مدیریت حمل‌ونقل کشور لزوماً به قیمت سوخت باز نمی‌گردد بلکه باید مدل حمل‌ونقل کشور موردتوجه قرار گیرد و بیشتر از حمل‌ونقل ترکیبی، پارک‌های لجستیک، بنادر خشک استفاده شود تا سهم حمل‌ونقل ریلی اصلاح گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید محمدزاده در پاسخ به سؤال خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تأثیر واقعی شدن قیمت سوخت بر افزایش سهم حمل‌ونقل ریلی از بار‌های ریل پسند و انتقال بخش قابل‌توجهی از بارهای در حال حمل از جاده به روی ریل اظهار داشت: تنظیم مدیریت حمل‌ونقل کشور لزوماً به قیمت سوخت باز نمی‌گردد.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت اتصال شبکه ریلی به مراکز بار گفت: در ۴ سال گذشته میزان حمل بار با شبکه ریلی ۲۵ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ریل و جاده در هیچ کجای جهان با یکدیگر رقیب نیستند، تصریح کرد: این دو مد حمل‌ونقل تکمیل‌کننده شبکه حمل‌ونقل کشور محسوب می‌شوند. لذا باید مدل حمل‌ونقل کشور موردتوجه قرار گیرد و بیشتر از حمل‌ونقل ترکیبی، پارک‌های لجستیک، بنادر خشک  استفاده شود تا سهم حمل‌ونقل ریلی اصلاح شود.

مدیرعامل راه‌آهن تصریح کرد:بدیهی است که قیمت سوخت نقش بسیار جدی دارد. زیرا زمانی که قیمت سوخت واقعی نباشد که شامل کشور ما نیز نمی‌شود، راه‌آهن نمی‌تواند مزیت‌های خود در این زمینه را نشان دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری که امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه بار بیان داشت: یکی از اقدامات جدی افزایش ظرفیت حمل‌ونقل ریلی است که در اولین قدم با کوتاه شدن فاصله ایستگاه‌های جدید بالغ‌بر ۲۰ ایستگاه در مسیرهای ریلی ایجاد شده است. به‌علاوه مسیر‌های پربار ریلی مانند بافق-اصفهان در حال انجام عملیات دوخطه سازی است که این خط  هم‌اکنون دارای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در زیرسازی است و امیدواریم امسال به بهره برسد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن در ادامه از عملیات تراک بندی در محور بافق- بندرعباس خبر داد و گفت: در اوایل سال آینده شاهد تکمیل این پروژه نیز خواهیم بود که افزایش ظرفیت در مسیر را به همراه خواهد داشت.

افزایش ۶۰۰۰ واگن جدید به ناوگان ریلی

محمدزاده با اشاره به اقدامات انجام‌شده در بخش ناوگان اظهار داشت: با استفاده از وجوه اداره شده بخش خصوصی توانست به تولید ناوگان روی آورد. همچنین به کمک منابع مالی کشور تدبیر شد که ضمن استفاده از وام کشور روسیه قرارداد مشارکت بین تولیدکنندگان داخلی و روسی برای تأمین ۶۰۰۰ واگن‌ باری منعقد شود که پس از اضافه شدن ۲۰۰۰ واگن در سه سال گذشته در آینده شاهد افزایش ۶۰۰۰ واگن جدید به ناوگان خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از همین مدل تأمین مالی واگن‌های باری موردنیاز تأمین می‌شود و حدود ۲۸ هزار واگن باری برای پاسخگویی به ۱۹۸ هزار تن اعلام‌شده در برنامه ششم توسعه نیاز داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان داشت: برای تأمین نیرو‌های کشش نیز با همکاری شرکت‌های مپنا و زیمنس۱۵۰ لکوموتیو دیزل وارد بخش ناوگان باری کشور شد و در ادامه باید ۳۰۰ لکوموتیو دیزل به از بخش دولتی و همین مقدار از سوی بخش خصوصی وارد ناوگان شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اشاره به اقدامات انجام‌شده در بخش زیربنای ریلی ابراز داشت: خط راه‌آهن  کرمان- سیرجان به طول ۲۰۰ کیلومتر با رقم سرمایه‌گذاری بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی به سرانجام خواهد رسید و بدین ترتیب  ظرفیت بار افزایش خواهد یافت. به‌علاوه مسیر بافق- خواف با جدیت به دنبال دوخطه کردن آن هستیم که با توجه به توسعه  سنگان یکی از مهم‌ترین مسیرها برای افزایش ظرفیت باری  کشور است که هم از طریق منابع دولتی، منابع تأمین مالی خارجی و سرمایه‌گذاری داخلی، مدلی طراحی شده است تا این خط هم به سرانجام برسد و گزارش انعقاد قرارداد آن  به سمع و نظر مردم برسانیم.

اتصال ۱۰۰ کیلومتر خطوط آنتنی به شبکه ریلی

محمدزاده خاطرنشان کرد: یکی از نکاتی که بار بر روی ریل افزایش یابد سیاست‌های مقام معظم رهبری در بند ۲۵ سیاست‌های ابلاغی است که به اتصال شبکه ریل به مناطق پر بار تأکید دارد و ما در این راستا توسعه  خطوط آنتنی به مراکز توسعه بار را پیگیری می‌کنیم  که اقدام با کمک  سرمایه‌گذاری مشترک صاحبان کالا، بخش‌های حمل‌ونقل و شرکت راه‌آهن انجام خواهد شد که بخشی از آن انجام‌شده است و تا پایان سال ۱۰۰ کیلومتر از این خطوط به شبکه ریلی  متصل می‌شود.

انعقاد اولین قرارداد ریلی از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید

وی ادامه داد: به دنبال استفاده از سرمایه‌های صاحبان بار برای استفاده در حوزه واگن‌های باری حمل‌ونقل ریلی هستیم و خوشبختانه با استفاده از ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید که بخشی از سرمایه‌های آنان از محل صرفه‌جویی در سوخت بازمی‌گردد اولین قرارداد از این محل قانون ماده ۱۲ رفع موانع تولید منعقدشده است. و امیدواریم امسال و سال آینده شاهد تسریع انعقاد قرارداد‌هایی از این قبیل باشیم.

محمدزاده تأکید کرد: این مدل می‌تواند سرمایه‌گذار را  به‌طور کامل در وضعیت ایمنی  قرار دهد که سرمایه‌گذاری آن قطعاً بازگشت‌پذیر است.  یعنی هر مقدار سرمایه‌گذاری منجر به توسعه حمل‌ونقل شود. مقدار حمل‌ونقل افزایش یافته به ازای ۳۵cc صرفه‌جویی سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت از محل  (بند ق) به وی وجه مشخص‌شده را پرداخت می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به مسئله استفاده از تضمین راه‌آهن برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: تمام منابع مالی تأمین‌شده توسط بخش خصوصی با تضمین شرکت راه‌آهن و بر اساس ماده ۶۷ قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است و بر این اساس بسته مهمی طراحی شده است که گزارش آن در زمان امضا آن ارائه خواهد شد.

 

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۵۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، نماینده ولی‌ فقیه در خراسان رضوی گفت: تأمین منابع مالی آزادراه حرم تا حرم ضروری است هر چه سریع‌ تر انجام شود این جاده که پیرامون آن تلاش‌ های بسیاری در حال انجام است همچنان به مرحله اجرا نرسیده است و باعث شده رسیدن زائر امام رضا(ع) به مشهد با سختی همراه باشد.   آیت الله سیداحمد علم الهدی امروز در دیدار با اعضای قرارگاه سازندگی خاتم‌ الانبیاء در مشهد با تأکید بر اینکه دولت مهم‌ ترین جریانی است که می‌ تواند از پیک‌ های زیارتی مشهد گره‌ گشایی کند، افزود: در ایام نوروز و ایام سوگواری دهه آخر صفر از تمام کشور زائر به مشهد می‌ آید که با توجه به تشرف میلیونی این حجم از زائران نیاز به داشتن نگاه ملی و حمایت دولتی نسبت به زیرساخت‌ های این شهر بیشتر احساس می‌ شود.   وی با بیان اینکه ضروری است تا نواقصی که در مسیر حمل‌ و نقل جاده‌ ای زائران وجود دارد برطرف شود، ادامه داد: مسئله حمل‌ و نقل از جمله عرصه‌ های حیاتی و حساس زندگی مردم است. چه حمل‌ و نقل هوایی و چه ریلی و جاده‌ ای، عمده خانواده‌ ها برنامه‌ ریزی برای چگونگی رسیدن به مقصد خود در یک سفر را از جمله محورهای تصمیم‌ گیری خود در نظر می‌ گیرند و در این میان، تردد جاده‌ ای از اولویت نخست برخوردار است.   نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به‌ضرورت ایمن‌ سازی جاده‌ های استان خراسان رضوی ابراز کرد: یکی از نقاط حادثه‌ خیز استان جاده سبزوار به شاهرود است که بیشترین تصادفات جاده‌ ای نیز در آن رخ می‌ دهد، در این خصوص نیز باید راهکاری از سوی وزارت و راه شهرسازی اتخاذ شود تا دیگر شاهد از دست دادن عزیزانمان نباشیم.   آیت‌ الله علم‌ الهدی با انتقاد از نا به سامانی وضعیت حمل‌ و نقل هوایی و ریلی در ایام پیک مسافری خاطرنشان کرد: متأسفانه در این ایام که مسافران زیادی قصد تشرف به مشهدالرضا (ع) را دارند، برخی از شرکت‌ های هواپیمایی نرخ بلیت‌ های مسافربری را افزایش می‌ دهند و یا در حمل‌ و نقل ریلی که وسیله تشرف قشر متوسط جامعه است زائران برای تهیه بلیت با مشکلات بسیاری مواجه می‌ شوند که گاهی درخواست‌ ها برای اضافه کردن یک رام قطار فوق‌ العاده نیز در این خصوص بی‌ نتیجه مانده است.   وی گفت: برای صیانت از هویت مشهد که منتسب به امام مهربانی‌ ها است، شایسته است که تمامی برنامه‌ ها به‌ ویژه برنامه‌ هایی که با حضور زائران و کیفیت سفر آنان ارتباط دارد متناسب با هویت امام هشتم (ع) باشد.

دیگر خبرها

  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • «فوربز» بررسی کرد؛ اهمیت استفاده از هوش مصنوعی در حمل و نقل ریلی​
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس