Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمایه گذاران در شهرک صنعتی مُهر از مشوق‌های ویژه بهره مند می‌شوند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: سرمایه گذاران در شهرک صنعتی شهرستان مُهر در زمینه قیمت واگذاری زمین و بهای حق انتفاع از مشوق‌های ویژه بهره مند می‌شوند.
وی افزود: در شهرک صنعتی مُهر شرایط ویژه‌ای برای واگذاری زمین به صنعتگران و سرمایه گذاران در نظر گرفته شده، بدین نحو که آنان فقط ۱۵ درصد از قیمت واگذاری زمین را به صورت نقد پرداخت می‌کنند و مابقی بهای آن در قالب اقساط ۳۶ ماهه از آن‌ها دریافت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فتوحی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرک صنعتی مُهر جزو مناطق کم برخوردار محسوب می‌شود تخفیفاتی که برای بهای حق انتفاع و قیمت واگذاری زمین در این شهرک صنعتی در نظر گرفته شده در مقایسه با سایر شهرک‌های صنعتی، کمترین قیمت محسوب می‌شود.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: اختصاص مشوق‌های ویژه سرمایه گذاری، مهمترین زمینه برای توسعه صنعتی شهرستان مُهر و ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه است از این رو برای جذب هر چه بیشتر سرمایه گذار به دنبال اختصاص مشوق‌های بیشتر در این شهرک صنعتی هستیم.
وی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان مُهر از جمله وجود پالایشگاه گاز پارسیان در این شهرستان و همجواری آن با منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (عسلویه) در جنوب شرقی استان بوشهر، بیان کرد: شهرک صنعتی مُهر با محوریت ایجاد صنایع تخصصی مربوط به نفت، گاز و پتروشیمی و استقرار صنایع پایین دستی از قابلیت‌های مناسبی برای توسعه صنعتی این شهرستان برخوردار است.
فتوحی گفت: همچنین با توجه به استقبال سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این شهرک صنعتی، این شهرک در سال‌های آینده به یکی از مهمترین قطب‌های صنعتی استان به ویژه در بخش صنایع جانبی مربوط به حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع پایین دستی آن در جنوب فارس تبدیل خواهد شد.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اضافه کرد: شهرک صنعتی شهرستان مُهر با ۲۰۰ هکتار مساحت از ظرفیت استقرار ۲۵۰ واحد صنعتی با اشتغالزایی پنج هزار نفر برخوردار است و هم اینک ۱۵ قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان فعالیت در این شهرک منعقد شده و ۶ واحد صنعتی دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی حدود ۹۰ درصد در دست ساخت است.
وی ادامه داد: همچنین همجواری این شهرک صنعتی با منطقه پارس جنوبی در استان بوشهر و امکان دسترسی سریع به مواد اولیه پتروشیمی، ایجاد صنایع پایین دستی صنعت نفت و پتروشیمی نیز می‌تواند شرایط راحت و مناسب تری به مواد اولیه را فراهم آورد و این مهم به لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است.
شهرستان مُهر در فاصله ۳۳۲ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۵۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد

نیکویی رییس اورژانس استان گفت: این طرح با اعتبار بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال کلنگ زنی شد و تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.   این پایگاه در زمینی به مساحت ۴۵۰ و زیر بنای ۱۵۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال احداث می‌شود.   همچنین عملیات اجرایی ساخت سه پایگاه امدادرسانی اورژانس جاده ای در شهرستان های بویراحمد و گچساران دیروز شنبه هشتم اردیبهشت ماه با حضور دکتر جعفر میعاد فر ،رییس اورژانس کشور آغاز شد.   سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این پایگاه های اورژانس جاده ای در ورودی شهرک های صنعتی شهرستان بویراحمد (جاده کمربندی)، روستای کوشک یا آب سپید ( جاده ارتباطی یاسوج به بابامیدان) و منطقه لیشتر شهرستان گچساران کلنگ زنی شده است.   امین نیکویی نژاد افزود: پایگاه اورژانس جاده ای منطقه کوشک در زمینی به مساحت ۲۴۰ متر مربع با ۲۵ میلیارد ریال،پایگاه اورژانس جاده ای ورودی شهرک های صنعتی شهرستان بویراحمد در زمینی به مساحت ۳۶۰ متر مربع، با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال و پایگاه اورژانس جاده ای منطقه لیشتر از توابع شهرستان گچساران هم در زمینی به مساحت ۴۵۰ متر مربع و ۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری کلنگ زنی شده است.   وی تاکید کرد: در مناطق کوشک و ورودی شهرک های صنعتی شهرستان بویراحمد پیش از این امدادگران در پایگاه های کانکسی و شرایط سختی مستقر بودند.
کلنگ زنی چند پایگاه اورژانس، بررسی خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در بخش های مختلف و همچنین بازدیدهای میدانی از پایگاه های اورژانس از برنامه های سفر ۲ روزه رییس اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد است. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • امضای ۱۸ تفاهم‌نامه بین استان فارس و هیئت‌های خارجی
  • نزدیک به ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در استان فارس تعریف شده است
  • انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه داخلی و خارجی بر مبنای توانمندی‌های فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد