Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیـل از تردد نیم میلیون نفر از پایانه مرزی بیله سوار مغان در ۶ ماه اول امسال خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل، علی رحمتی در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار مغان با اعلام این خبر افزود: از این میزان ۷۵ درصد مسافر خارجی و ۲۵ درصد مسافر ایرانی است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد افزایش داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۸۳ درصد مسافران عبوری از پایانه مرزی پیاده و ۱۷ درصد هم سواره هستند، گفت: در ۶ ماه اول امسال بیش از ۷۵ هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار توسط سه هزار و ۳۰۹ دستگاه کامیون صادر و حدود ۵۲ هزار تن کالا نیز ترانزیت خروجی شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل عمده کالاهای صادراتی و ترانزیت خروجی شده را کاشی، شیشه، قیر، نمک، سیلیس، سنگ‌های ساختمانی، پروفیل، سیب‌زمینی، ام دی اف، آب‌معدنی، اتومبیل‌سواری و نئوپان اعلام کرد.

علی رحمتی با اشاره به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی از آمادگی کامل پایانه مرزی بیله سوار جهت استقبال و پذیرائی از زائران آذری با ایجاد موکب خبر داد و افزود: سال گذشته ۲ هزار نفر از طریق این پایانه عازم کربلای معلی شده‌اند و امسال نیز طبق پیش‌بینی‌ها ورود اتباع آذری و گرجستان سه برابر خواهد بود که همه تمهیدات لازم انجام شده است.

وی تصریح کرد: طبق اعلام ستاد مرکزی اربعین زائران اتباع خارجی از مرز شلمچه عازم عراق می‌شوند.

وی افزود: بر اساس مصوبات ستاد اربعین استان اداره مسافری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل جهت هماهنگی و جابجایی زائران حسینی استان در مرز خسروی استان کرمانشاه حضور خواهند یافت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در خصوص پروانه تردد معافیت عوارض متقابل جاده‌ای بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان که به دوزبلاغ معروف است، گفت: از سال ۹۴ این مهم بین دو طرف جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی اجرائی شده که هم‌اکنون سهمیه استان ۶۰۰ برگ است و با پیگیرهای لازم و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در تلاش هستیم این سهمیه را به هزار برگ برسانیم.

علی رحمتی افزود: هر برگ دوزبلاغ یا همان پروانه تردد معافیت عوارض متقابل جاده‌ای ۱۶۰ دلار معادل ۶۰۰ هزار تومان دارد.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۵۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: فروردین سال‌جاری تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان، ۲۵۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سیدشهرام کهریزی امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فروردین سال‌جاری ۳۴۶ هزار تن کالای ترانزیتی از پایانه مرزی پرویزخان وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته جهش چشمگیری ۲۵۳ درصد دارد.

وی درباره تردد ناوگان در پایانه مرزی پرویزخان، افزود: فروردین سال جاری ۱۲ هزار خودروی ناوگان حمل‌ونقل کالا برای بارگیری کالای ترانزیتی وارد این پایانه مرزی شده است که در مقایسه با سال گذشته افزایش ۲۵۵ درصدی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: فروردین سال جاری بارگیری کالای ترانزیتی از پایانه مرزی پرویزخان به اقصی نقاط کشور ۱۸۷ هزار تن بوده است که نسبت به سال قبل ۳۹۴ درصد افزایش داشته و ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای بارگیری شده ۷۲۳۰ دستگاه بوده که با افزایش ۳۷۳ درصدی همراه است.

کهریزی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون جلسات متعددی در خصوص تسهیل تجارت و روان‌سازی تردد مسافر در پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه انجام شده است، در این جلسات از زاویه‌های مختلف بحث ترانزیت کالا و تسریع در تردد مسافران مطرح شد و نگاه‌های نرم‌افزاری، زیرساخت‌ها و امکانات تجهیزاتی که باید مهیا شود، در انجام کارها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی از پایانه مرزی پرویزخان به عنوان یکی از مرزهای مهم کشور در زمینه توسعه صادرات نام برد و افزود: این مرز در توسعه روابط ایران و عراق نقش فراوانی دارد و بخش عمده‌ای از صادرات ایران به عراق از طریق این مرز انجام می‌شود.

کد خبر 749717

دیگر خبرها

  • حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز
  • مغان طلاست نباید در قواره مس بماند/گمرک بیله سوار نبض اقتصاد مغان
  • جهش چشمگیر ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • ثبت بیش از ۹۴ هزار تخلف سبقت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی اردبیل
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان کرمانشاه
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است