Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - حضور مقامات حماس در ايران نشان دهنده شکست سياست‌هاي اسرائيل و عربستان، همايش بزرگداشت سيدمصطفي خميني، تاکيد بر اعمال حاکميت ايران بر شبکه‌هاي اجتماعي، استقبال رييس‌جمهور عراق از گسترش روابط اقتصادي و تجاريبا ايران، وزير خارجه انگليس در چتم هاوس از برجام دفاع خواهد کرد، همايش بين المللي ايران و مناطق پيراموني و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله اخبار سياسي ايسنا در روز دوشنبه، يکم آبان ماه 1396 است.
چهلمين سال درگذشت فرزند امام (ره)
درست 40 سال مي‌گذرد؛ از روزي که خادم خانه سراسيمه بيرون دويد و فرياد زد که «حال آقا خوب نيست». سيدمصطفي همان روز در اتاقش روي کتاب‌هايش دولا ماند و تمام کرده بود. مرگي که هنوز هم مشکوک است.

به همين مناسبت همايش بزرگداشت سيدمصطفي خميني صبح امروز (دوشنبه) در محل سالن اجلاس سران تهران برگزار شد.
آيت‌الله موسوي بجنوردي در اين همايش تاکيد کرد که شهادت مصطفي خميني علت تامه پيروزي انقلاب بود. محمدعلي انصاري دبير همايش بزرگداشت چهلمين سالگرد درگذشت مرحوم سيدمصطفي خميني نيز گفت:درگذشت حاج آقا مصطفي مانند صاعقه‌اي باران به همراه داشت.حجت‌الاسلام سيدعلي اکبر محتشمي‌پور عضو مجمع روحانيون مبارز هم با اشاره به اينکه رژيم شاه مصطفي خميني را خوب مي‌شناخت، تاکيد کرد که ساواک و رژيم شاه به اين نتيجه رسيده بودند که حضور او براي آينده‌شان خطرناک است.همچنين محمدجواد فاضل لنکراني استاد حوزه علميه با تاکيد بر اينکه دين بايد در همه ابعاد زندگي باشد کرد: اگر حوزه از ديدگاه امام فاصله بگيرد از انقلاب دور شده است.

در اين همايش همچنين رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه کسي نمي تواند راجع به تسليحات ايران حرفي بزند افزود: کسي نمي‌تواند راجع به قدرت نظامي کشور ما حرفي بزند. حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني اظهار کرد: راجع تسليحات ايران خيلي به حرف‌ها گوش نکنيد. تسليحات ايران همه مثل همه کشورهاي دنياست. ما مقررات بين المللي داريم و در قانون اساسي هم داريم که نيروي نظامي ما بايد بازدارنده باشد و چيز ديگري هم نمي خواهيم.
رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز با اشاره به اين سخن امام خميني که آمريکا را شيطان بزرگ ناميد گفت که آن زمان کسي شايد اين را باور نمي‌کرد اما حالا بعد از گذشت بيش از 30 سال اين حرف از کشورهاي دوست آمريکا هم شنيده مي‌شود.علي لاريجاني اظهار داشت: امام هيچگاه خارج از اندازه حرف نمي‌زدند. سنگين‌ترين صحبتي که امام راجع به يک رژيم داشتند مربوط به آمريکا بود که آن را شيطان بزرگ ناميدند و شايد کسي هم باور نمي‌کرد اما امروز کشورهاي دوست آمريکا نيز اين کشور را "شيطان" مي‌دانند.

سردار غلامرضا جلالي صبح امروز در نشست خبري با اهالي رسانه با بيان اينکه امروز در آستانه پانزدهمين سالگرد تاسيس سازمان پدافند غيرعامل هستيم، اظهار کرد: حاکميت جمهوري اسلامي بايد بر شبکه هاي اجتماعي اعمال شود. رئيس سازمان پدافند غير عامل در پاسخ به پرسشي در زمينه علت اقدام به ديوار کشي پيرامون ساختمان مجلس، گفت: ما از يک سال پيش احتمال مي داديم که طرح حمله داعش به مجلس وجود دارد به همين دليل طرحي را فراهم کرديم که امکان حمله با خودروي حامل مواد منفجره به ساختمان مجلس وجود نداشته باشد و دوستانمان هم در مجلس اقدامات را تا حدودي اجرا کردند اما بعد از حادثه تروريستي اي که رخ داد، هول شدند و شروع به ديوار کشي دور مجلس کردند که اين ديوار کشيدن جزو طرح هاي ما براي بالا بردن امنيت مجلس نبوده است.
در راستاي سلسله جلسات «سايه تمدن اسلامي براي تاييد، تکميل و تصحيح برنامه هاي دولت دوازدهم» (دولت سايه)، نخستين نشست تخصصي بررسي و نقد برنامه هاي وزير نفت با حضور جمعي از کارشناسان اين حوزه در دفتر سعيد جليلي عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام برگزار شد. سعيد جليلي با بيان اينکه وزارت نفت تحريم‌ها و تهديدهاي احتمالي را لحاظ نکرده‌است گفت: يکي از ايرادات اساسي که در برنامه وزراي دولت دوازدهم به چشم مي خورد اين است که در تصوير چهار سال آينده، تحريم ها و تهديدهاي احتمالي را لحاظ نکرده‌اند و يکي از وزارتخانه هاي مهم در اين باره وزارت نفت است. اين يک واقعيت است که دشمنان ملت ما اعمال فشارهاي اقتصادي را کماکان در برنامه هاي خود دارند و به مراتب هم اعلام مي کنند.
همچنين عبدالله رمضان‌زاده در يکصدوشانزدهمين نشست تخصصي ماهانه بنياد باران که با موضوع «بررسي تحولات اقليم کردستان عراق»در محل مرکز همايش‌هاي بين‌المللي رايزن برگزار شد، با بيان اينکه شخصا نگراني نسبت به مسايل کردستان ايران از لحاظ امنيت ملي ندارم گفت: اگر سياست‌گذاري جذاب مشارکت‌جويي داشته باشيم، نبايد نگراني از تحولات بيرون از مرزها داشته باشيم.

فواد معصوم رييس‌جمهور عراق در ديدار با سعيد اوحدي دبير کميسيون گسترش روابط اقتصادي ايران و عراق و ايرج مسجدي سفير جمهوري اسلامي ايران در عراق گفت: عراق از گسترش روابط اقتصادي و تجاري با ايران استقبال مي‌کند. در اين ديدار دو طرف بر ضرورت تقويت روابط اقتصادي تهران و بغداد و راه‌هاي تحقق آن تاکيد کردند.
معاون دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) با بيان اين که جنبش حماس هيچگاه اسرائيل را به رسميت نخواهد شناخت گفت: حمايت ايران از محور مقاومت هيچ‌گاه قطع نشده است.صالح العاروري که به همراه هياتي بلندپايه از جنبش حماس به تهران سفر کرده است در گفت‌وگوي زنده با شبکه خبري العالم گفت: حمايت جمهوري اسلامي ايران از مساله فلسطين مهمترين مساله‌اي بود که در ديدار با مسئولان ايراني مطرح شد و اميدواريم مسئله سازش نتايج مثبتي براي وضعيت فلسطين داشته باشد.
سيد کمال خرازي، رئيس شوراي راهبردي روابط خارجي و صالح العارودي معاون اسماعيل هنيه، رئيس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي حماس صبح امروز دوشنبه ديدار و پيرامون مسائل منطقه‌اي و بين‌المللي به ويژه خط مقاومت تبادل نظر، رايزني وگفت‌وگو کردند. خرازي با مثبت ارزيابي کردن گفت‌وگوهاي انجام شده گفت: حضور مقامات حماس در ايران نشان دهنده شکست سياست‌هاي اسرائيل و عربستان است.

وزير خارجه انگليس در چتم هاوس از برجام دفاع خواهد کرد. وزير امور خارجه انگليس قرار است در يک سخنراني در انديشکده چتم هاوس بار ديگر از توافق هسته اي ايران و گروه 1+5 دفاع کند. وي قرار است در اين فرصت از توافق هسته‌اي با ايران که در هفته‌هاي اخير به شدت در مرکز توجه جامعه بين الملل قرار گرفته است، حمايت کند.
وزير امور خارجه کشورمان که براي سفر منطقه‌اي به قاره آفريقا در کشور آفريقاي جنوبي به سر مي‌برد به صورت ويدئويي و زنده در همايش بين المللي ايران و مناطق پيراموني که در مرکز مطالعات وزارت خارجه برگزار شده بود،‌ سخنراني کرد. محمدجواد ظريف اظهار کرد: مهمترين مشکل کنوني در منطقه، اشتباه فهم در شناسايي مشکلات است و اين موضوع باعث شده که بعضا سياست‌هاي غلطي براي حل معضلات منطقه در نظر گرفته شود.

فاطمه سعيدي عضو هيئت رئيسه فراکسيون اميد مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه انتشار ليست اميد به نفع اصلاحات است، مديريت عارف در هدايت اصلاح طلبان و برنامه‌ريزي‌ها را موفق دانسته و اطمينان دارد با تدابير عارف در سال 98 هم پيروز خواهند شد.
رييس قوه قضاييه با تاکيد بر ايستادگي دستگاه قضايي در مقابل هجمه‌ها و تخريب‌ها خطاب به مسئولان عالي قضايي و با اشاره به اينکه عده‌اي براي فرار از رسيدگي‌هاي قانوني فضاسازي مي‌کنند گفت: بنيان احضارها و رسيدگي ها بايد شرعي، قانوني و عادلانه باشد و پس از آن از هيچ گونه فضاسازي، هجمه و تخريب در فضاي حقيقي و مجازي هراسي نداشته باشيد و بدون توجه به شانتاژهاي تبليغاتي در مسير احقاق حقوق مردم ثابت قدم باشيد. آيت الله آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي بابيان اينکه برجام موشکي نخواهيم داشت خاطرنشان کرد: توان موشکي جمهوري اسلامي ايران براي دفاع است و قطعاً در مورد آن برجام 2 و3 و هيچ گونه مذاکره اي نخواهيم داشت.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۶۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است

رئیس جمهور با تاکید بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای آفریقایی، شرکت در اجلاس ایران و آفریقا و بازدید از نمایشگاه اکسپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی هر چه بهتر و بیشتر مسئولان قاره آفریقا با ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف دانست و بر آمادگی ایران برای تبادل این ظرفیت‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در حاشیه دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا «کنستانتینو چیونگا» معاون رئیس جمهور زیمبابوه با رئیس جمهور دیدار کرد.

آیت‌الله رئیسی سید ابراهیم رئیسی نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا را نگاهی راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی دانست و با اشاره به روابط بسیار خوب ایران و زیمبابوه، بر عزم مسئولان عالی دو کشور برای گسترش و ارتقای سطح همکاری‌ها تاکید کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای آفریقایی، شرکت در این اجلاس و بازدید از نمایشگاه اکسپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی هر چه بهتر و بیشتر مسئولان قاره آفریقا با ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف دانست و بر آمادگی ایران برای تبادل این ظرفیت‌ها تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه نیز در این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه و دوستانه روابط دو کشور به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خواستار گسترش تعاملات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی بیشتر با ایران بر پایه این روابط نزدیک و قدیمی شد.

کنستانتینو چیونگا ضمن تشکر از برگزاری موفق اجلاس بین‌اللملی ایران و آفریقا، سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال کشورهای آفریقایی را اصولی و اطمینان‌بخش عنوان و بر آمادگی کشورش برای توسعه همکاری‌ها با ایران تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه با اشاره به عزم مسؤلان این کشور برای اجرای توافقات صورت گرفته با ایران در سفر سال گذشته دکتر رئیسی به این کشور، از اجرایی شدن بخشی از این توافقات خبر داد.

کد خبر 748120

دیگر خبرها

  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • عروس بزرگ امام چرا همسرش را «داداش» صدا می‌زد؟
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی
  • نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • تامین منافع متقابل در تعامل ایران و کشور‌های آفریقایی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران