Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی زنجان گفت: دیشب یک عدد تابوت تقلبی سفالی منقش به خط میخی فارسی باستان از قاچاقچیان اشیاء تاریخی و فرهنگی کشف شد .

سرهنگ مرادی با بیان اینکه درون این تابوت یک مجسمه فلزی قرار دارد که پس ازباز شدن ارزش تاریخی آن مشخص می شود افزود: 6 نفر در این خصوص دستگیرشدند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این قاچاقچیان سعی در فروش این تابوت و خروج  از کشور داشتند که با اقدامات اطلاعاتی عملیاتی صورت گرفته از یک ماه پیش تا کنون موفق نشدند به مقاصد خود برسند.

ابوالفضل عالی، مسئول پژوهش های اداره کل میراث فرهنگی زنجان هم اضافه کرد: جنس تابوت از سفال است که متنی به خط میخی فارسی باستان بر روی آن به خوبی کپی شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون بعلت بسته بودن در تابوت هیچ اظهار نظری درخصوص این مجسمه و اصل یا تقلبی بودن آن نمی توان اعلام کرد .

سرهنگ مرادی در خصوص نقوش روی تابوت گفت: در این اثر تلاش شده با کپی نمادها و خط میخی فارسی باستان همچون بزهای نشسته روبروی هم، آتشدان و گل های لوتوس آنرا متعلق به دوره هخامنشی نشان دهند.

انتهای پیام/ن

کشف اشیایی تاریخی در زنجان

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۷۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان

سپهر زارعی معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: یک دستدار میراث فرهنگی ۹ شئ تاریخی به دست آمده در شهرستان حاجی آباد را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل داد.

وی افزود: این اشیاء شامل سکه، انگشتر و مهر متعلق به دوره ساسانی، صفویه و قاجاریه است.

معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: اشیاء پس از بررسی نهایی به موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • می گوید: جسد موجود در تابوت‌ها سالم بودند اما...+ عکس | ماجرای ویدئوی جنجالی تابوت‌های باستانی خوزستان چیست؟
  • اسراری که گورهای تاریخی افشا کردند
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند
  • ماجرای ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی چیست؟
  • ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی مربوط به سال ۱۳۹۸است
  • از باستان‌شناسی خلیج‌فارس غافل مانده‌ایم
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان