Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-05@02:19:08 GMT

تولید میگو ۶۰هزار تُن افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۰۷۲۶۷

تولید میگو ۶۰هزار تُن افزایش می‌یابد

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران از رشد جهشی تولید میگوی پرورشی کشور تا دو سال آینده خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، حسینعلی عبدالحی گفت : پرورش دهندگان و تولیدکنندگان میگوی پرورشی به بلوغ تولید رسیده اند.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران ادامه داد: همچنین رغبت سرمایه گذاران بخش خصوصی به صادرات میگوی پرورشی افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پرورش دهندگان و فعالان پرورش و صادرات میگوی پرورشی از سود قابل قبول سرمایه گذاری در این بخش از صنعت شیلات برخوردار هستند.

به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، پرورش دهندگان موفق شده اند با استفاده از دانش و فناوری در امر تولید و آگاهی از چگونگی کنترل بیماری هر سال تولید میگوی پرورشی را بیشتر می کنند.

وی اظهار داشت : همکاری سازمان شیلات ایران و سازمان دامپزشکی نیز نقش بسیار مهمی در کمک به پرورش دهندگان و کنترل بیماری داشته است.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران تاکید کرد: تا حداکثر دو سال آینده شاهد رشد جهشی در تولید میگوی پرورشی کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شد امسال تولید میگوی پروری حداقل به ۳۰ هزار تن برسد، گفت : تولید نهایی میگوی ۹۶ به ۲۷ هزار تن می رسد.

عبدالحی خاطرنشان کرد : تولید سالانه میگوی پرورشی ایران باید تا پایان برنامه ششم توسعه به ۶۰ هزار تن برسد که دست یافتنی است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، بیماری ویروسی را مهم ترین مشکل پیش روی پرورش دهندگان اعلام کرد و گفت : با بالابردن دانش پرورش دهندگان می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

به گفته وی، در اوایل تولید میگو حدود ۱۲ هزار تن در چهار هزار و ۷۰۰ هکتاری تولید می شد اما با افزایش بیش از دو برابری سطح کشت، تولید سالانه میگوی به بالای ۲۵ هزار تن رسیده است.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران یادآور شد: پارسال بیشترین تولید میگو به ترتیب در استان های هرمزگان، بوشهر، گلستان، خوزستان و سیستان و بلوچستان صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر همواره بیشترین میزان تولید میگوی پرورشی کشور را به خود اختصاص می دهد، گفت: پارسال به دلیل شیوع بیماری لکه سفید در مزارع استان بوشهر، تعداد زیادی از میگوهای تولید این استان نابود شد.

عبدالحی به تلاش برای جذب سرمایه گذاران خارجی در صنعت شیلات ایران اشاره کرد و گفت: در چند سال اخیر همایش های مختلفی با همراهی کشورهای فرانسه، نروژ، چین و تایلند برپا شد که هدف ما ارتباط کشورها با یکدیگر در زمینه توسعه تولید آبزی بوده است.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران بیان کرد : چندین طرح با کشورهای مختلف منعقد شده است که مهم ترین آن همکاری با فرانسه در قشم برای راه اندازی یک مرکز تکثیر ماهیان دریایی بوده و دیگری مربوط به پرورش میگو در هرمزگان با همکاری یک شرکت دیگر از این کشور است.

وی تاکید کرد: همچنین سرمایه گذاری یک شرکت دیگر فرانسوی در زمینه تولید قزل آلا انجام شده است و شرکت‌های بزرگ تایلندی برای مذاکره با ایران در زمینه شیلات علاقه نشان داده اند و چندین سفر برای بازدید از روند تولید آبزی در کشور صورت گرفته و مذاکراتی در حال انجام است.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۷۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به بازگشت ۲۳۹ واحد غیر فعال بخش کشاورزی به چرخه تولید، بیان کرد: در دولت سیزدهم ۲۳۹ واحد غیر فعال بخش کشاورزی که ۱۶ واحد آن واحد پرورش مرغ گوشتی بود به چرخه تولید بازگشت.

سید عماد شاهرخی‌ سیزدهم اردیبهشت در نشست با مدیرکل دفتر ترویج، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان امور اراضی کشور با اشاره به افزایش تولید در بخش کشاورزی اظهار کرد: تولید گندم از ۱۲۳ هزار تن دولت دوازدهم  به ۵۳۰ هزار تن در دولت سیزدهم افزایش پیدا کرده است، در حوزه  گلخانه هم سطح زیر کشت از ۷۸ به ۱۳۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

به گفته وی سطح زیر کشت دانه‌های روغنی از ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار به ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه ضایعات یکی از چالش‌های بخش کشاورزی استان است، بیان کرد: برای رفع این مشکل باید از ادوات به روز در حوزه برداشت استفاده کرد.

به گفته شاهرخی پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در بخش کشاورزی باعث تامین ادوات و تجهیزات مورد نیاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۶ هزار تن کاهش مصرف آرد را در استان داشتیم، گفت: ۲۶ هزار تن کاهش مصرف آرد  معادل ۵۰۰ میلیون تومان است.

شاهرخی با بیان اینکه سالانه ۴۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان داریم که ۳۰ درصد بیشتر  از نیاز استان است، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۲۰۰ تن مرغ مازاد در استان ذخیره سازی شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه ۲۳ درصد از اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است، افزود: ۱۸ تا ۲۰ درصد از تولید ناخالص استان هم مربوط به بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت:  از ۳۰ هزار اشتغالی که سال گذشته در سامانه رصد  ثبت شده بود ۳۱۰۰ مورد مربوط به بخش کشاورزی بود.

به گفته شاهرخی در دولت سیزدهم ۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با ظرفیت ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم
  • ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است
  • ارائه تسهیلات کم بهره برای جهش تولیدات شیلاتی در استان بوشهر
  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • احیای ۲۳۹ واحد راکد کشاورزی در لرستان
  • طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت
  • ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند/ افزایش اردوهای دانش آموزی