Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@18:00:04 GMT

تولید میگو تا ۶۰ هزار تن افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۰۶۳۵۳

تولید میگو تا ۶۰ هزار تن افزایش می‌یابد

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران از رشد جهشی تولید میگوی پرورشی کشور تا دو سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، حسینعلی عبدالحی گفت : پرورش دهندگان و تولیدکنندگان میگوی پرورشی به بلوغ تولید رسیده اند.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران ادامه داد: همچنین رغبت سرمایه گذاران بخش خصوصی به صادرات میگوی پرورشی افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پرورش دهندگان و فعالان پرورش و صادرات میگوی پرورشی از سود قابل قبول سرمایه گذاری در این بخش از صنعت شیلات برخوردار هستند.

به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، پرورش دهندگان موفق شده اند با استفاده از دانش و فناوری در امر تولید و آگاهی از چگونگی کنترل بیماری هر سال تولید میگوی پرورشی را بیشتر می کنند.

وی اظهار داشت : همکاری سازمان شیلات ایران و سازمان دامپزشکی نیز نقش بسیار مهمی در کمک به پرورش دهندگان و کنترل بیماری داشته است.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران تاکید کرد: تا حداکثر دو سال آینده شاهد رشد جهشی در تولید میگوی پرورشی کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شد امسال تولید میگوی پروری حداقل به ۳۰ هزار تن برسد، گفت : تولید نهایی میگوی ۹۶ به ۲۷ هزار تن می رسد.

عبدالحی خاطرنشان کرد : تولید سالانه میگوی پرورشی ایران باید تا پایان برنامه ششم توسعه به ۶۰ هزار تن برسد که دست یافتنی است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، بیماری ویروسی را مهم ترین مشکل پیش روی پرورش دهندگان اعلام کرد و گفت : با بالابردن دانش پرورش دهندگان می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

به گفته وی، در اوایل تولید میگو حدود ۱۲ هزار تن در چهار هزار و ۷۰۰ هکتاری تولید می شد اما با افزایش بیش از دو برابری سطح کشت، تولید سالانه میگوی به بالای ۲۵ هزار تن رسیده است.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران یادآور شد: پارسال بیشترین تولید میگو به ترتیب در استان های هرمزگان، بوشهر، گلستان، خوزستان و سیستان و بلوچستان صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر همواره بیشترین میزان تولید میگوی پرورشی کشور را به خود اختصاص می دهد، گفت: پارسال به دلیل شیوع بیماری لکه سفید در مزارع استان بوشهر، تعداد زیادی از میگوهای تولید این استان نابود شد.

عبدالحی به تلاش برای جذب سرمایه گذاران خارجی در صنعت شیلات ایران اشاره کرد و گفت: در چند سال اخیر همایش های مختلفی با همراهی کشورهای فرانسه، نروژ، چین و تایلند برپا شد که هدف ما ارتباط کشورها با یکدیگر در زمینه توسعه تولید آبزی بوده است.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران بیان کرد : چندین طرح با کشورهای مختلف منعقد شده است که مهم ترین آن همکاری با فرانسه در قشم برای راه اندازی یک مرکز تکثیر ماهیان دریایی بوده و دیگری مربوط به پرورش میگو در هرمزگان با همکاری یک شرکت دیگر از این کشور است.

وی تاکید کرد: همچنین سرمایه گذاری یک شرکت دیگر فرانسوی در زمینه تولید قزل آلا انجام شده است و شرکت‌های بزرگ تایلندی برای مذاکره با ایران در زمینه شیلات علاقه نشان داده اند و چندین سفر برای بازدید از روند تولید آبزی در کشور صورت گرفته و مذاکراتی در حال انجام است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۶۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با عنوان IRANEXPO ۲۰۲۴ از امروز ۸ تا ۱۲ اردیبهشت برابر با ۲۷ آوریل تا ۱ می ۲۰۲۴ در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.   نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سه هزار تاجر و بازرگان خارجی از کشور‌های مختلف دنیا در هفت گروه کالایی، صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات؛ صنعت؛ فرش دستباف؛ صنایع‌دستی و گردشگری؛ دارو، تجهیزات پزشکی و محصولات شیمیایی؛ صنعت ساختمان و خدمات فنی و مهندسی و گروه پتروشیمی برگزار می‌شود و موسسه رازی نیز به عنوان بزرگترین مرکز تحقیق و تولید واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک در ایران و منطقه در این رویداد حضور خواهد داشت.   گفتنی است: اولین بار نمایشگاه ایران اکسپو (نمایشگاه توانمندی‌های صادرات جمهوری اسلامی ایران) سال ۱۳۹۲ در ایران برگزار شد.   این نمایشگاه بزرگترین رویداد تجاری در ایران است که به منظور ارتباط با بازار‌های بین‌المللی و معرفی توانمندی‌های صادراتی صنایع ایران برگزار می‌شود. نقش این نمایشگاه در صادرات تولیدات ایران حائز اهمیت است. این رویداد فرصتی استثنایی برای تولیدکنندگان داخلی فراهم می‌کند تا با هزینه‌ای معقول، محصولات خود را به تجار و بازرگانان بین‌المللی معرفی کنند و به این ترتیب، ظرفیت‌های خالی کارخانه‌ها را پر کرده و به سمت افزایش صادرات حرکت کنند. همچنین، این نمایشگاه به عنوان یک پل ارتباطی بین تولیدکنندگان ایرانی و بازرگانان خارجی عمل می‌کند و امکان برقراری تعاملات تجاری و شبکه‌سازی را فراهم می‌کند.

دیگر خبرها

  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • پخت ۱۰ کیلو چلو میگو توسط آشپز مشهور هندی (فیلم)
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکان سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان