Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مجتمع معدنی سرب و روی انگوران گفت: با توجه به اینکه استخراج در بخش زیرزمینی معدن انگوران از بهمن ماه سال گذشته استارنت خورده است،عملا برای ۲۰۰ نفر در این بخش اشتغال زایی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «منصور شبانی» امروز در گفت‌وگو با خبرنگار شمیم ماهنشان  با اشاره به اینکه قلب تپنده اقتصاد استان زنجان معدن انگوران است ،اظهارداشت: معدن انگوران، بزرگترین ظرفیت معدنی خاورمیانه را دارد و ۸۳ درصد از خاک تولیدی این معدن در واحدهای فراوری مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۹۴ مورد از کارخانه های سرب و روی، مجمعوعا از مجموعه معدنی سرب و روی انگوران تغذیه می شوند، افزود: از سال ۸۵ برنامه ریزیهایی برای استخراج ماده معدنی سولفور به روش زیرزمینی در این معدن آغاز و عملیاتی شده است.

مدیر مجتمع معدنی سرب و روی انگوران گفت: قسمتی از ماده معدنی حدود ۳۵ هزار تن استخراج و طبق برنامه ریزیهای انجام شده قرار است به محض اینکه تمام ماده معدنی استخراج شد محل استخراج را با ماده بتنی پر شود.

شبانی اظهار داشت: علاوه بر همه اینها، این روزها ماده معدنی تراورتن با یک ذخیره نسبتا بالایی به سبد محصولات سرب و روی انگوران اضافه شده است.

وی افزود: ذخیر قابل برداشت معدن تراورتن حدود ۳۴ میلیون تن است که بزرگترین ذخیره تراورتن خاورمیانه به شمار می رود.

مدیر مجتمع معدنی سرب و روی انگوران با بیان اینکه هرساله راندمان بهره‌ورری معدن بالا می رود گفت: با حرکت جهادی مدیران وکارگران در این مجتمع شعار اقتصاد مقاومتی و اشتغال و تولید در این بخش محقق شده است.

شبانی اظهارداشت: طبق پیش بینی های انجام شده امسال قرار است ۷۵۰ هزار تتن ماده سرب و روی از این معدن تولید و به کارخانجات فراروری سرب و روی ارسال شود.

*استخراج ماده معدنی از مرز ۴۳۷ هزار تن گذشت

مدیر مجتمع سرب و روی انگوران گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری مجموع استخراج ماده معدنی از مرز ۴۳۷ هزار تن گذشت.

 شبانی اظهارداشت : طبق برنامه می بایست ۳۵۳ هزار تن ماده معدنی در بخش های مختلف معدن روباز استخراج می شد که مجموع استخراج ماده معدنی از مرز ۴۳۷ هزار تن گذشت.

وی  افزود: این افزایش تولید، تحقق ۱۲۴ درصدی برنامه را نشان می دهد.

شبانی خاطر نشان کرد: در بخش ارسال ماده معدنی نیز تا پایان شهریورماه ۹۶ بیش از ۴۱۱ هزار تن ماده معدنی به شرکت های خریدار خاک طبق سهمیه بندی ارسال شده است.

مدیر مجتمع سرب و روی انگوران گفت: این مجتمع شامل ۳ بخش روباز، زیرزمینی، (طرح سولفوره) و تراورتن بوده که بخش زیرزمینی در حال حاضر در مرحله تجهیز و آماده سازی قرار دارد.

شبانی اظهارداشت: معادن دیگری از جمله معدن سنگ آهن صاحب سقز استان کردستان و همچنین معدن مس بایچه باغ شهرستان ماهنشان به عنوان زیرمجموعه مجتمع معدنی انگوران نیز معرفی شده اند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۵۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: سطح زیر کشت گل محمدی این استان به دلیل خشکسالی و افت چاه‌های آبیاری حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است. محمد میری گفت: سطح زیر کشت گل محمدی در خراسان رضوی از هزار و ۳۲۷ هکتار در سال ۱۴۰۱ به حدود یک هزار و ۲۰۰ هکتار در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است.   او با بیان اینکه برداشت گل از اواسط اردیبهشت ماه جاری در مناطق گرمسیر به ترتیب تا سایر مناطق آغاز می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲ هزار و ۸۰۰ تن گل محمدی‌تر در استان برداشت شود.   معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: اکنون در استان تعداد ۲۵ واحد صنایع بزرگ گلاب‌گیری و فراوری گل محمدی و حدود ۳۰۴ واحد سنتی فعالیت می‌کنند.   میری با بیان اینکه میزان اشتغالزایی در طول دوره برداشت گل محمدی حدود ۴۲۰ هزار نفر روز است، افزود: امسال تولید گل محمدی در خراسان رضوی، ۲ هزار و ۸۰۰ تن پیش‌بینی شده است.    

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • مجتمع فرشته جنوبی تبریز امسال به بهره برداری می‌رسد
  • کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی
  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • انجام عملیات حفاری تحت نظارت آب منطقه‌ای/استخراج از معدن با بیل مکانیکی انجام می‌شود
  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • برداشت جو قصیل در قم
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود