Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج-ایرنا- نماینده عالی دولت در استان البرز عصر دوشنبه با حضور در مجموعه شرکت های داروسازی سیناژن در شهرستان فردیس بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی در این بازدید وضعیت کاری این مجموعه بزرگ دارویی کشور را مورد بررسی قرار داد.
شرکت تولیدی تحقیقاتی سیناژن با تولید داروی اینترفرون بتا برای اولین بار در سال 85 وارد عرصه تولید شد و اکنون با مجموع 7 شرکت و تولید بیش از 17 قلم دارو توانسته علاوه بر صرفه جویی ارزی در کشور، به لحاظ کیفیت و مرغوبیت در ردیف داروهای مشابه خارجی قرار گرفته و با قیمت پایین تر در عرصه بازار بین المللی دارو با آنها رقابت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شرکت سیناژن سال گذشته 40 میلیون یورو صادرات دارو به کشورهای روسیه، قزاقستان، سوریه، مالزی، ترکیه، ارمنستان، لبنان و آذربایجان داشته است.
داروهای سینورا، سینوپار، سیناتروپین و سینال اف نسل داروهای با تکنولوژی بالا و در دسته داروهای مونوکلونال آنتی بادی از جمله تولیدات این واحد دارویی به شمار می رود که برای درمان بیماری های خود ایمنی، پوکی استخوان، هورمن رشد و نازایی مورد استفاده قرار می گیرد.
شرکت سیناژن با ایجاد شغل برای مجموعه ای از جوانان و متخصصین برتر، ضمن تأمین نیازهای دارویی داخل ، بطور میانگین سالانه بیش از 300میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه داشته است.
چندی پیش داروی 'سینورا' با نمونه خارجی Adalimumab' '، توسط وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی کشور رونمایی شد، این دارو سالانه با صرف هزینه ای بالغ بر 15 میلیارد دلار در ردیف پرفروش ترین داروی دنیا قرار دارد.
تولید این دارو توسط سیناژن علاوه بر تسهیل در دسترسی مردم با قیمت پایین تر، برای کشور نیز صرفه جویی ارزی به همراه دارد.
6155/7413خبرنگار: معصومه مهتاب ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۷۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروی ایرانی SMA به مرحله ارزیابی کیفی رسید

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حیدر محمدی، درباره تولید داخلی داروی بیماران SMA اظهار کرد: یک شرکت دانش‌بنیان در مسیر تولید داروی داخلی بیماران SMA گام برداشته است و داروی تولیدی در مرحله «ارزیابی کیفی» و سپری کردن مباحث آزمایشگاهی است. اگر نمونه داخلی داروی بیماران SMA تاییدیه‌های لازم را کسب کند، حدود خرداد ماه وارد مرحله تولید شود.

بیشتر بخوانید: دارویی که باید فقط در بیمارستان تزریق شود

وی با بیان اینکه درباره امور مطالعاتی و پژوهشی نمی‌توان به طور دقیق اظهار نظر کرد، افزود: شرکت دانش‌بنیانی که در مسیر تولید داروی ایرانی بیماران SMA گام برداشته، وعده داده است که شاید در خرداد ماه بتوانیم تولید این دارو را آغاز کنیم. امیدواریم که مشکلی در زمینه تولید داروی داخلی بیماران SMA پیش نیاید و در مسیر تامین این دارو گام برداریم.

رئیس سازمان غذا و دارو درباره توزیع نمونه خارجی داروی بیماران SMA گفت: نمونه خارجی داروی بیماران SMA را نیز طی ۲ مرحله وارد کشور کرده‌ایم و براساس اولویت‌های تعریف شده در اختیار جامعه هدف قرار دادیم. آن دسته از بیمارانی که جزو گروه «اولویت اول» بودند داروی وارداتی را مصرف کرده‌اند. گروه «اولویت دوم» نیز در حال دریافت این دارو هستند که شرایط آنها باید ارزیابی شود. ارائه دارو برای سایر بیماران مبتلا به SMA که جزو سایر اولویت‌ها هستند مستلزم بررسی اثربخشی دارو است.

وی درباره هزینه‌های واردات نمونه خارجی داروی بیماران SMA به ایسنا گفت: به طور قطع داروی تولید داخلی این بیماران نسبت به نمونه خارجی ارزان‌تر و توجیه‌پذیرتر است.

محمدی ادامه داد: موضوع مطالعات هم‌ارز زیستی در خصوص داروهای شیمیایی مطرح می‌شود اما بررسی‌های ارزیابی بالینی درخصوص داروهای بیولوژیک انجام می‌شود. بازهم تاکید می‌کنم شرکت دانش‌بنیانی که در مسیر تولید داروی بیماران SMA گام برداشته، قول داده است که بتوانیم این دارو را در خرداد ماه ارائه کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229855 برچسب‌ها دارو

دیگر خبرها

  • «داروی رشد مجدد دندان» تولید شد
  • گزارش واردات ۳۷۳ شرکت تولیدی و واردکننده دارو
  • داروی ایرانی SMA به مرحله ارزیابی کیفی رسید
  • داروی ایرانی SMA در چه مرحله‌ای است؟
  • احتمال عرضه داروی ایرانی SMA در خرداد
  • روند تامین داروهای بیماران خاص و صعب اعلام شد
  • هیچ محدودیتی برای تأمین داروی بیماران خاص اعمال نمی‌شود
  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد