Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يک نقاشي متعلق به وينستون چرچيل سياستمدار و نخست‌وزير اسبق انگليس به حراج گذاشته شده است. به گزارش خبرنگار اجتماعي خبرگزاري تسنيم، نام "چرچيل" را معمولاً به خاطر تجارب تکان‌دهنده‌اي که در يکي از تاريک‌ترين دوره‌هاي تاريخ يعني روزهاي جنگ جهاني به ياد مي‌آوريم.
بر اساس گزارش تلگراف، اما يک نقاشي مشهور که قرار است طي هفته جاري در يکي از معروف‌ترين حراجي‌هاي لندن به فروش گذاشته شود امضاي "وينستون چرچيل" را به خود مي‌بيند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


"وينستون" حدود 544 اثر دارد و مربوط به ده 1920 و بعد از آن مي‌شود که او به عنوان سرگرمي به کشيدن آنها پرداخت و بعدها به عنوان بخش جدايي‌ناپذير زندگي وي تبديل شد.


Winston Churchill and his wife at their home Chartwell
کار نهايي او، درست قبل از مرگ وي در سال 1965 با نام "مکان ويژه اي در جهان" (most special place in the world) خلق شد که تصويري از خانه او در Chartwell در جنوب شرقي انگلستان است که براي بيش از چهل سال، خانه "وينستون" بود.
همچنين بخوانيد:نامه قرباني "تايتانيک" رکورد جهاني فروش را شکست
در حال حاضر اثري از وي به نام «ماهي قرمز در حوضچه چارتول» (The Goldfish Pool At Chartwell) که پيش از اين هرگز به نمايش عمومي درنيامده است بايد در حراج فروخته شود و انتظار مي‌رود که ارز اين اثر به 80 هزار پوند برسد.

پيشتر اثر ديگري از "وينستون" که متعلق به دخترش مري بود، در سال 2014 به قيمت 1.8 ميليون پوند فروخته شد.
هيچکدام از آثار چرچيل در زمان حياتش فروخته نشد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۷۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی نسخه کمیاب از قرآن در حراجی ساتبیز لندن

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، ایکنا به نقل از دیلی صباح نوشت: نسخه‌ای دست‌نویس از قرآن که به سفارش منیره سلطان، دختر سلطان عبدالمجید اول عثمانی، در حراجی ساتبیز در لندن به فروش گذاشته شده بود  به قیمت ۱۱۴۳۰۰ پوند (تقریباً ۱۴۴۰۰۰ دلار) به فروش رسید و رکوردی را در این حراجی با عنوان «جهان اسلام و هنرهای هند» به ثبت رساند.

در این حراجی آثار متعددی به فروش رفت. قرآنی که با تذهیب استادانه به سفارش منیره سلطان در سال ۱۸۶۰ ساخته شد، به قیمتی بی‌سابقه فروخته شد. این اثر که توسط ابراهیم حقی، خطاط و صوفی مشهور اهل ارض روم در امپراتوری عثمانی نوشته شده بود، بین ۷۰ تا ۹۰ هزار پوند قیمت‌گذاری شده بود که در نهایت یک خریدار به قیمت ۱۱۴۳۰۰ پوند آن را خریداری کرد.

این اثر که به سفارش ابراهیم الهامی پاشا، شوهر منیره سلطان تولید شد یکی از بهترین نمونه‌های هنر ترکی محسوب می‌شود که ویژگی‌های هنر قرن هجدهم و به‌ویژه قرن نوزدهم عثمانی را نشان می‌دهد. در این حراج علاوه بر آثار مختلف خوشنویسان عثمانی، اقلام دیگری مانند کاشی‌های ازنیک، سجاده‌های نماز ابریشمی، گلیم، خنجر و چندین جام به قیمت هزاران پوند فروخته شد.

از جمله آثار دیگری که در این حراج فروخته شد، یک قرآن به خط نسخ متعلق به سال ۱۸۰۴ نوشته خطاطی به نام مصطفی رکیم و یک دفتر تمرین خوشنویسی متعلق به دهه ۱۷۳۰ به خط محمد شهری بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • داستان جذاب ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک | او که بود؟ +تصویر
  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی
  • ساعت طلای مسافر تایتانیک ۹۱ میلیارد تومان در حراجی فروخته شد
  • فروش ۲.۹ تن طلا در ۲۱ حراج/ امروز چقدر طلا فروخته شد؟
  • رکوردشکنی نسخه کمیاب از قرآن در حراجی ساتبیز لندن
  • پیام مدیر حوزه علمیه یزد در پی درگذشت والده شهیدان نیرنگ (حق شناس)
  • مرد نقاش، راز آتش زدن همسر و فرزندش را فاش کرد