Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه پنجمین دوره انتخابات هیئت‌های مذهبی در ۵ ابان ماه امسال همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی برگزار می‌شود گفت: تاکنون ۱۴۸ کاندیدا برای حضور در شورای هیئات مذهبی استان ثبت‌نام کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلیمن احمد رضایی عصر امروز در نشست خبری با موضوع برگزاری انتخابات شوراهای هیئت‌های مذهبی اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی بهترین فرصت برای حفظ دست آورده‌های نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هیئات مذهبی و هیئت تراز اسلامی ضامن بقاء اسلام است و باید بیان داشت که بقاء و دوام اسلام توسط امام حسین(ع) انجام شد و هیئات مذهبی ادامه دهندگان این راه هستند.

هیئات مذهبی به سمت هیئت تراز اسلامی بروند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: هیئات مذهبی باید فعالیت‌های خود را به سمتی سوق دهند که در مرحله نخست تمام نیاز فرهنگی جامعه را تامین و در مرحله بعد نیازهای اجتماعی مرتفع و تبدیل به هیئت تراز اسلامی شود.

رضایی بیان کرد: در هیئات مذهبی سخت‌افزار خوب فراهم شده است اما مسئولان هیئات باید تدبیری بیاندیشند و در حوزه نرم‌افزاری از آنچه که امروز هستند ارتقاء پیدا کرده تا شاهد رشد چشمگیر هیئات در این حوزه نیز باشیم.

وی افزود: سکانداران هیئات مذهبی در استان انسان‌های متدین، مخلص و دلسوزی هستند که از عمر و مال خود برای رشد و تعالی هیئات مذهبی و دین هزینه می‌کنند.

بیش از 90 هزار هیئت مذهبی در کشور فعالیت دارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری انتخابات شورای هیئات مذهبی اظهار داشت: تشکیل شورای هیئات مذهبی امروز برای هیئات یک ضرورت است و نمی‌شود در ایران اسلامی بیش از 90 هزار هیئت مذهبی فعالیت داشته باشد و فاقد یک مرکز ساماندهی و حمایت از این تعداد هیئت بود.

رضایی با اشاره به اینکه تشکیل هیئات مذهبی یک ضرورت است،گفت: از سال 1380 نخستین شورای هیئات مذهبی در کشور شکل گرفت که 5 آبان ماه امسال نیز شاهد برگزاری انتخابات پنجمین دوره شوراهای هیئات مذهبی همزمان باسراسر کشور در استان خراسان جنوبی نیز خواهیم بود.

وی افزود: هیئت در 3 بخش به صورت شهرستانی، استانی و مرکزی فعالیت می‌کند به گونه‌ای که جلسات شورای شهرستانی هر یک ماه و جلسات شورای استانی هر دوماه و جلسات شورای مرکزی به صورت فصلی یک مرتبه برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اهداف برگزاری شورای هیئات مذهبی تصریح کرد: هدف از برگزاری این شورا ایجاد انسجام، تحکیم، وحدت و هماهنگی فکری و عملی در فعالیت‌های هیئات مذهبی، استفاده از توان روحانیون و نیروهای هیئات مذهبی، جلب مشارکت و همکاری مردمی از طریق شناسایی و تاسیس صدور مجوز هیئات مذهبی است.

148 نفر کاندیدا برای حضور در شورای هیئات مذهبی استان ثبت نام کردند

رضایی بیان کرد: در این انتخابات شهرستان‌های که بین 20 تا 50 هیئت مذهبی دارند 5 عضو اصلی و یک عضو علی‌البدل دارند و شهرستان‌هایی که 50 تا 150 هیئت مذهبی دارند 7 عضو اصلی و دو عضو علی‌البدل و شهرستان‌های که 150 تا 500 هیئت مذهبی دارند 9 عضو اصلی و 3 عضو عدل‌البدل می‌توانند در این شورا داشته باشند.

وی افزود: تاکنون 148 نفر کاندیدا برای حضور در شورای هیئات مذهبی استان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد 87 نفر به عنوان عضو اصلی و 24 نفر به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب خواهند شد.

برگزاری انتخابات شوراهای هیئات مذهبی در 13 حوزه انتخابه استان

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: انتخابات شوراهای هیئات مذهبی در 13 حوزه انتخابه استان از ساعت 9 الی 11 روز جمعه 5 آبان ماه به صورت همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

رضایی بیان کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته امسال در مراسم ماه محرم و به ویژه دهه نخست این ماه حداقل آسیب‌ها را شاهد بودیم و وضعیت هیئت‌های مذهبی، مداحان و ایستگاه‌های صلواتی وضعیت مطلوبی نسبت به سال‌های گذشته بود اما نسبت به ایداه‌آل فاصله داریم که در این راستا باید بیشتر تلاش شود.

وی همچنین به کمک‌های سازمان تبلیغات اسلامی به هیئات مذهبی استان شاره کرد و گفت: در ماه محروم و صفر امسال 96 تن برنج، 60 تن مرغ منجمد، 30 تن گوشت قرمز در بین هیئات مذهبی استان توزیع شده و اخیراً نیز 30 تن برنج و 20 تن شکر اعلام شده که در حال توزیع در سطح هیئات مذهبی استان است.

انتهای پیام/

R41348/P1377/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۹۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان در قالب کتابی به دو زبان زنده دنیا ترجمه شده و در اختیار سرمایه‌گذاران و تجار قرار می‌گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی جعفری با اشاره به نمایشگاه ایران اکسپو 2024 در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نمایشگاه ایران اکسپو 2024، اتفاق بی‌نظیر همدلی و همراهی بخش خصوصی و دولتی را شاهد هستیم. 

وی تصریح کرد: از روز گذشته که نمایشگاه افتتاح شد، نشست‌های دو جانبه‌ای بین بخش خصوصی خراسان جنوبی و دیگر استان‌ها برگزار شده که نتایج امیدوارکننده‌ای به همراه داشته است. 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به حضور 84 کشور دنیا در این نمایشگاه گفت: حضور هیئت‌هایی از کشورهای ترکمنستان، تاجیکستان، کانادا، ترکیه و... در پاویون خراسان جنوبی با مذاکره‌های خوبی همراه بود. 

جعفری به حضور نماینده وزارت خارجه در استان در نمایشگاه اشاره کرد و گفت: برای استفاده حداکثری از حضور هیئت‌های تجاری و کنسولی برنامه‌ریزی شده است. 

وی از حضور هیئت مدیره اتاق بازرگانی و اتاق تعاون استان در نمایشگاه خبر داد و ادامه داد: برقراری ارتباط با تجار و سرمایه‌گذاران دیگر استان‌ها و حتی در حوزه بین‌المللی هم در دستور کار است. 

به گفته وی؛ نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران اکسپو 2024، فرصت مناسبی برای عرضه و معرفی تمام ظرفیت‌های استان به ویژه سه زنجیره ارزش گوهرسنگ‌ها، زرشک و بنتونیت است. 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: 110 فرصت اقتصادی خراسان جنوبی در قالب کتابی به دو زبان زنده دنیا ترجمه شده و در اختیار سرمایه‌گذاران و تجار قرار می‌گیرد. 

جعفری ادامه داد: زنجیره‌های ارزش استان (گوهرسنگ‌ها، زرشک و بنتونیت) هم به 5 زبان ترجمه شده‌اند. برای کتاب‌های فرصت‌های سرمایه‌گذاری و زنجیره‌های ارزش استان بارکد -رمزینه - تعریف شده است و این رمزینه‌ها دسترسی افراد به اطلاعات کامل و جامع درباره ظرفیت‌های استان را تسهیل می‌کند. 

به گفته وی؛ 40 شرکت سرمایه گذاری در حوزه زنجیره‌های ارزش و 60 هیئت تجاری از خراسان جنوبی در این نمایشگاه حضور دارند. 

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد
  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • مهرواره هوای نو؛ آماده‌سازی هیئات برای چهل‌واره دوم انقلاب
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • افزایش تعاملات دستگاه‌ها برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی