Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-06@14:22:31 GMT

سلیمی نمین: خنده ظریف کارساز نبود

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۱۰۰۰۹

سلیمی نمین: خنده ظریف کارساز نبود

به گزارش جهان نيوز؛ عباس سلیمی نمین عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد یاسوج با بیان اینکه تلقی ما از مذاکره باید این باشد که شرایط برای استفاده ایران تغییر کند، اظهار داشت: در مذاکره، نیرویی که خصومت دارد اجازه یک نتیجه برد برد را نمی‌دهد.
وی با تأکید بر اینکه هر مذاکره‌ای به سویی سوق پیدا می‌کند که بتواند شرایط مثبتی برای خود بسازد و نه یک امکان برای نیروی مقابل، افزود: نقض برجام در زمان اوباما آغاز شد و حاضر نبودند شرایطی را فراهم کنند که پیشرفت و گشایشی برای ایران فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با اشاره به اینکه در صورتی که به بهترین شکل منافع ایران لحاظ می‌شد باید مطمئن بودیم که آمریکایی‌ها هرگز پایدار نخواهند بود، ابراز کرد: ما در چارچوب برجام زیر بار یک رژیم حقوقی خاص رفتیم، یعنی برای اینکه روشنگری بین‌المللی کنیم، پذیرفتیم که ایران برای رسیدن به یک توافق حاضر است گذشت‌های ویژه‌ای داشته باشد.

سلیمی‌نمین با بیان اینکه ما در ارتباط با برجام دستاوردهایی داریم اما نه از طرف دشمنان قسم خورده خودمان، گفت: ما نباید اجازه می‌دادیم بین کشورهای ناهمگون اجماعی علیه ما شکل بگیرد زیرا دارای یک رویکرد علیه ایران نیستند.

وی هدف اول ایران از مذاکرات را برداشته شدن تحریم‌های غیر انسانی به معنای پذیرش مذاکره برای برداشتن تحریم‌ها عنوان و بیان کرد: برخی تحریم‌ها مانند دارو و قطعات هواپیما سابقه نداشت، هدف اصلی ایران برای مذاکره برداشته شدن تحریم‌ها بود و ورود ما یک سیاست آگاهانه و هوشمندانه بود.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با اشاره به اینکه عمده‌ تحریم‌ها از جمله تحریم‌های مربوط به سیستم بانکی همچنان از جانب آمریکا وجود داشته و حتی تشدید می‌شود، ابراز کرد: عدم اعتماد به آمریکا و مذاکره دو مقوله جدا از هم هستند، ما زیاد از آمریکا نقض عهد دیدیم و برجام نیز تجربه شد.

سلیمی نمین عنوان کرد: اینکه مذاکره بی‌فایده بوده دقیق نیست، در این مذاکره با برخی کشورها سود بردیم ولی در رابطه با آمریکا فقط یک تجربه دیگر کسب کردیم.

وی تأکید کرد: برای رساندن بخشی از جامعه به‌ویژه جونان به این نتیجه که آمریکا قابل اعتماد نیست پرداختن هزینه زیاد ضروری است و اگر برجام برای ما هیچ حاصل اقتصادی نداشته باشد، برای کسب یک تجربه موفق لازم است.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: امروز نباید بگویم برجام رفت زیرا برجام حاصل زحمات یک دولت است و البته اگر دولت خوش باوری را کنار می‌گذاشت می توانست توافق بهتری باشد، حتی رهبری بارها از مذاکره‌کنندگان یاد کرده است و البته به معنای نبود مشکل در روند نیست.
سلیمی نمین با بیان اینکه تاکید دولت برای استفاده از برجام در داخل یکی از مشکلات مهم در روند اجرای آن بود، عنوان کرد: برخی نیروهای دولت یازدهم از برجام به عنوان یک برگ برنده استفاده کردند.

وی با انتقاد از عدم استفاده از کارشناسان در مذاکرات، گفت: در هئیت مذاکره افرادی بودند که نقش شتاب‌دهنده داشتند تا هرچه سریع‌تر به یک توافق برسند که از جمله این افراد حسین فریدون بود.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با طرح این پرسش که امروز در ارتباط با آنچه ترامپ انجام می‌دهد آیا بیشتر باید متوجه داخل شویم یا کسب تجربه را بیشتر کنیم، بیان کرد: برخی با وجود نقض عهدهای ترامپ بیشترین توجه‌شان را به دولت داخلی معطوف می‌کنند، این رویکرد منطقی نیست زیرا در شرایط کنونی یک تجربه و شناخت جدید در حال شکل‌گیری است زیرا نزاع داخلی مانع این مهم است، ما در این شرایط نباید دنبال تسویه حساب با دولت باشیم.

سلیمی نمین اظهار کرد: روحانی در مورد مذاکرات دولت خاتمی با اروپایی‌ها کتابی نوشته که انتظار می‌رود جوانان مطالعه کنند زیرا در این قضیه شناخت خود را مورد توجه قرار نداد و البته نباید وارد این منازعه شویم.

وی با تأکید بر اینکه باید دنبال شکل‌گیری یک شناخت عمیق در یک فضای آرام باشیم، گفت: امروز فقط شاهد این نیستیم که هیئت حاکمه آمریکا در صدد نقض معاهده‌اش با ایران باشد، بلکه از چند معاهده خارج شدند پس این بحث محدود به ایران نیست.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با بیان اینکه جنبش دانشجویی فرصت مناسبی برای شناخت آمریکا به دست آورده است، گفت: 13 آبان نمادی از شناخت دانشجویان نسبت به آمریکا است و در این ایام تلاش کنید شناخت خودتان را مبنای تحلیل 13 آبان قرار دهید.

سلیمی نمین با بیان اینکه آمریکا همه معاهدات را نقض می‌کند پس چطور باید اعتماد کرد؟ گفت: آمریکا که معاهدات بین‌المللی را نقض می‌کند برخی در داخل برایشان این سوال پیش نمی‌آید و حاضر نیستند نقض عهدهای آمریکا را به چالش بکشند.

وی با اشاره به اینکه تریپ و خنده ظریف کارساز نبود، ابراز کرد: دولتی که نگاه خوش‌بینانه داشت هم نتوانست نتیجه بگیرد. منبع: تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۰۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد

محمود قلی‌زاده اظهار کرد: اخیرا تصاویر قطع درختان جنگلی منطقه سو‌های نمین در برخی از کانال‌های مجازی با عنوان نابودی درختان جنگلی فندقلو منتشر شده است که بعد از بررسی کارشناسی و پایش منطقه مورد ادعا، مشخص شد هیچ گونه قطع درختان در این منطقه رخ نداده است.

او ادامه داد: ادعای قطعی درختان جنگلی و انتشار تصویر هوایی آن از سوی کانال‌های مجازی مربوط به حوزه استحفاظی گیلان است و مربوط به محدوده جنگلی فندقلو در استان اردبیل نیست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: برای اثبات واقعیت و رد ادعای کانال‌های مجازی مبنی بر قطع گسترده درختان جنگلی آماده برگزاری تور خبری با حضور خبرنگاران هستیم تا وضعیت موجود جنگل فندقلو به صورت شفاف به مردم اطلاع‌رسانی شود.

قلی زاده ادامه داد: از انتقاد و نقد سازنده رسانه‌ها استقبال می‌کنیم و معتقدیم با نقد سازنده و پویا می‌توان مشکلات و کاستی‌های موجود را برطرف کرد.

او افزود: آماده برگزاری تور خبری با حضور خبرنگاران هستیم تا وضعیت موجود جنگل فندقلو به صورت شفاف به مردم اطلاع‌رسانی شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه گاهی آتش‌سوزی مقطعی در جنگل‌های استان اتفاق می‌افتد، افزود: با وجود استقرار نیروی‌های یگان حفاظت در جنگل‌های استان باز شاهد آتش‌سوزی در بخشی از مناطق جنگلی از سوی گردشگران و مسافران هستیم که در این زمینه هم مصمم هستیم با تکمیل و افزایش نیرو‌های یگان و جذب نیروی انسانی جدید به تعداد ۷۳ نفر در یگان، میزان آتش‌سوزی جنگل‌های استان را به حداقل برسانیم.

قلی زاده اظهار کرد: بر اساس قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، قانونگذار وظیفه حفاظت و صیانت از عرصه‌های ملی را به سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور داده و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز حسب وظیفه ذاتی و قانونی به‌طور شبانه‌روزی با سوداگران و متعدیان به اراضی ملی برخورد قانونی می‌کند.

او با قدردانی از تعامل و مساعدت دستگاه قضایی استان ادامه داد: این اداره کل بر اساس تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع هر گونه تخریب و تصرف عدوانی به عرصه‌های مذکور را احصا و مراتب را طی تشکیل پرونده تخلف به مرجع قضایی احاله می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی طبق اصل ۵۰ قانون اساسی وظیفه عمومی تلقی می‌گردد، افزود: مشارکت همه‌جانبه و آگاهانه اقشار مختلف و همکاری مردم، همیاران طبیعت و نیز دستگاه‌های اجرایی در حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی ضروری است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • هیچگونه قطع درختان جنگلی در فندقلو اتفاق نیفتاده است
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهید علی قرلی + تصاویر
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • مذاکره با بازیگران «عشق» ادامه دارد / نگارش فیلمنامه بر اساس واقعیت‌های اجتماعی
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟