Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، مرتضی ضرابی که روز دوشنبه به استان مرکزی سفره کرده است، در جلسه بررسی وضعیت آخرین دستاوردهای کشور در حوزه سلول های بنیادی بندناف در اراک اظهار داشت: امروز علم نگهداری و بهره گیری از سلول های بنیادی بند ناف در ایران بومی شده و حتی از کشورهای همجوار نیز برای این موضوع تقاضا وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان افزود: در حال حاضر ۱۰۰هزار نمونه خون بند ناف در بانک خون رویان موجود است که ۱۵ هزار نمونه از آن در تهران نگهداری می شود.

ضرابی بیان کرد: ذخیره سازی خون بند ناف به صورت عمومی و خصوصی انجام می شود که خون های اهدایی عمومی در اختیار بیماران نیازمند و خون های ذخیره شده خصوصی به اعضای همان خانواده ها تعلق می گیرد.

وی خاطرنشان ساخت: خون بند ناف نوزاد بین ۵۰ تا ۲۰۰ سی سی است که برای نگهداری در بانک خون باید در شرایط کاملا بهداشتی گرفته شود و این نمونه خون به مدت ۲۵ سال در حالت انجماد در گاز نیتروژن نگهداری می گردد تا در صورت لزوم از آن استفاده شود.

مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان توضیح داد: خون بند ناف برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد و امکان درمان ۸۰ درصد امراض با استفاده از سلول های بنیادی بند ناف وجود دارد.

ضرابی ادامه داد: بانک خون بند ناف رویان در حال حاضر تحقیقی را برای بررسی امکان درمان ۱۲۰ کودک مبتلا به فلج مغزی در دستور کار دارد تا تجربه لازم در این زمینه کسب شود.

وی تصریح کرد: همچنین به دنبال گسترش فعالیت خود در کشورهای متقاضی منطقه هستیم و تاکنون در این راستا تفاهم نامه هایی را نیز با پنج کشور تاجیکستان، آذربایجان، لبنان، عمان و عراق به امضا رسانده ایم.

مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان اضافه کرد: در فرآیند گرفتن خون بند ناف نوزاد، دقت متخصصان به حجم خون دریافتی، روند خونگیری، سرعت و جلوگیری از بروز آلودگی بسیار مهم است و بهتر است خونگیری‌ها از داخل رحم انجام پذیرد.

در این جلسه همچنین، حسن طاهر احمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به منظور اینکه موضوع ذخیره سازی خون بند ناف در جامعه ترویج پیدا کند نیازمند اطلاع رسانی هستیم و باید مردم از مزایای این مهم مطلع شوند.

وی بیان کرد: در این رابطه باید راهکارهایی اندیشیده شود تا دهک های پایین و خانوارهای کم بضاعت نیز اهمیت موضوع را دریافته و برای آن اقدام کنند چرا که با استفاده از سلول های بنیادی نجات جان بیماران زیادی ممکن شده و بسیاری از امراض صعب العلاج درمان خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان ساخت: در حال حاضر دو هزار مورد خون بندناف در استان مرکزی دریافت و ذخیره سازی شده که باید روند افزایش بیشتری داشته باشد و در آینده نزدیک به ۳۰ هزار مورد برسد.

true برچسب ها : بانک خون بند ناف حوزه بهداشت و درمان مرتضی ضرابی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۰۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرد

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوب نوروزی ظهر دوشنبه در نشست خبری ششمین کنفرانس فیزیک بنیادی ایران که در دانشگاه قم برگزار شد، اظهار کرد: ششمین کنفرانس فیزیک بنیادی ایران به منظور تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید و مشارکت مردم به دو صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم بیان کرد: حضور اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در عرصه پژوهش گامی برای تحقق جهش تولید است.

وی افزود: نشر کتاب به زبان‌های خارجه ویژه برخی دانشگاه‌های بین المللی در دستورکار دانشگاه قم قرار دارد.

نوروزی ابراز کرد: سه عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرده و ما در تلاش هستیم تا حائز رتبه علمی شویم.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم خاطرنشان کرد: کنفرانس فیزیک بنیادی با مشارکت یکی از ارکان وزارت دفاع برگزار می‌شود.

کد خبر 6092211

دیگر خبرها

  • ۳ عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرد
  • کشف ۵۰۰ میلیون ریال چک‌پول تقلبی در ایوان
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بندناف نوزاد در هرمزگان
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • افزایش30 درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد