Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@19:59:50 GMT

چگونه از قاچاق بودن یا نبودن "گوشی‌" خود مطلع شویم؟

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۱۰۹۳۱

چگونه از قاچاق بودن یا نبودن 'گوشی‌' خود مطلع شویم؟

ابراهیم درستی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مردم می‌توانند با شماره‌گیری کد #۰۶#* یا با بررسی کارتن یا گوشی خریداری شده کد ۱۵ رقمی IMEI گوشی تلفن همراه خود را به شماره سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۸۸۷ ارسال کنند تا از قاچاق بودن یا نبودن آن اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: در صورتی که تلفن همراه به صورت رسمی وارد شده باشد، این پیام متنی در پاسخ برای ارسال‌کننده پیامک، ارسال می‌شود که "شماره درخواستی برای کالاهای زیر ثبت شده است" اما در صورتی که تلفن همراه مورد نظر از طریق مبادی غیر رسمی و قاچاق به کشور وارد شده باشد، متقاضی با چنین پیامکی مواجه می‌شود که " شماره استعلام شده در پنجره واحد تجارت فرامرزی ثبت نشده است".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه لوازم صوتی، تصویری و موبایل ادامه داد: البته مردم اگر تا ۲۸ مهرماه تلفن همراه خود را از هر طریقی خریداری کرده باشند و آن را با نصب کردن سیم‌کارت فعال و تماس با آن برقرار کرده باشند، هیچ مشکلی نخواهند داشت. حتی اگر پیامک ارسال شده برای آنها نشان دهنده ثبت نشدن شماره کدIMEI گوشی تلفن همراهشان در پنجره واحد تجارت فرامرزی باشد، مشکلی برای آنها پیش نخواهد آمد، چرا که خود به خود در سامانه مورد نظر ثبت خواهد شد.

درستی تاکید کرد: پس از این تاریخ اگر کسی قصد خرید تلفن همراه دارد، حتما باید این استعلام را دریافت کند تا از ثبت شدن آن در این پنجره اطمینان داشته باشد.

به گزارش ایسنا، اگر به هر دلیلی با کد مورد نظر موفق به دریافت کد ۱۵ رقمی IMEI گوشی تلفن همراهتان نشدید، پس از وارد شدن به منوی اصلی وارد بخش تنظیمات شده و در قسمت درباره تلفن، وضعیت تلفن را پیدا کنید تا کد ۱۵ رقمی IMEI گوشی برای شما نمایش داده شود که البته این کد روی جعبه تلفن همراه یا پشت باتری در تلفن‌هایی که باتری آنها داخلی نیست، موجود و ثبت شده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۰۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی

ایسنا/خراسان رضوی فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر از دستگیری فردی که با استفاده از برنامه رسیدساز جعلی در تلفن همراه خود اقدام به کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ حسن مشهدی در گفت و گو با ایسنا از دستگیری ۲ متهم که با ترفند رسیدساز جعلی از ۷ نفر از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی ارائه مرجوعه قضائی از سوی یکی از شهروندان به پلیس آگاهی مبنی بر کلاهبرداری از وی، پی‌گیری موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی در بررسی اظهارات مالباخته که مالک یک فروشگاه بود دریافتند متهم ابتدا اقدام به خرید از فروشگاه شاکی کرده و در ادامه با نشان دادن رسید واریز وجه به حساب فروشنده در گوشی تلفن همراه خود، مدعی می‌شود که تراکنش بانکی با موفقیت انجام شده و پیامک فروشنده با تأخیر برای وی ارسال می‌شود و در نهایت به همراه جنس خریداری شده از محل متواری می‌شود.

این مقام انتظامی اظهار کرد: با اقدامات فنی و تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به مقر انتظامی انتقال یافت.

وی تصریح کرد: متهم دستگیرشده در ابتدا منکر هرگونه جرمی بود ولی پس از مواجهه حضوری با شاکی و مشاهده مستندات غیرقابل انکار پلیس به بزه انتسابی خود مبنی بر کلاهبرداری از شاکی با استفاده از برنامه رسیدساز جعلی در تلفن همراه خود اعتراف کرد.

سرهنگ مشهدی با اشاره به اعتراف متهم به کلاهبرداری از ۳ نفر از شهروندان با همین ترفند، تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی راهی دادسرا شد.

وی گفت: متهم دیگری نیز که با همین ترفند از شهروندان کلاهبرداری کرده بود توسط مأموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ جانبازان شناسایی و دستگیر شد که این متهم نیز به ۴ فقره کلاهبرداری از شهروندان با این شگرد اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر در خصوص افزایش این نوع کلاهبرداری هشدار داده و از شهروندان خواست در معاملات خود از درگاه های مالی معتبر استفاده کرده و هرگونه مورد مشکوک در این زمینه را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

وی در ادامه گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به همراه کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت در بازرسی از یک واحد صنفی متخلف، موفق به کشف موادغذایی احتکاری شدند.

وی افزود: کالاهای احتکارشده شامل؛ برنج، قند بسته‌بندی، روغن و مواد شوینده می‌باشد که بنابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی آن ۴ میلیارد و ۵۶۶ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر با اشاره به معرفی یک متهم به مراجع قضایی، تصریح کرد: مالکان واحدهای صنفی مکلف باید لیست کالاهای موجود در انبارهای خود را در سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارهای اداره صمت شهرستان ثبت کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویدئوی دیدنی از تاثیر حجاب و پوشش روی مشتری های یک فروشنده خانم | از شماره تلفن خواستن برای خریدهای بعدی تا ...
  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • ببینید | تصاویری از دزدی تلفن همراه در پشت چراغ قرمز در کمتر از 30 ثانیه!
  • آیا رویه واردات در مقابل صادرات خود اصلاح می‌شود؟
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون درمراکزنظامی کره‌جنوبی
  • کره‌جنوبی استفاده از گوشی آمریکایی آیفون را در مراکز نظامی ممنوع کرد