Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور- ایرنا- 'جیمز متیس' وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه با شروع سفری سه روزه به جنوب شرق آسیا و فیلیپین به عنوان نخستین مقصد قرار است با وزیران دفاع کشورهای اتحادیه جنوب شرق آسه آن که اکنون در نشست مانیل به سر می برند دیدار و در مورد برنامه هسته ای و نظامی کره شمالی با آنها گفت وگو کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا سفر وزیر دفاع آمریکابا دستور کار کره شمالی چند هفته پیش از سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشوربه جنوب شرق آسیا انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تنش ها میان آمریکا و کره شمالی پس از ششمین آزمایش هسته ای کره شمالی واستفاده از موشک های قاره پیما و دوربردکه پیونگ می گوید قادر به هدف گیری برخی نقاط درخاک آمریکاست ، به اوج خود رسید و درگیری های لفظی ترامپ وکیم جونگ اون رئیس جمهوری کره شمالی را به بالاترین سطح خود رساند.
به گزارش شبکه خبر آسیا، متیس، در سفر خود به فیلیپین برای مذاکرات امنیتی با وزرای دفاع جنوب شرقی آسیا، اقدام خواهد کرد.
وی گفت با مسئولان امنیتی این منطقه در مورد 'بحران امنیتی ناشی از بی پروایی کره شمالی' گفت وگو خواهد کرد.
در این دیدار، انتظار می رود که متیس همچنین مذاکرات سه جانبه ای با همتایان خود از کره جنوبی و ژاپن به متحدان کلیدی ایالات متحده در آسیا ، پیش از بازدید از سئول داشته باشد.
متیس به خبرنگاران همراهش درهواپیمای عازم مانیل فیلیپین ، گفت که با وزیران دفاع آسه آن درمورد اینکه چگونه خواهان حفظ صلح با حفظ هوشیاری نیروهای نظامی خود هستیم در حالی که دیپلمات های ما ،ژاپن و کره جنوبی با تمام کشورهای همسایه برای نابودی تهدیدات همکاری می کنند، رایزنی خواهد شد.'
سفر متیس به سئول یک ماه پیش از سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور به کشورهای جنوب شرق آسیا انجام می شود که کره جنوبی نیز از آن جمله است.
اکنون اکثر ناظران در منطقه منتظر تبعات سفر این دومقام ارشد کاخ سفید در روزهای آتی هستند. تاکنون دو کشور در لفاظی های سیاسی به یکدیگر وعده درگیری نظامی تا نابودی کامل طرف مقابل را داده اند.اما برخی از مشاوران کاخ سفید اعلام کردند که گزینه های نظامی واشنگتن برای مقابله با کره شمالی زمانی که سئول در 50 کیلومتری از مرکز توپخانه ای پیونگ یانگ قرار دارد، کم است.
وزیران دفاع اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به آ.سه.آن که از امروز با هدف شرکت در نشستی دو روزه به میزبانی فیلیپین گردهم آمدند نگرانی خود را از برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی اعلام کردند.
دلفین لورنزانا' در سخنانی در مراسم افتتاحیه این نشست دو روزه گفت: این نشست فرصتی برای تمرکز بر پیشرفت همکاری دفاعی و بکارگیری ابتکاراتی در مسیر پیش رو است.
وی که ریاست یازدهمین نشست وزرای دفاع آ.سه.آن را بر عهده دارد همچنین تصریح کرد که وزیران دفاع در نخستین نشست صبح امروز چالش های تروریسم و افراط گرایی خشونت آمیز در جنوب شرق آسیا را مورد بحث و گفت و گو قرار دادند.
وزیران 10 کشور آسه آن شامل برونئی، اندونزی، کامبوج، لائوس، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام.از کره شمالی خواستند تا تعهدات بین المللی این کشور را فراموش نکند و به ارتباطات خود را از سر گیرد.
وزیران دفاع اتحادیه جنوب شرق آسیا (ASEAN) آنها در یک بیانیه مشترکی با تاکید بر نیاز به حفظ صلح و ثبات در منطقه' خواستار بازگشت کره شمالی به گفت وگو های بین المللی برای کاهش تنش ها در شبه جزیره کره شدند.
آساق** مریم شفیعی** انتشاردهنده:1577**حسن حسین زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۱۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم

به گزارش جماران؛ به نقل از اسپوتنیک، به گفته سرگئی شویگو، همکاری روسیه و ایران همواره پویا و چند وجهی بوده است.

شویگو, وزیر دفاع روسیه گفت: «مبارزه مشترک با تروریسم بین‌المللی در سوریه، نمونه بارز روابط دوستانه دیرینه ما است که اخیراً به طور ویژه قابل اعتماد شده‌اند و با موفقیت در حال توسعه هستند.»

محمد آشتیانی وزیر دفاع ایران گفت که روابط مسکو و تهران در حال رسیدن به سطح جدیدی است.

دیگر خبرها

  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...