Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - دفع یورش تروریست ها به مواضع ارتش سوریه در شمال لاذقیه؛ سفر وزیر خارجه پیشین فرانسه به سوریه؛ درماندگی آمریکا در رفع تنش میان قبایل کرد و عرب رقه؛ کنترل یک میدان نفتی سوریه به دست کردها؛ هشدار ترکیه به آمریکا درباره تحویل شهر الرقه به کردها؛ سخنان ترامپ مبنی بر تغییر راهبرد آمریکا در سوریه؛ آزادسازی روستای خشام در جنوب شرق دیرالزور؛ و تجاوز اسرائیل به ریف قنیطره حلقه ای دیگر از همراهی رژیم صهیونیستی با تروریست ها؛ از خبرهای مهم روز یکشنبه کشور سوریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

** ارتش سوریه یورش گسترده و شدید گروهای تروریستی به مواضع خود در اطراف روستای ربیعه در شمال لاذقیه را دفع کرد.
لاذقیه پنجمین شهر بزرگ و پرجمعیت سوریه پس از دمشق، حلب، حمص و حماه؛ در شمال غرب این کشور و ساحل دریای مدیترانه واقع شده است.

** رولان دوما وزیر خارجه پیشین فرانسه برای ملاقات با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه 6 و 7 نوامبر ( 15 و 16 آبان) به دمشق می رود.

** رئیس بخش پژوهش های خاورمیانه در دانشگاه اقتصاد لندن، امروز در گفت وگو با شبکه خبری سی ان ان عربی، گفت: پس از آزادی شهر رقه از دست گروه تروریستی داعش به دست نیروهای دمکراتیک سوریه، اکنون آمریکا از عربستان کمک خواسته تا برای اداره این شهر، میان عشایر عرب وساطت کند.
فواز گرگیس افزود: خبر خوشحال کننده درباره رقه، آن که سازمان ملل و آمریکا اعلام کردند که در بازسازی این شهر کمک خواهند کرد. اما سوال اینجاست که این شهر تحت سلطه چه طرفی خواهد بود؟ کُردها از یک سو و قبایل عرب از سوی دیگر در این شهر ساکن هستند و با وجود این که آمریکا در آوریل (فروردین/ اردیبهشت) گذشته یک شورای مدنی محلی با حضور بزرگان رقه و شیوخ عشایر عرب تاسیس کرد اما هنوز تنش های موجود میان کردها و ساکنان محلی ادامه دارد.

** نیروهای دمکراتیک کرد سوریه (مورد حمایت آمریکا)، امروز اعلام کردند که سه روز پس از عقب نشینی داعش از میدان نفتی العمر در شرق استان دیرالزور، بر آن مسلط شدند.
استان دیرالزور در شرق سوریه و در مرز عراق، محور دو عملیات متفاوت است، در نخستین محور نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی روسیه در شهر دیرالزور تلاش می کنند باقیمانده های داعش را از محله شرقی این شهر بیرون کنند و در ریف غربی با سرکوب داعش به سوی جنوب شرق حرکت کنند.

** پیش تر اخبار رسیده از تسلط ارتش سوریه در ادامه پیشروی خود در شهر دیرالزور پس از درگیری سنگینی با گروهک تروریستی داعش بر میدان نفتی العمر حکایت داشت.
این میدان نفتی که در شمال شرق شهر المیادین واقع در استان دیر الزور سوریه واقع است، پس از عقب نشینی جبهه النصره از آن، به اشغال گروهک تروریستی داعش درآمده بود.

** مخالفان سوری به روزنامه القدس العربی چاپ لندن گفته اند که امارات و روسیه، محمد دحلان از رهبران سابق جنبش فتح را مسئول ارائه طرح هایی برای پایان دادن به درگیری ها در سوریه با دو گزینه کرده اند.
گزینه اول پیش روی مخالفان ابقای اسد تا سال 2021 میلادی (4 سال دیگر) و با اختیارات محدود و اعلام تشکیل شورای نظامی با بالاترین اختیارات و ایجاد امنیت و فراهم کردن محیطی برای زندگی سیاسی قانونی (اعلام قانون اساسی و انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی) و گزینه دوم، انتخاب سریع ریاست جمهوری و پارلمانی با نظارت سازمان ملل و مشارکت بشار اسد در انتخابات با شروع سال جدید است.

** معاون نخست وزیر ترکیه ضمن هشدار به آمریکا در مورد تحویل شهر الرقه با 90 درصد ساکنان عربش به اتحاد دمکراتیک سوریه (پ. ی. د)؛ تاکید کرد که حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و اتحاد دمکراتیک (پ.ی.د) و یگان های مدافع خلق (ی .پ.گ) سازمان های تروریستی یکسانی هستند که با کمک یکدیگر مشکلات عدیده ای را در منطقه ایجاد کرده اند.
فکری ایشک معاون بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه در گفت و گوی مطبوعاتی در شهر یالاوه در شمال غرب ترکیه، تحویل دادن شهر الرقه به کردها را سبب ایجاد مشکل بزرگی دانست که آتش جنگ های قومیتی را در این شهر برخواهد افروخت.

** رئیس جمهوری آمریکا دیروز در واکنش به آزادسازی شهر رقه سوریه به عنوان مقر اصلی گروه تروریستی داعش، اعلام کرد که راهبرد واشنگتن در این کشور بزودی وارد مرحله جدیدی خواهد شد.
دونالد ترامپ در بیانیه خود مدعی حمایت از نیروهای امنیتی سوریه، کاهش تنش و زمینه‌سازی برای ایجاد صلح شده است.
آمریکا و چند کشور همپیمان ضدسوری از اوت 2014 به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگی با دولت سوریه، ائتلاف ضد داعش تشکیل دادند.

** ارتش و نیروهای مسلح سوریه در ادامه پیشروی خود در شرق رود فرات، روستای خشام در جنوب شرق دیرالزور را آزاد کردند.
این روستا در شرق رود فرات و جنوب شرق دیرالزور، روز جمعه 31 شهریور96 از گروه تروریستی داعش پاکسازی شده بود، ولی با نفوذ دوباره عناصر داعش به آن، بار دیگر اشغال شد.

** وزارت امورخارجه سوریه روز گذشته در دو نامه به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد، تجاوز جدید رژیم صهیونیستی و هدف قراردادن یکی از پایگاه های نظامی در ریف قنیطره را حلقه جدیدی از زنجیره همراهی این رژیم اشغالگر با گروه های تروریستی و تلاشی ناامیدانه برای پشتیبانی از تروریست ها دانست.
در بیانیه این نهاد دولتی سوریه آمده است: این تجاوز پس از آن صورت گرفت که تروریست ها به عنوان مزدوران رژیم صهیونیستی با چراغ سبز این رژیم اقدام به پرتاب چند خمپاره به مناطق خالی از سکنه در سرزمین های اشغالی کردند تا بهانه ای برای تجاوز جدید پیدا کند.
خاورم**7074**3404**خبرنگار: مینا غفرانی آذر**انتشار: محسن اسماعیلی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۰۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو

دریافت 21 MB

به گزارش همشهری آنلاین، وزارت دفاع سوریه صحنه‌هایی را از هدف قرار دادن خودروهای زرهی تروریست‌ها در حومه‌های حلب و ادلب و انهدام چند پهپاد در حومه لاذقیه منتشر کرد.

کد خبر 847865 منبع: ایسنا برچسب‌ها تروریسم در جهان ترور خبر ویژه سوریه

دیگر خبرها

  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • حمله جدید حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست
  • حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است